Diskuze
Nejslabší místo našeho vzdělávacího systému – asi střední školy
Děkujeme za pochopení.
Jiri Janecek
No, nevím...
Zbytečně dlouhé na to, že hlavní, k čemu autor dojde, je že různí žáci ze stejné školy jsou různě chytří...
----
"Základní chybou českého školství je, že stále pracuje s vnější, nikoliv vnitřní motivací, tedy s posttereziánskými příkazy a zákazy, namísto aby školáky pozitivně motivovali sami učitelé"
Pozitivní motivace ze strany učitele je furt motivace vnější... A zvnitřňovat vnější motivaci pouze těmi pozitivními cestami je celkem marná práce. Proto ostatně asi Hřebecký šel radši žvanit do Eduinu a koučovat učitele...
S. Papacek
Stredni skoly - puberta
Není to spíše nejcitlivější období (14-18 let)? Chyby se najdou kdekoliv...
Nejslabším místem je atmosféra ve školství
A ta je zaviněna systémovými chybami
Z rozhovoru se středoškolskou kantorkou.
K: Je to hrůza, jak velké množství svými znalostmi zcela nekompetentních studentů se dostane na gymnázia. Neexistuje síto, které by hned zkraje oddělilo ty, kteří na studium mají a to hlavně ty, kteří opravdu chtějí získat znalosti od těch, kterým jde jen získat maturitní vysvědčení a absolvovat nějakou soukromou VŠ, která jim dodá bez námahy titul, od těch kteří studijní předpoklady mají. A ti druzí jsou systémem srážení a motivace k získání vědomostí se ztrácí.
Nesmíme nechat nikoho propadnout, neb (dle názoru ředitele) by to bylo zřizovatelem posuzováno jako neschopnost učitele. A studenti to vycítí velmi brzy. Sponzorský dar škole od rodičů zarucuje, že student školu absolvuje ze znalostmi prvního stupně základní školy.
Každý student ví , že maturitní vysvědčení, s jakýmikoliv známkami, mu zaručí studium na některé s vysokých škol. Většina studentů tak nemá žádnou motivaci k získání znalostí, ale jedino
Re: Nejslabším místem je atmosféra ve školství
ale jedinou motivací je získat maturitní vysvědčení. Studenti velmi brzo zjistí, že i škola má zájem na co největším počtu úspěšných absolventů a tak mnozí oprávněně očekávají při maturitních testech aktivní podporu kantora, což generuje prostředí s možností podvodů.
Samostatnou kapitolou jsou i zakonzervované vztahy mezi kantory a řediteli škol, kde výše odměn a kariéra záleží spíše na dlouholetém kamarádství ředitele s kantorem, než na kvalitě pedagoga. Což spolehlivě vyhání že škol mladé idealisty, kteří šli do procesu s vizí být dobrým pedagogem.