Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Miliardový byznys s nevěrou

  7:57

Záchrana manželství jako luxusní zboží? Obrat firem specializujících se na zametání stop po nevěře dosahuje 1,5 miliardy dolarů ročně.

Je libo pohlednici nebo suvenýr z místa, kde jste nikdy nebyli? Nebo jen sekretářku, která zahraje nepříjemné dotazy do autu? Byznys firem nabízejících skálopevné alibi kvete, pohlaví zákazníků nerozhoduje. foto: © ČESKÁ POZICE, Jan KunderaČeská pozice

Je odvěkou pravdou, že se věrnost cení. Svou cenu má samozřejmě i nevěra. A pěkně vysokou! Alespoň podle jednoho italského průzkumu, který se choulostivému tématu, o němž se poslední dobou v Miláně hodně mluví, pokusil přiblížit trochu z hlediska luxusu. A jak se vzápětí ukázalo, zcela oprávněně.

Z průzkumu vyplynulo – hned na jeho počátku –, že cena je vyšší, chceme-li zamést všechny stopy. Zde se také naskytla vynikající příležitost, jak celou věc lehce kosmeticky poupravit – lze ji totiž rovněž chápat jako pokus o záchranu manželství. To zní přece mnohem líp! Alespoň pro ty, kdo z podobných věcí žijí. Jsou totiž i tací, dokonce se najdou celé firmy, kterým z tohoto ušlechtilého cíle – ze záchrany manželství – plyne obrat 1,5 miliardy ročně. Ovšemže dolarů.

Alibi = nic se nestalo

To, že své šlechetné poslání berou skutečně vážně, je vidět už z jejich názvu. V Itálii slyší tyto firmy na příjemná a nenucená jména, jako je AlibiLastMinute. Ve Francii je jejich název o něco tajuplnější. Jako v případě firmy Milady, která nabízí skálopevné alibi v první řadě pro dámy. V Německu se naopak setkáme s výstižně konkrétním názvem, jako je Alibi-Profi. Tím jsme se dostali až k samotné podstatě: máme-li alibi, důkaz, že v inkriminovanou dobu jsme byli prokazatelně jinde, pak se vlastně vůbec nic nestalo!

Kdo by taky pochyboval, máte-li po ruce naprosto zbytečnou, nefalšovanou tyrolskou kamzičí štětku zapečenou do perníkového srdce, že?

A právě tady někde začínají výdaje. Například k tomu, aby nám pošťák hodil do schránky prospekt zvoucí na neexistující konferenci, je třeba šikovný grafik, nebo dokonce copywriter. Ten, kdo už měl někdy co do činění s grafiky a copywritery, ví, že jde-li o hodinovou gáži, mají pro strach uděláno. Potom jsou tu také dobře připravení dopravci a speditéři, schopní dodat suvenýry nebo poslat pohlednice i z nejnemožnějších koutů světa. To taky není zrovna levná záležitost, nicméně v bouřlivých chvílích člověku přijdou skutečně vhod. Kdo by taky pochyboval, máte-li po ruce naprosto zbytečnou, nefalšovanou tyrolskou kamzičí štětku zapečenou do perníkového srdce, že?

Ve vážnějších případech se dostávají ke slovu fotografové specializující se na montáže. Ti dokážou naši zdvořile se usmívající tvář zkopírovat na vzdálený festival lidových písní či před deprimující hotely do společnosti stejně znuděných kolegů. Díky tomu se bezpochyby rozplynou i vážnější pochybnosti s reálným základem. Drobnosti, jako jsou falešné účty za hotel či večeři v restauraci (striktně pro jednu osobu), už profesionální alibi jen hezky doplňují, stejně jako papírky a prospekty potvrzující návštěvu turisticky oblíbených míst.

Současně jsou k dispozici speciální „elektronická“ oddělení, jejichž úkolem je odstranit z domácích i pracovních počítačů a mobilních telefonů všechny nebezpečné usvědčující důkazy. Krom toho je důležitou rekvizitou hlas agilní sekretářky, která přijímá všechny nevhodné telefonáty a vzápětí je převádí na slepou kolej.

Pohřeb je tabu

Nikdo se však neodvažuje zajišťovat alibi, která by byla v rozporu s trestním zákoníkem nebo spadala do okruhu daňových podvodů. A je tu ještě jedno tabu: pohřeb. Ani ten nepatří k oblíbeným praktikám všemi mastmi mazaných profesionálů.

Jak se nakonec ukazuje, cena za věrnost oproti účtům za nevěru značně pokulhává. Nemluvě o případných výčitkách svědomí, jejichž cena se určit nedá vůbec. A proto musíme dát za pravdu italskému průzkumu a přistupovat k tomuto lechtivému tématu z hlediska výdajů luxusních. Jenomže co člověku zbývá – jde přece o záchranu manželství!

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!