Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Opravdu na Google+ nikdo nemá čas?

  10:34

CEO LinkedIn Jeff Weiner na digitálním trhu nevidí místo pro další sociální síť. Google+ si ho ale stejně vyboxuje – třeba na úkor LinkedIn.

Šéf internetové sítě pro profesionály LinkedIn Jeff Weiner pochybuje, že by v digitálním světě mohlo pospolu existovat velké množství sociálních platforem typu Facebook a spol. Poznamenal to v pondělí během setkání členů organizace Churchill Club v Silicon Valley. „Souhlasím, že Google musí integrovat sociální technologie. Otázkou je, do jaké míry,“ míní Weiner.

„Nikdo nemá tolik volného času. Sociální sítě si nekonkurují například s televizí. Ale není běžné, že by lidé byli na Twitteru a přitom používali i Facebook, anebo pracovali s Facebookem a LinkedInem zároveň,“ uvedl CEO posledně jmenované sítě.

Podle Weinera byla „sociální“ krajina donedávna jasně definovaná. V profesním životě lidé využívali LinkedIn, zatímco kontakt s rodinou a kamarády udržovali přes Facebook. A když chtěli zprostředkovat své myšlenky velkému publiku, spoléhali na Twitter. V této konstelaci však Weiner již nevidí místo pro Google+ a stručně konstatuje: „Na další sociální síť prostě nemám čas.“ Samozřejmě opomenul poznamenat, že uživatelská základna nového konkurenta se množí rychleji než pohlavní nemoci na swinger party.

LinkedIn si dává značně načas s inovacemi, Twitter se zase v poslední době stal velmi nepřehledným

Webová stránka Business Insider správně tvrdí, že mainstreamový úspěch Google+ bude znamenat prohru pro některého ze starších hráčů – asi tak, jako Facebook kdysi vytlačil MySpace. V takovém případě se o smrtelné lóže s velkou pravděpodobností „utká“ Weinerův LinkedIn s Twitterem. Proč někdo z nich? Zatímco síť pro profesionály si dává značně načas s inovacemi, mikroblog se zase v poslední době stal velmi nepřehledným.   

Google má v rukávu ještě jedno eso – infrastrukturu nejpopulárnějšího internetového vyhledávače. Naskýtá se mu tak jedinečná příležitost ze své sociální sítě vybudovat vstupní bránu do digitálního světa. Záměr, jejž se Facebooku zatím zrealizovat nepodařilo.