Diskuze
Majetek předurčuje sociální postavení – i několik století
Děkujeme za pochopení.
Tatana
Kondelík a Vejvara dle Ignáta Herrmanna
Na sklonku Rakouska -Uherska, před 1. světovou válkou.
Otec Kondelík coby mladý mistr malířský přišel do Prahy. Pilně pracoval, měl několik tovaryšů, bojoval na magistrátě o "veřejné zakázky" malování škol.
Po 20-ti letech, ve 40, vlastnil na Vinohradech jeden činžovní dům.
V té době vdával dceru, která s činžákem "počítala jako s dědictvím po rodičích".
Kondelíkům se ještě narodila dvojčata.
Otec Kondelík pravil - svůj činžák dostane každé z dětí.
Jo, jo vážení, dnes s poctivostí k činžáku nikdo nepřijde, doba se změnila.......
J58i91ř49í 89K54o21p85i88s
Této myšlence v informacemi nabyté společnosti
už dnes věří skutečně málokdo a i proto jsou do Evropy zvány hordy pologramotných "inženýrů a doktorů" z východu. Bohužel pro podnikatele a daňové poplatníky, jsou tyto hordy o nesmyslnosti této myšlenky již před odjezdem dobře informovány, takže z toho žádná levná pracovní síla nekouká, leč to je podnikatelům celkem šumák, protože se na sociálním systému podílí jen velice okrajově a tak tu celou srandu opět zaplatí, v duchu hesla, privatizace aktiv a zestátnění pasiv, daňový poplatník tzn. opět střední třída, která k tomu všemu ještě bude cedit krev, když se něco nepovede a z inženýra nebo doktora se vyklube zpitomělý islámský fundamentalista.
"Na myšlence, že tvrdou prací a odříkáním se lze vymanit z chudoby, stojí kapitalismus. Dává lidem naději, že pílí a úsilím dokážou změnit své sociální postavení."
S75t12a67n75i14s94l86a44v 62T47o19m53á36š
Rozdíly původu jsou patrné
Něco na tom pravdy bude. Rozdíly původu jsou patrné i při stejných životních podmínkách. Jedinci proletářského původu se vyznačují agresivitou, i když už v proletářském prostředí nežijí.
Jiný kraj, jiný mrav.
Je vidět, že neprodělali žádnou bolševickou revoluci. Ona by už jim tvrdá pěst dělnické třídy ukázala, zač je toho loket. Alespoň u nás to probíhalo stylem padni, komu padni a bývalí pracháči pak už jen mohli při tvrdé práci v lomech vzpomínat, jaké to bejvávalo. Zajímavé je, že při převratu směrem zpět si už bolšáni svoje prebendy většinou udrželi, stačilo převlíct kabát a to jim problém nedělalo.
K59a44r50e11l 96P29l87í84h97a83l
Re: Jiný kraj, jiný mrav.
Proto se ji říká "sametová"....
J17i20b 60J55i26b
Zas nějaká propaganda … (;-).
No toto? Ruská propaganda již dorazila i na ČP? Přiložím taky jedno polínko:
.
„Americký sen a nejgeniálnější vynález všech dob“
.
http://www.casopis-sifra.cz/video-americky-sen/
.
Nebo, že by to nebyla propaganda, ale popis reality?
C. Sangrail
Na okraj
"Florencie se v následujících dekádách vymanila z moci
Medicejů, stala se republikou – a opět padla do rukou mocného rodu
Medicejských." Zde je krásně vidět, jak lze pomocí vhodné práce s jazykem vnutit ostatním určitou (pokřivenou) vizi reality. "Vymanila", "padla do rukou" - epocha Medicejských je tu podprahově představena jako doba nadvlády, útlaku. "Stala se republikou" - pro většinu čtenářů jednoznačně pozitivní změna. Ve skutečnosti byla Florencie v době Medicejských kvetoucím velkoměstem obchodu a kultury, zatímco v případě oné "republiky" šlo o krátkodobou davovou psychózu, která vedla k ustavení teokracie ne nepodobné Íránu pozdních 70. let.