Diskuze
Když má docent méně než pokladní v supermarketu
Děkujeme za pochopení.
J62u58r95a67j 13V55á60c18l19a70v68í45k
Nooo... Jako vysokoškolák (technického zaměření) ještě z dob socializmu (kdy jsme měli Jiné Vzdělání) si troufám tvrdit, že problém je v samotných učitelích i jejich žácích. Prostě vysokoškolské vzdělání ztratilo na hodnotě a to zásluhou především humanitních oborů (viz nové obory typu Dojmologie, Performance, nebo Falšovatel účetních výkazů v exslu...). Mimoto bych, zvláště pro filozofy, zavedl jako podmínku udělat zkoušku z diferenciálního počtu, termodynamiky a vlnové mechaniky. Protože jinak prostě tito lidé nechápou, jak probíhají děje v tomto Vesmíru a potom zaplňují náměstí s miliónovými hnědokošiláči a podobnými spolky (a učitelé je v tom podporují). A nakonec, co vlastně chceme, pokud na vysokou školu vleze všechno, co má díru do zadku a samotná škola se to tam snaží udržet, protože to sype... Prostě školy dnes nedávají vzdělání, ale diplomy.
O55d76s79t65r38a48n21ě61n14ý 93U92ž84i17v22a55t69e67l
M20i61l41a93n 82N67e91t51r10h
Dobře, že to nědo zmínil. Ale co má v posledních desítkách let tato škola společného s filozofií ?Je nutné se nejprve důkladně podívat na činnost této tzv. Rudé fakulty a na absolventy, které dnes doslova zvrací ve stále rostoucích počtech v přibývajícím počtu často bizarních oborů. Jedním z absolventů je také krasoduch Vladimír Špidla. Takže je nejprve nutné vrátit FF její skutečnou náplň a pak tam bude jen omezené množství pedagogů a studentů a o peníze nebude nouze. Jestli se nepletu, poslední filozofkou tam byla paní Prof. Růžena Vacková.
J15i21n73d19ř49i67c65h 20V59á90g10n89e49r
Doby, kdy bylo stoprocentně jisté, že průměrné IQ pedagogů Filozofické fakulty UK musí být vyšší než u pokladních Lidlu jsou dávno pryč.
J16i11ř32í 26N52o86v62á10k
S autorem sám jako VŠ pedagog v mnohém souhlasím, problém je nicméně jinde než ve státu, ale v samotné univerzitě, která doslova udržuje při životě řadu nekompetentních ,,odborníků" (včetně docentů a profesorů, které své tituly získali hluboko před rokem 1989 a dodnes z toho žijí, jakkoliv vědecky už současné teorie absolutně nestíhají). FF UK a její historické obory (vyučované stále v paradigmatu pozitivistického dějepisectví bez přihlédnutí k lingvistickému obratu) jsou toho bohužel živoucím důkazem. I přes vysokou míru diverzity oborů je tak problém především v tom, že většina lidí je s ohledem na zákoník práce nevyhoditelná - na rozdíl např. od v článku zmiňované AV ČR, kde musí vědečtí pracovníci absolvovat pravidelné atestace (i když uznávám, že i zde to může být v případě nepotismu pouze formalita). VŠ nemůže fungovat podle západních standardů dokud z něj nebude vymýceno dědictví státního socialismu, a to bohužel ještě nějakou tu generaci potrvá... Do té doby budeme opravdu brát
V14i49k66t84o43r 10J36o40h50á86n40e56k
Nejste první, od kterého něco podobného čtu. Nepůsobím na humanitním směru, ale také se obávám, že problém je v přezaměstnanosti (jak píšete) a přemíře oborů (jak se píše v článku). Jinak tím problémem praktické nevyhoditelnosti neproduktivních zaměstnanců samozřejmě trpí celé naše vysoké školství, tedy i technické obory, i když možná o něco méně.
Pokud jde o ty v článku zmíněné přívydělky - tady bych byl mírně skeptický a zeptal bych se, kde je toho hlavní počátek. Dovedu si stejně tak představit scénář, kdy je primární příčinou nízká vědecká činnost našich humanitních oborů (měřená především kvalitou ve světovém měřítku), z toho plyne dlouhodobá nízká míra financování, proto si vědátoři zajišťují další úvazky, aby si aspoň trochu přilepšili, ale tím mají ještě méně vědeckých výsledků. A kruh se uzavírá.
Mimochodem, to sčítání úvazků při získání grantů opravdu na humanitních školách tak funguje? To je na druhou stranu něco, o čem si můžeme u nás (MFF UK) nechat jen zdát - o úvazek gra
N41e23l61a 83P81a12v77l50í93k93o42v66á
Jedno z rozhodujících kritérií u humanitních fakult by měla být otázka: studovali byste tento obor, kdybyste si měli platit školné? Kolik z nich by řeklo ano? Učím prváky na medicíně. Tam bych se odpovědi nebála. Sama jsem magistra farmacie. Tam bych si taky byla s odpověďmi jistá. Ale kolik ze studentů těch jazyků EU, kdyby si studium museli platit, by si raději vybrali jiný obor? Protože ten jejich je takový koníček a živit je to neuživí? Takže pro některé humanitní obory bych zavedla plné školné. Proč by stát měl platit někomu koníčka? Kromě fildy i pro celou fakultu humanitních studií.
J28á90n 67P55r36e82č58u71c18h
Docent pochází ze stejného latinského kořene slova jako doktrína a doktor . Tedy doslova “učící” . Příbuzné je slovo dokument .