Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Kdo může za špatné výsledky maturitních zkoušek?

Léta sledujeme klesající požadavky na děti ve školách a podléháme iluzi, že bez vysokých nároků budeme dosahovat výborných výsledků. Iluzi, že když se to ve školách bude dělat dobře, půjde to dětem samo. Řešení? Podívat se, poučit se a sdílet.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P. Mach

1. 7. 2014 17:44
Odpověď je velmi

jednoduchá. Autor článku se k ní bohužel nedobral. Za špatné výsledky českých žáků a klesající kvalitu vzdělání může ta socanská verbež, konkrétně socanská ministryně školství neblahé paměti buzková. Byla to právě buzková, kdo zavedl tzv. kurikulární reformu, ve skutečnosti naprostý nepodarek, který z českého školství udělal dokonalou cochcácrnu.  Buzková zavedla současný systém financování školství, který vůbec nereflektuje kvalitu vzdělávání a přiděluje peníze podle počtu žáků a studentů. Ten systém má za důsledek to, že se školy  (vysoké i střední) přetahují o žáka či studenta jako psi o kost. Žádná škola dneska studenta nevyhodí, protože by přišla o peníze. To spíš vyhodí kvalitního pedagoga jen proto, že vyhazoval studenty od zkoušek. Zrušení povinné matematiky u maturity bylo taky její dílo.

0 0
možnosti

J. Křivan

3. 7. 2014 22:18
Re: Odpověď je velmi

Pane Machu, Váš slovník se mi nelíbí, ale jinak s obsahem skoro výjimečně souhlasím.

0 0
možnosti

R. Jackl

1. 7. 2014 9:11
nejde jinak!

Ve společnosti, která  oslavuje a medializuje zloděje, spekulanty a ruzné celebrity bez vzdělání a zkušeností, je samozřejmě podvědomě výhodnější naučit se "šuchat" prstem po displeji, naučit se vyplňovat excelovou tabulku bez znalostí souvislostí a žvanit do všeho bez znalostí problematiky, tak takovou společnost čeká jen znalostní katastrofa!! Přitom stačí, když  studentům seberou baterie v kalkulačce a už nedokáží správně použít malou násobilku....Takovám příkladem znalosti je /ne/ finanční gramotnost, kdy i jinak vzdělaný člověk nedokáže spočítat složený ůrok a RPNS v porovnání se svým příjmem a časovou osou....

0 0
možnosti

1. 7. 2014 7:58
Je tojednoduché.

Jako ostatně téměř všechno. Za špatné výsledky mohou líní studenti. Nikdo jiný a nic jiného. Jedinou chybou MŠ bylo zrušení povinné matematiky u maturit. Matematika je totiž jediná věda, která učí studenty logice, správnému uvažování a má nemalý vliv na znalosti v předmětech jiných.

0 0
možnosti

1. 7. 2014 8:52
Re: Je tojednoduché.

Jednoduché je leda vaše uvažování. Pakliže středoškolák povinně stráví sedm hodin v zadýchané, hlučné třídě, kde se nic naučit nedá, ve zbytku dne mu již nezbude mnoho sil na to, aby se něco naučil.

A to vaše absolutní tvrzení o matematice jako jediné vědě, jež učí logice a správnému uvažování, je naprostý nesmysl (co fyzika? informatika?). Nicméně s povinnou maturitou z matematiky souhlasím.

0 0
možnosti

30. 6. 2014 16:46
Samozřejmě

za úpadek vzdělanosti mohou učitelé a Kalousek,- žáci a studenti se pilně učí, rodiče je vyzkouší a vše vypadá slibně, než žáka vyvolá bídák a otrapa učitel. Mimo ostatních zel, je Kalousek vinen tím, že odmítl honorovat studentům lepší známky než je 5, že nepřidal učitelkám na platech, že má pod krkem lalok z přejídání, že si dovoluje občas kritiku a nesnížil cenu alkoholu a cigaret. Prostě nepřítel.

0 0
možnosti

1. 7. 2014 14:28
Re: Samozřejmě

Bravo ;-)))

0 0
možnosti

J. Václav 261

30. 6. 2014 14:32
Chybi nám jednoznačně

rozvoj průmyslových škol pro staré i úplně nové obory. Pamatuji si absolventy průmyslových škol přijaté na VŠ. Byli slabší v matematice, protože na průmyslovkách nebyly na matematiku kladeny takové nároky, naopak v odborných přemětech měli na víc, než absolventi gymnazií. Schopní vše dohnali a stali se z nich vynikající inženýři, když neuspěli na VŠ byli z nich vynikající mistři a vedoucí. Nechápu proč se dnes skoro každý student snaží mít vysokoškolský titul, když je nikdo nechce. Učňovské školství téměř neexistuje, ale neseženete vyučeného číšníka, servírku, komeníka, o zamečníkovi, nebo truhláři nemluvě. Za tyhle chyby rozhodně nemohou učitelé, stejně jako zemědělci nemohou za to, že na poli nevidíme brambory, přesto, že jsou zdravé a máme je rádi.

0 0
možnosti

30. 6. 2014 17:54
Jiří tak to zkuste vysvětlit těm rodičům,

podle našich novokapitalistických kritérií, kdo nemá maturitu tak je přeci " blb ". To pouze za komunistů byli řemeslníci páni. Dnes přeci u nás řemesla ve většině dělají jen Ukrajinci. Ty jsi v Praze viděl na stavbě českého zedníka????

0 0
možnosti

30. 6. 2014 14:11
Kdo může za špatné výsledky maturitních zkoušek?

Tak , když čtu článek opravdu vidím, že ho psal absolvent matfyzu. Proti článkům společenskovědních absolventů je k problému přistoupeno systémově a odpověď v článku je odpovídajícím způsobem strukturována. To pan Houda nedokáže. Bohužel pravicová ideologie autora z článku čouhá jak mě z bot když se vracím z chléva. Věcně chybné je konstatování, že za špatné výsledky maturitních zkoušek můžeme všichni. To je to pravicové vidění světa. V prvé řadě za to mohou politici kteří svoje děti posílají do drahých prestižních škol takže na obecném školství jim nezáleží a tudíž je zbytečné na něj dávat peníze. Školství jim voliče nepřinese. Naopak je vhodným místem kde se dá dolovat státní renta viz nejznámější internet do škol. Další gilotinou našeho školství je skutečnost že školství je vhodným kolbištěm politických soubojů našich politických stran z čehož vyplývá že opozice při převzetí moci musí vždycky zničit a poplivat co předešlá strana vybudovala. Tuhle se o to trapně snažila nějak

0 0
možnosti

30. 6. 2014 14:13
Proklínám lempli Léka a Babiše a pokračuji

Tuhle se o to trapně snažila nějaká pravicová soudružka sedící vedle Chládka. Já bych měl na školství jednoduchý lék ve stylu mého osvíceného panovníka Josefa II který ve školství dokázal více než všichni naši supervzdělaní politici. Okamžitě bych vydal patent že všichni politici a státní zaměstnanci musí vzdělávat své děti ve stáních školách v Česku. A viděli by jste jakou úroveň by za dva roky mělo naše školství. Jak prosté milý Amosi!!!!!

0 0
možnosti
Foto
(ne)zaměstnanost

a někteří učitelé tzv. chodí do práce a je jedno, kam ( mají "práci" a to je rozhodující). "pracovní výsledky" jsou poté vidět v průměrném hodnocení jejich ročníků na školách z daného předmětu (x předměty ostatní). vím, o čem píšu.

0 0
možnosti