Diskuze
Příběh jako ze Stefana Zweiga: Zpěvák versus Herečka
Děkujeme za pochopení.
L93u44d58m72i68l80a 28K66a31š91p84a59r96o93v87á
Lidi milují, koho milují. Když kvůli podivné princezně Dianě, která nevynikala skutečně ničím, obklopily svíčky od Angličanů vchod do Buckinghamského paláce, tak jsem se sice divila, ale vzala jsem na vědomí, že pro ty lidi něco znamenala. Když se svíčky vršily na Bertramce, vzala jsem na vědomí, že lidi Gotta milovali. Aspoň hodně z nich, Ale že byl fenomén, to musím uznat i já, která ho neposlouchala. Paní Chramostovou holt lidi tolik nemilovali. Možná by to bylo jinak, kdyby směla veřejně vystupovat, ale prostě se to takhle událo. Jo, a k těm písním v metru: Když Hřib hýkal v metru blahem nad tím, že jsme v NATO, každou čtvrthodinu, museli jsme se s tím smířit. Když kdejaký krámek vystrkuje ampliony na ulici a tluče do nás techno a podobné pseudostyly, tak to musíme přežít. Tak proč autor nemohl přežít pár cajdáků pana Gotta?
V51l56a14d52i70m92í82r 70S21o79b13o29t64k28a
Předně - v okruhu českých celebrit je málo osobností, které se s bývalým režimem nezapletly, např. M. Kubišová, J. Bican, J. Železný. Herečka se zapletla dost, v mládí vstupem do kSČ a podpisem vázacího aktu s StB. Jak hlasovala o Jiřině Štěpničkové? Zpěvák se takto nezapletl ani v nerozvážném mládí ani v době normalizace. Nechal se zmanipulovat jen k vystoupení v antichartě, jež však provedl v neideologickém duchu. Žádným represím jako Herečka nebyl vystaven. Ona se zapletla víc, proto byla více perzekuována a získala gloriolu mučedníka. Diskuse v tomto duchu rozhodně smysl mají, protože vedou k ujasňování lidských hodnot a priorit. Myslím, že na státní pocty nemá nárok ten, kdo netrpěl represemi ani ten, kdo selhal.
Z70d90e82n75ě24k 58K35l26o98u72č78e74k
Karel Gott a Vlasta Chramostová měli každý zcela jiný okruh lidí, které zajímali a je zcela zjevné, že Karel Gott měl tento okruh lidí vyšší o několik řádů. Ani mně se nelíbil cirkus, který se strhl kolem pohřbu Karla Gotta (a nejspíš by se nelíbil ani jemu samotnému), byl to ale nejspíš důsledek jeho popularity; jakkoliv si mohu vážit paní Chramostové, její popularita v široké české veřejnosti byla nesrovnatelně nižší a v jiných státech, jejichž občanů se Gottova smrt dotkla, prakticky nulová.Vzájemné poměřování Karla Gotta a Vlasty Chramostové je proto podle mého názoru prostě nepatřičné a je jen zbytečným akademickým cvičením.
A75l13e46š 53S18t96a70n46ě55k
Pravdu má autor snad pouze v jediném. A možná ani tehdy ne, když se snaží, byť pouze jako "nehodný učedník" pokrytecky porovnávat své slohové cvičení s takovým klasikem, jakým byl Stefan Zweig. Nejde ani tak o to, že se čtenáři snaží vědomé selhání "Herečky" vstupem do KSČ a hlavně "vázacím aktem" pro StB, bagatelizovat a postavit do roviny jakési "mladické nerozvážnosti", aby ji následně jako členku jiného seskupení glorifikoval. Jde o to, jak se vymezuje k Zpěvákovi , kterého sic "velká část národa milovala", ale "láska velké části národa byla slepá" proto se prý Zpěvákovi dostalo poct, jichž se mu dostat nemělo. Ano tady se začíná odvíjet, plytký příběh "nehodného učedníka". Příběh, kterým se autor v duchu nejlepších tradic "těch lepších z nás" snaží čtenáři vykreslit obraz Zpěváka, který "se s tímto režimem nevyhnutelně zapletl, v rozporu s pravdou jej podpořil a ve chvíli zkoušky selhal". Tedy, na rozdíl od oné Herečky. Hmm co na to říci! Inu co slovo to perla. Ale pravda to není.
R46a39d16o12m74í96r 57D54o51u88b64r93a77v32s95k76ý
Naopak, má pravdu ve všem, co napsal. Nemám ale v úmyslu vás o tom přesvědčovat, zřejmě by to bylo zbytečné.