Nejste přihlášen/a. Vkládat příspěvky mohou pouze registrovaní čtenáři.

Přihlášení uživatele

Formát tel. čísla "+420 xxx xxx xxx"

REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Jak diskutovat?

Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstraňovat. Jejich délka může být maximálně 2000 znaků, delší budou zkráceny. Nepřijatelné jsou zejména urážky, vulgarismy, rasismus a neplacená reklama.


  • Příspěvků: 32
  • Poslední: 26.7. 2019 12:18
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
Pěkná pitomost s těma volbama.

Teze jedna:

Za prvé není nutné volby nijak rušit, když je dokážete cinknout tak, aby výsledek konvenoval vaší potřebě, ať už je to tak, že fakticky zlikviduje svobodná média a opozici a nebo jenom volby za vás vždycky zmanipulují vaši poskoci.

Formální volby se konaly i 40 let v ČSSR ačkoliv to nebyly volby ale manifestace.

Teze dva:

To že jste je ještě nezrušil včera, když jste neměl problém je cinknout díky dostatečnému zblbnutí voličských mas, neznamená, že je nebudete chtít zrušit první den poté, co se vám začnou události vymykat z rukou, protože udržet zmagořené masy dlouhodobě v pozitivním naladění vůči svému papalášství vůbec není snadná věc.

Kontroverzní, tedy vlastně podnětný rozhovor

I když pan profesor si s termíny žongluje, aby mu zapadaly do jeho konceptů:

RG: Tato země je nesmírně úspěšným mixem technologicky vyspělého globálního kapitalismu a totalitarismu – má prvky všeho. - ČP: Jaký generický pojem byste pro ni použil? - RG: Mohli bychom o ní hovořit jako o nové formě nacionálního socialismu.

Proboha, co má nacionální socialismus společného s globálním kapitalismem? Ale RG má řešení, sice absurdní, ale v jeho systému to platí: "Socialismus je bytostnou součástí kapitalismu". No, to potom už můžete tvrdit cokoliv.

(douška)

Anebo jeho pokus o sofistiku: "Vše se sice zvrhlo, ale s použitím mnou uvedeného myšlenkové postupu můžete zůstat moderním utopickým marxistou odmítajícím vše, co se ve jménu marxismu stalo."

Duševní obzory pana profesora jsou buť jako výhled tankovým průzorem, anebo je zgruntu nepoctivý. Jeho výrok lze přepsat takto:

"Vše se sice zvrhlo, ale s použitím mnou uvedeného myšlenkové postupu můžete zůstat moderním utopickým marxistou (křesťanem/liberálem/ad libitum) odmítajícím vše, co se ve jménu marxismu (křesťanství/liberalismu/ad libitum) stalo."

Re: Kontroverzní, tedy vlastně podnětný rozhovor

Např. to, že první podnik z jednoho státu vstupující na trh globálního kapitalismu nemá srovnatelnou domácí socialistickou podporu jako druhý podnik pocházející z Číny. Čína se chová jako jeden velký podnik - úspěch jedné divize financuje nedostatečnost druhé divize, která by měla za jiných okolností zkrachovat. Asi tak je to myšleno.

Re: Kontroverzní, tedy vlastně podnětný rozhovor

Pane Urbanče a to co dělá Čína je dobře nebo špatně?

Pan filosof

Je marxan jak vysity.

Re: Pan filosof

Zatial som horsieho cloveka nevidel ako presvedceneho bohatého marxistu.

Demokracia a fasizmus

Pan Griffin hovori, ze nesvojvolni vedci dlhe roky hovorili o niecom co v zivote necitali. Presne to iste plati aj na neho, ked hovori o Orbanovi a CP este vyzdvihne jeho slova. Orban nikdy nebol proti EU a preto nevedno preco mu vycita, ze cerpa z europskych fondov, ked mu to garantuju zmluvy s europskou uniou. Jeho vlada ziadne demokraticke pravidla neporusila, co sa neda povedat o Europskej Unii, ktora financne vyrazne podporuje politicke, s nikym nevolene NGO na rozklad jeho demokratickej vlady v Madarsku. Prave v tychto dnoch prebiehaju volby do roznych funkcii europskeho parlamentu, kde externe NGO napisali list vedeniu EP, aby zastupcov FIDESZ nezvolili do roznych funkcii, pritom FIDESZ v demokratickych EU volbach ziskala takmer absolutnu väcsinu. V celom europskom meradle je FIDESZ najuspesnejsia konzervativna strana, co urcite kruhy v EU planuju ignorovat. Pan Griffin by sa mal zaujimat blizsie s demokraciou okolo EU, kde vzniknu rozhodnutia na základe podani, ktore je "plne chyb, nepresnosti a

A co

Bruselofašismus?

