Začalo to minulý týden Ikea papučemi. O týden později - ořezávátko. Jsou to nevšední pozornosti, které pošťáci přinesli v úhledně zabalených krabicích s modro-žlutou mašlí do redakcí novin a internetových médií. Po první zásilce se dostavil hloubavý pocit, jak si doručené bačkory s přiloženou cedulkou Tohle nejsme vysvětlit, jak dešifrovat, odkud fouká vítr. Nejapná legrácka? Milejší forma nábojnice?
Kdeže. Jak informoval na Facebooku minulý týden Jindřich Šídlo z Hospodářských novin, vypátral, že odesilatelem byla KDU-ČSL. A to se tento týden potvrdilo u „ořezátkového“ balení. Dorazilo totiž i s cedulkou A už vůbec nejsme tohle. A vedle nápisu - lidovecký znak.
Takže nápad, jak přilákat pozornost médií (aniž by tyto dary šlo mediálně převrátit na úplatky) a třeba i přimět novináře zajímat se více o dění ve straně, která po volbách v roce 2010 vypadla z Poslanecké sněmovny, čímž se na čas stala pro média méně zajímavou. Nyní má podle předvolebních průzkumů dobře našlápnuto k návratu. Lidovci však na sebe v poslední době upozornili především prezidentskou kandidaturou své europoslankyně Zuzany Roithové, bývalé ministryně zdravotnictví v takzvané poloúřednické vládě Josefa Tošovského.
Tohle ale nechme stranou, zajímavější bude sledovat, jak se během následujících předvolebních kampaní popasují lidovci s nástrahami na veřejnosti ožehavého tématu církevních restitucí. Tam se to bude lámat. Rozhodně lze zkrátka čekat, že v následujících měsících o této malé tradiční straně uslyšíme více. Papučemi to jen začalo.
Na jednu stranu nás to mrzí, protože novináři už nedostanou ořezávátka a pantofle, které se vždycky hodí. Začnou dostávat více prohlášení a zpráv. Uvidíme, jakých. Dobrá zpráva na závěr. Dárkové zásilky KDU-ČSL podle našich informací nekončí (o čemž svědčí i to, že lidovecké logo bylo na cedulce přiložené k ořezávátku teprve poloviční). Dozvěděli jsme se, že by měla dorazit ještě jedna krabice. Co v ní asi bude? Těším se. Jen ne, prosím, leklou rybu.