Diskuze
Když má docent méně než pokladní v supermarketu
Děkujeme za pochopení.
J72u57r62a88j 96V16á90c78l33a90v54í25k
Nooo... Jako vysokoškolák (technického zaměření) ještě z dob socializmu (kdy jsme měli Jiné Vzdělání) si troufám tvrdit, že problém je v samotných učitelích i jejich žácích. Prostě vysokoškolské vzdělání ztratilo na hodnotě a to zásluhou především humanitních oborů (viz nové obory typu Dojmologie, Performance, nebo Falšovatel účetních výkazů v exslu...). Mimoto bych, zvláště pro filozofy, zavedl jako podmínku udělat zkoušku z diferenciálního počtu, termodynamiky a vlnové mechaniky. Protože jinak prostě tito lidé nechápou, jak probíhají děje v tomto Vesmíru a potom zaplňují náměstí s miliónovými hnědokošiláči a podobnými spolky (a učitelé je v tom podporují). A nakonec, co vlastně chceme, pokud na vysokou školu vleze všechno, co má díru do zadku a samotná škola se to tam snaží udržet, protože to sype... Prostě školy dnes nedávají vzdělání, ale diplomy.
O49d35s74t15r62a60n81ě28n50ý 17U62ž80i71v62a82t49e54l
M40i45l24a55n 60N50e16t89r77h
Dobře, že to nědo zmínil. Ale co má v posledních desítkách let tato škola společného s filozofií ?Je nutné se nejprve důkladně podívat na činnost této tzv. Rudé fakulty a na absolventy, které dnes doslova zvrací ve stále rostoucích počtech v přibývajícím počtu často bizarních oborů. Jedním z absolventů je také krasoduch Vladimír Špidla. Takže je nejprve nutné vrátit FF její skutečnou náplň a pak tam bude jen omezené množství pedagogů a studentů a o peníze nebude nouze. Jestli se nepletu, poslední filozofkou tam byla paní Prof. Růžena Vacková.
J23i25n98d57ř65i93c80h 26V44á33g51n34e50r
Doby, kdy bylo stoprocentně jisté, že průměrné IQ pedagogů Filozofické fakulty UK musí být vyšší než u pokladních Lidlu jsou dávno pryč.
J74i10ř48í 56N71o63v62á86k
S autorem sám jako VŠ pedagog v mnohém souhlasím, problém je nicméně jinde než ve státu, ale v samotné univerzitě, která doslova udržuje při životě řadu nekompetentních ,,odborníků" (včetně docentů a profesorů, které své tituly získali hluboko před rokem 1989 a dodnes z toho žijí, jakkoliv vědecky už současné teorie absolutně nestíhají). FF UK a její historické obory (vyučované stále v paradigmatu pozitivistického dějepisectví bez přihlédnutí k lingvistickému obratu) jsou toho bohužel živoucím důkazem. I přes vysokou míru diverzity oborů je tak problém především v tom, že většina lidí je s ohledem na zákoník práce nevyhoditelná - na rozdíl např. od v článku zmiňované AV ČR, kde musí vědečtí pracovníci absolvovat pravidelné atestace (i když uznávám, že i zde to může být v případě nepotismu pouze formalita). VŠ nemůže fungovat podle západních standardů dokud z něj nebude vymýceno dědictví státního socialismu, a to bohužel ještě nějakou tu generaci potrvá... Do té doby budeme opravdu brát
V26i30k25t97o93r 55J34o73h43á27n57e58k
Nejste první, od kterého něco podobného čtu. Nepůsobím na humanitním směru, ale také se obávám, že problém je v přezaměstnanosti (jak píšete) a přemíře oborů (jak se píše v článku). Jinak tím problémem praktické nevyhoditelnosti neproduktivních zaměstnanců samozřejmě trpí celé naše vysoké školství, tedy i technické obory, i když možná o něco méně.
Pokud jde o ty v článku zmíněné přívydělky - tady bych byl mírně skeptický a zeptal bych se, kde je toho hlavní počátek. Dovedu si stejně tak představit scénář, kdy je primární příčinou nízká vědecká činnost našich humanitních oborů (měřená především kvalitou ve světovém měřítku), z toho plyne dlouhodobá nízká míra financování, proto si vědátoři zajišťují další úvazky, aby si aspoň trochu přilepšili, ale tím mají ještě méně vědeckých výsledků. A kruh se uzavírá.
Mimochodem, to sčítání úvazků při získání grantů opravdu na humanitních školách tak funguje? To je na druhou stranu něco, o čem si můžeme u nás (MFF UK) nechat jen zdát - o úvazek gra
N36e71l31a 22P45a60v91l32í40k83o80v89á
Jedno z rozhodujících kritérií u humanitních fakult by měla být otázka: studovali byste tento obor, kdybyste si měli platit školné? Kolik z nich by řeklo ano? Učím prváky na medicíně. Tam bych se odpovědi nebála. Sama jsem magistra farmacie. Tam bych si taky byla s odpověďmi jistá. Ale kolik ze studentů těch jazyků EU, kdyby si studium museli platit, by si raději vybrali jiný obor? Protože ten jejich je takový koníček a živit je to neuživí? Takže pro některé humanitní obory bych zavedla plné školné. Proč by stát měl platit někomu koníčka? Kromě fildy i pro celou fakultu humanitních studií.
D66a29v79i76d 86G60r87u70n63d43e88l
Docent je titul. Nikoli profese.
D85a94v78i77d 73G97r49u22n69d17e41l
Docent je titul. Nikoli profese.
D47a38v26i44d 36G13r69u63n85d45e43l
Docent je titul. Nikoli profese.
D18a37v36i53d 95G55r66u69n87d13e92l
Docent je titul. Nikoli profese.
J81á45n 27P65r81e28č34u90c71h
Docent pochází ze stejného latinského kořene slova jako doktrína a doktor . Tedy doslova “učící” . Příbuzné je slovo dokument .