Diskuze
Jak se vyznat na bojišti jménem inkluze
Děkujeme za pochopení.
Dříve jsme byli buď hloupí nebo zlobiví.
Dnes má každý druhý nějakou mozkovou disfunkci. Prof. Nejedlý se musí v hrobě tetelit. Takhle jednotnou školu si neuměl představit ani on.
Dopadne to následovně: bohatí si zaplatí soukromou školu, kde žádní "momentálně zaostalí" nebudou, no a pro chudé zbude "džungle před tabulí". Dohledejte si, vy později narození, co to je.
A nešlo by to vše splnit lépe ve speciální škole,
kde se speciální pedagogové mohou věnivat žákům individuálně a případně jim i upravit rozvrh, nastavit jiné světlo atd atd atd?
Nebo se musí třída o 20-25, nedej Přírodo! 30 žácích přizpůsobovat tomu jednomu s hendikepem?
J10a50n24e56k 70W50a53g69n39e75r
PR článek bez korekce
Mizerná práce autorky i redakce, pár perel vybraných učitelkou:
..........Někteří žáci, třeba s mentálním postižením, mají horší orientaci v čase a prostoru. Stačí pak použít větu, jako je: „Ještě máte pět minut na dopracování úkolu.“.
-naprosto neocenitelná rada.Především pro ty,co nechápou časové údaje.
.....Pokud je žák nevidomý, upravit se musejí prostory školy nebo samotné třídy. Sedět by měl ideálně v první lavici a mít okolo sebe dost místa – i na pomůcky, jako je speciální lupa.........
-Tu lupu bude mít asi jen na rozdělání ohýnku,ale co bychom pro nevidomého neudělali, že.
....: Do procesu socializace žáka je vhodné zapojit školního pedagoga. .....
Fakt ,jo? A kdo to je? Je nějaký neškolní pedagog?
.... Kolektiv musí vědět, jaký má žák handicap......
-No, toto je ovšem samozřejmě zcela špatně. Učitel nesmí prozrazovat důvěrné informace skoro nikomu, natož žákům.
Valachová je mimoň
Kyzdou kritiku odmítá s tím, že je nekvalifikovaná a při tom přijala ministerský post na školství a o škole vefdela jen to, co si pamatovala, když tam sasma chodila nebo jak škola vypadá, když jela jako Dientsbierova právnička kolem nějaké v autě.
Vydala mnoha stránkový elaborát, jak se má upravovat vykuka,aby mohlky děti s poruchou vnímání a chování absolvovat vyxkuku v 'normální" třídě.
1) Jak se musí upravovat styl výuky ve prospěch těch, co nestačí, odnesou to ti, kteří stačí a vyřazuje z učebního procesu abnormálně nadané
2) Inkluze v podání Valachové je blbost. Moje vnučka byl dis-cosi. V "normální" škole byla šikanována a zesměšňována od učitelů i žáků. Věčně v péči psychologů a psychiatrů. Po přechodu na "speciální" školu objevili její nadání na grafiku a jazyky. Dnes je uznávanou grafičkou a PR manažerkou mezinárodní společnosti, plyně hovoří anglicky, německy, španělsky a italsky, učí se čínsky a rusky. Kdyby byla v programu inkluze, alá Valachová, tak by možná ani základku
Re: Valachová je mimoň
Pokr: základku nedokončila a pendlovala by mezi psychiatry.
Děkujeme Bohu, že Valachová tehdy ještě studovala právnickou fakultu a nepletla se do školství.
V. Getz
Dobrý článek
púvodně užvatlaná ministryně slibovola že žák si bude moci vybrat třídu,kde chce studovat. Třídy dnes mají okolo 30 žáků a asistentů nedostatek. Takže inkluze ano,ale velice uvážená a ne tlačená někým,kdo tomu nerozumí.
Re: Dobrý článek ?!
celá inkluze je nesmysl. Nákladná záležitost s výsledkem zpomalení = snížení kvality výuky, za cenu věnování se žákům inkludovaným. Stávající systém je dobrý, tak proč ho rozbourat. Na to jsme cimrmanovští machři