Fasismus? To je minulost

Fasismus zemrel s Musolinim. Dnes muzeme mluviut o neofasismu. Je zvlastni ze nedoukove se tak radi zviditelnuji.

ostrovní mudrlant

Zdá se, že se účastníkům tohoto hovoru nepodařilo odlišovat fašizmus jako společenský jev od fašizmu jako ideologie, jejímž cílem je získat právo rozhodovat o ostatních. Pozoruhodný výrok "fašismus přetrvá, neboť vždy budou lidé, kteří věří, že moderní stát je slabý, dekadentní a kolabuje

", působí - možná i neprávem? - jako reklama na euroamerické státní establishmenty, jež je má ochránit před jakoukoli občanskou kritikou implicitním nařčením nespokojených občanů z fašizmu. Griffin bez vysledovatelné analytické úvahy štěká na Orbána a zároveň přátelsky vrtí ocasem ma Trumpa, přestože se ostentativně chystá do politiky nepouštět. Vypadá to na další případ nesamostatně uvažujícího loajalisty, který koho chleba jí, toho píseň zpívá. A Křesomysl Houda, ostatně jako vždy, není schopen svého ctěného hosta donutit k žádné podstatné odpovědi na žádnou otázku, která může vytanout odhodlanému čtenáři.

Re: ostrovní mudrlant

Je samozřejmě problém s definicí fašizmu. Ta definice je skutečně nejasná - ale hlavně proto, že dnes si již prakticky nikdo nepamatuje, že lidstvo se kdysi řídilo mravním zákonem a nikdo absenci mravních zákona nepovažuje za nesprávnou. Ale teprve v okamžiku, kdy se zbavíme mravního zákona (především vůdce a elity), nikdo a nic nezaručí, že vůdce a elity neupřednostní svoje zájmy, před společenskými. Právě toto lze poměrně jednoduše považovat za fašizmus.

Re: ostrovní mudrlant

Já z definicí fašismu až takový problém nemám. Podle mě jde o situaci, kdy se v demokracii (ale i v ústavní monarchii) pracháči dohodnou s politiky na společném postupu, jehož cílem je uzamknout většinu do trvalého ekonomického otroctví.

To co říkáte vy, totiž že "lidstvo se kdysi řídilo mravním zákonem", to je pro mě buď historický idylismus, nebo intimní vzpomínka na boží národ vyvedený z otroctví prorokem. Ale ani tehdy to nebylo nijak snadné a nešlo to bez zázraků a decimací.

V pozdější historii šlo jen o absolutistický nárok násilím vládnoucí chátry na výklad světa. Nyní (před několika málo desítkami let) jsme i po zkušenostech s demokraticky zvolenými autogenocidními režimy do ústavy zakomponovali koncept lidských práv, který omezuje suverenitu státu ve vztahu k lidskému jedinci.

Volby nejsou pokus o výběr morálního vedení, ale metoda prevence občanské války: místo abychom se kvůli nesmiřitelným názorům na společné záležitosti potloukli, házíme do uren lístky se jmény drzých hova

Re: ostrovní mudrlant

drzých hovad v naději, že příště tato drzá hovada půjde vyměnit za jiná drzá hovada bez násilí. Morální tíže zůstává na samotných občanech, a to rozhodně nikoli pouze v momentu voleb, ale naopak v každém momentu soukromého, profesního a veřejného života. Naše skutečné zájmy za nás nikdo formulovat a hájit nebude, aniž bychom ho k tomu donutili.

Re: ostrovní mudrlant

Povykládejte tady nějaké pohádky o tom, jak se Vám podařilo donutit, aby Vámi zvolení poslanci hájili Vaše zájmy...

Re: ostrovní mudrlant

To ale tvrdíte přesně to co já...

