Diskuze
Pro Středoevropany je státní suverenita posvátná. Zažili její smrt
Děkujeme za pochopení.
Já, Zacharias Lichter, jsem největší lhář ze všech :)
Pěkná recenze na moc zajímavou knížku. Děkuji. Ještě bych doplnil, že Lichterův žebrák není pouhým žebrákem, nýbrž prorokem. Prohlášení žebráka-proroka navíc nejsou nikdy definitivní. Nejdříve tvrdí, že lhaní je dílem ďábla, ale později prohlašuje, že lži jsou součástí lživé povahy jazyka. Je patrné, že nesouhlasí s Evangeliem svatého Jana, ve kterém se píše že " na začátku bylo Slovo." Jediná a skutečná pravda se pro něj jeví v mlčení, protože vše, co může být o čemkoli řečeno je pouhá lež. Znamená to však, že nám radí, abychom mlčeli donekonečna? Ne. S odkazem na Descartra, lžu, tedy nejsem, ale co mě nakonec spasí, je stesk po pravdě. Žebrák tak věří v pravdu, která je doprovázena lží.
Jik
Autor je další z řady manipulantů
Je otřesné, kolik lhářů, demagogů a manipulantů zrodila pražská kavárna. Ano, Habsburská říše mohla mít budoucnost, ale jen jako Rakousko-Uhersko-Slovansko. Ale to se nikdy nestalo a zavražděním Františka Ferdinanda a jeho Spojených států evropských ztratila tato říše definitivně legitimitu.
S39t83a29n66i35s14l93a40v 78T12o77m83á46š
Československo bylo založeno na pomluvách Habsburků
Zajímám se o Rakousko už víc než 50 let a nemám dojem, že existuje země včetně Slovenska, která by nám byla kulturně bližší, rozdíl je v tom, že Rakušané se za svou minulost nestydí. Že Češii zbaběle utíkali během 1. světové války do zajetí šířila záměrně Masarykova prvorepubliková propaganda. Myslím, že to byl Ferdinand Peroutka, kdo napsal, že Češi nejsou národ Žižkův ani Masarykův, ale národ Františka Josefa. Do národnostních vášní 1. republiky chodili českobudějovičtí veteráni s transparentem: "My nejsme žádní Čechové, my nejsme žádní Němci, my jsme staří veteránové rakouské vlastenci."
A. Alda
Těžko se mi to čte.
Připadá mi to jako kecy.
Mí předkové v 40. letech 18. století radostně a aktivně přivítali konec habsburského panství. Znamenalo to pro ně osobní svobodu o tři generace dříve, než pro ostatní obyvatele českých zemí. Znamenalo to pro ně právní jistotu a posléze i jistotu sociální, o čemž si poddaní habsburků netroufali ani zdát. Ostatně vzpomenu-li postojů mých prarodičů, do své smrti pohrdali "habsburskem", neboť "kaíserai ist schlammerei".