Diskuze
Monika Hübner: Osmdesát procent nákupních rozhodnutí činí ženy
Děkujeme za pochopení.
Rossi
Silnější pozici mají ženy.
Na statistiku se neodvolávám, jelikož relevantní data nemám. Opírám se ale o velké množství lidí s nimiž se stýkám (na pracoviště a z titulu práce i s veřejností, včetně kontaktů ve volném čase) a troufám si tvrdit, že ve většině případů rozhodují v rodinách (resp. u partnerů) o zásadních věcech ženy. Pro muže zůstává k rozhodování jen to nepodstatné. Vypozorováno ve věkové skupině zhruba od 35 do 55 let. Takže rozhovor autora s Monikou Hübner má svou logiku. Pokud ženy vládnou, tak nutně i rozhodují o výdajích.
Nadpis článku ve mě ale vyvolal úvahu, jestli těch 80% nákupů (kde rozhodují ženy), lze současně nominálně chápat jako automatickou dominanci žen v partnerském soužití? Domnívám se totiž, že žena, jakožto hlavní autorita vztahu, nepřesahuje v současné době 70%. Pro Moniku Hübner nemá ovšem nastíněná otázka: "Je rozhodování o nákupu ekvivalentem dominantního postavení?" žádný smysl. Jedná se o marketingovou expertku, nikoli o sociologa. Svým zdělením ale otevřela zajímavé téma