Re: ostrovní mudrlant

Kdepak. Já mluvím o tom, že pro společnost musí být mravní zákon závazný s následky po jeho porušení.

Re: ostrovní mudrlant

No tak dobře, říkáte něco jiného. Ale co vlastně? Který mravní zákon myslíte? A kdo bude trestat jeho porušení (tj. i závazně vykládat co je správné a co ne)? Poslanci snad? Nebo nejpředvídavější násilník? Nebo vaši kamarádi? Berte to jako řečnické otázky, které vám chtějí odhalit naivitu vaší vize mezilidských vztahů.

Re: ostrovní mudrlant

Blahopřeji Vám k této otázce. Ovšem musím Vás upozornit, že i já mám podobně pitomě liberální vzdělání, jako Vy. Mám před Vámi náskok jen několika knih a asi i několika vzpomínek. Takže Vám moc neodpovím. Ale docela jistě vím, že Vámi položené otázky jsou nesmyslné a v tradiční společnosti nepoužitelné. To totiž jsou ty vzpomínky - byli jsme kdysi okolo roku 1977 se školou na exkurzi u soudu. To, co nám tam vykládali je něco, co by dneska neprošlo - ale to právě byly pozůstatky tradiční společnosti a odraz mravního zákona. Tedy pokud chcete se tímto zabývat, musíte hledat jinou cestu. Zkuste si třeba přečíst pár knih Jaroslava Čechury - nejlépe ty z lucemburské doby. A všimněte si, že autor tam o lecčems píše, že tomu nerozumí, ale že to bylo tak a tak. A potom jako kontrast třeba Kaplického Trnovou korunu - to již je liberalizmus - něco strašného, ale nám zcela srozumitelného.

Připomenu jediného katolického prezidenta USA - J.F. Kennedyho: "Není důležité, co pro vás udělá vlast, ale je důl

Re: ostrovní mudrlant

Sakra, už zase. To jeho rčení snad znáte. Tak jen zopakuji, že tato slova se musela velkou měrou podílen na jeho rozsudku smrti.

Re: ostrovní mudrlant

Mravní zákon říká jediné: chovej se tak, jak chceš, aby se k tobě chovali ostatní. V prvé řadě pod pojmem "ostatní" se chápe společnost, jejímž jsi členem. V druhé řadě to znamená vyváženost mezi právy a povinnostmi. A vůbec nic to neříká o tom, že to je dokonalost sama, naopak konflikty jsou běžnou součástí společnosti. Jenomže ty konflikty nebyly obvyklé uvnitř společenství, ale vně. To liberalizmus změnil a pro něj obvyklý je stav setrvalé vnitřní občanské války. Občas stávky, občas navenek vyvře násilí. Všimněte si, že u nás dosud ty vnitřní konflikty pořádně nevyvřely - to pro dosud přetrvávající zvyky tradiční společnosti.

Koncept "lidských práv" je ideologický nesmysl přibližně na úrovni kdysi okřídleného rčení, že "za kapitalizmu je člověk vykořisťován člověkem, kdežto za socializmu je tomu naopak".

Re: ostrovní mudrlant

S jistotou se domnívám, že podceňujete koncept lidských práv (a práva vůbec).

To se bohužel stává kdekomu. Poslední svou obranu proti mocným považují moderní lidé jen za další trik, který je má uvázat k soustruhu.

To je ale nanejvýš tragický omyl, protože pak už vám nezbývá nic než právě jen to snění o lepším světě (nejdřív u soustruhu a pak před zamčenými dveřmi čekárny lékařské pohotovosti).

Opravdu?

Mám víc než vtíravý pocit, že právě u nás, tedy v Česku, panuje něco, co by mohlo být srovnáváno s fašismem. Minim tím fašismus italský. Copak se tripartita neblíží svou existenci a činností ideálům Duceho?

Re: Opravdu?

Naprosto s vámi souhlasím. Zejména si povšimněte prvku povinné solidarity ve zpoplatnění občanského práva svobodného přístupu na území státu občanům pod záminkou vymáhání zdravotních a sociálních odvodů po občanech, co nejsou zaměstnavateli. A to i přes jasné odlišení občanů a ostatních osob v ústavě a přes povinnost státu zajistit BEZPLATNOU zdravotní péči. Takto zde třicetiletá parazitická garnitura vytvořila milión občanů v exekuci, místo aby vymáhala odsouzené válečné reparace od Německa a začala jednat o odškodném od států, které zde spáchali invazi roku 1968. Zkorumpované osoby s výlučně profesním vzděláním jsou dále zcela bezmocné vůči nepřátelským (do soukromé sféry outsourcovaným) aktivitám ze strany spojeneckých velmocí (globální epidemie tabakizmu organizovaná severoamerickými cigaretáři v devadesátých letech, a pak sled zločinů ze strany společností Microsoft, Google a Facebook ve věci zásadního poškozování soukromí veškerého obyvatelstva).

Definice fašizmu

Již na tomto světě pobývám dosti dlouho a donedávna jsem měl na fašizmus podobný a vlastně neujasněný názor. Ale kdysi jsem se začal hrabat okolo Stalina, když jsem začal mít podezření, že na těch legendách o něm není něco v pořádku. Po dosti letech mi začaly vystupovat zajímavé souvislosti. Nakonec jsem pochopil, že fašizmus (jako ústřední pojem) svůj jasný a jednoznačný koncept má. Do tohoto pojmu zcela samočinně spadne řada dalších slov, jako nacizmus a konec-konců i socializmus. Vše je totiž podmíněno jediným - ztrátou mravního zákona.

Ztráta mravního zákona je základem liberální společnosti, u nás k ní došlo v době Bílé Hory - 2. nevolnictví je důsledkem. Jenomže liberalizmus je zcela nepřirozený a vede k rozpoadu společnosti. Ve skutečnosti dlouhou dobu byly liberalizovány jen elity společnosti, zatímco většina zůstávala (často přes liberální rétoriku) zcela neliberální - proto společnost mohla fungovat. Ale s postupující liberalizací se funkčnost liberální společnosti rozvrací a začínají se objevovat snahy s tím něco uděl

Re: Definice fašizmu

Cosi se ztratilo...

Tedy někteří politici se začnou starat a snaží se odvrátit rozvrat - ale to lze jedině omezením toho, co sice lze snadno rozumem pochopit, ale je to nepřirozené - "liberální demokracie". Fašizmus potom je určitým souborem řešení problémů společnosti podle situace:

1) Řídí se vůdce mravním zákonem?

2) Řídí se elity společnosti mravním zákonem?

Pokud je odpověď na obě otázky záporná, vzniká fašistická společnost.

Pokud je na první otázku odpověď kladná, vzniká stát s výraznou podporou vůdce (tzv. autoritářský) - Putin, Orbán.

Pokud jsou obě odpovědi kladné, vzniká tradiční společnost - Lenin, Stalin. Zde může při ztotožnění vůdce se společností vzniknout i mobilizovaný stav, označovaný jako kult osobnosti.

Viz Sagan Stíny zapomenutých předků a pospolne.cz

Re: Definice fašizmu

Poslední spravedlivý. Na několika umělých pojmech jste to vzal pane Jik z jedné vody.

Re: Definice fašizmu

Ano, stručně, ono je to na delší povídání - taky mě to nebavilo vymýšlet celé znovu, když toho velká část zmizela - a podle počítadla to bylo v pořádku. Podrobněji viz to pospolne.cz

Re: Definice fašizmu

Omezení svobody je to, co drží společnost pohromadě. Kdyby se nad každým pracovním úkonem a rozhodnutím začalo demokraticky hlasovat, šli bychom brzo na pastvu. Honba za technologiemi a jejich ovládnutí nahradily dřívější feudalistickou rodově-náboženskou vyvolenost. Mocní pochopili, že chtějí-li technologie ovládat, už nemnohou na lidi nahlížet jako na zdroj hrubé pracovní síly. Odtud to polidštění. Někde svobody přibylo (volba zaměstnání), někde ubylo (povinná školní docházka) aj.

Re: Definice fašizmu

"Omezení svobody je to, co drží společnost pohromadě. Kdyby se nad každým

pracovním úkonem a rozhodnutím začalo demokraticky hlasovat, šli bychom

brzo na pastvu. "

bingo!

technologie nahradily vyvolenost...

kdepak, technologie jsou podružné, vždycky takové byly, podstatné je pouze chování lidí - a regulátor tohoto chování, což vždy znamená "omezení svobody"