Diskuze
Jak číst žebříčky univerzit?
Děkujeme za pochopení.
K33a96r91e77l 98V23y97š28a36t67a
Díky autorovi je mi spousta informací jasná,
naředili jsme si vysoké školství tak obludným způsobem, že studium na univerzitě v Česku evokuje u personalistů v zahraničí průměrnost. Došlo to tak daleko, že hodně schopných vyhledává radši studium na zahraničních školách a nakonec zůstávají po studiu v zahraničí.
Jediné v čem bychom se umístili v čele žebříčku (kdyby takový byl), by byli naši namyšlení rektorové. Které víc než postavení jejich univerzity na kdejakém žebříčku, zajímá trapný boj s prezidentem své země. Ve světě dost nevídané.
S. Papacek
Mise resp. raison d´etre univerzit...
Co je cílem, jaká je mise resp. raison d´etre univerzit?
Hospodařit s co největším rozpočtem? Být úspěšným podnikatelským subjektem? Vychovat čí zaměstnat laueráty Nobelovy ceny? Provozovat špičkovou (citovanou) vědu? Umístit se co nejvýše na žebříčku XY?
--------
A co VŠ studenti? Naši i zahraniční. Dělají se jejich žebříčky? Korelují s rankingem univerzit?
Byla by vhodná větší regulace kvality uchazečů o studium dle oborů (viz Německo)?
Existuje diskuse o těchto tématech?
Ale to jsou asi témata na jiný článek...
A co zbytečné soukromé vysoké školy?
V poslední době byl (s neblahým spolupůsobením paní Dvořákové) umožněn vznik pochybných "vysokých" soukromých škol, především s ekonomickým zaměřením, s mizernými výsledky a naprosto nekvalitními učiteli, včetně neúspěšných politiků, u nichž vznikla otázka "kam s nimi když nic neumí"? Takové školy nemají žádný význam, jen parazitují na různých dotacích.
I82s46a86a87c 76N57e62w92t58o89n
Re: A co zbytečné soukromé vysoké školy?
Myslím, že jste propásl příležitost mlčet o věci, o kkteré nic nevíte.
Soukromé VŠ na žádných dotacích neparazitují, protože s výjimkou jedné (zdravotnická studia) žádné dotace nedostávají. Co se týká učitelů soukromých VŠ - většina z nich působí současně na veřejných VŠ, takže podle Vás při vstupu do budovy soukromé VŠ ztrácí svoji inteligenci, znalosti a dovednosti?
Naše vysoké školy trpí spoustou neduhů, některé tu byly pojmenovány - nabubřelost akademických hodnostářů, přesvědčení o tom, že jsou nejlepší, aniž by to bylo podloženo fakty... Osobně považuji za jejich největší problém (jako insider), že mánie čárkování za "výzkum" vedla k tomu, že výuka je na desáté koleji a studenti jsou pro řadu akademiků obtížný hmyz.. RIV "překvapivě" žádné nositele Nobelovy ceny nevytvořil a výsledky vzdělávání jsou v řadě případů tristní. Možná pro někoho paradoxně si právě studenti na soukromých VŠ dokáží "dupnout" pokud mají pocit, že se jim učitel nevěnuje dostatečně. A nestane se, aby místo n
Jiri Janecek
No nevim...
Da se studovat na PrF UK geografie v anglictine? Jaky podil doktorandu "odjinud" je v soucasnosti na ceskych VS? ...
----------
Na 58 podobnych otazek se da najit celkem neprijemna odpoved, ale umisteni ve ctvrte stovce v zebricku pomuze odvest pozornost jinam... Sedm zebricku udela v tomto sedmkrat lepsi praci...
---------
Jinak celkem komicka mi prijde predstava, jak prumyslovi manazeri z Osaky hledaji partnera pro vyvoj podle seznamu univerzit v THE... Nebo jeste lepe, univerzita A si podle umisteni v zebricku najde univerzitu, se kterou bude spolupracovat...
Re: No nevim...
Asi byste se manažerům z Osaky divil.
Spíš je problém, že se kvůli žebříčkům na univerzitách přestává učit. Naše čínská studentka z Princetonu (máme je tu každý rok) říkala, že si vybrala Princeton protože se stále ještě věnují výuce. Třeba trvalá jednička THE Caltech má systém 3/2 kdy studentům Bc vybraných Colleges uznají jejich tři ročníky jako dva na Caltechu. Proto má Caltech v PhD/MSc. více studentů než v Bc. A mají mnohem míň práce se základními kursy. I pro ty College je to výhoda, jdou na ně lepší studenti, takže typická win-win situace.
Tenhle systém jsem navrhoval českým univerzitám aby si vybíraly nejlepší absolventy VOŠ. Výsledek byl, že naopak akreditační komise zakázala kurzy z VOŠ uznávat. Výsledkem je, samozřejmě, že vysoké školy mají kvalitu VOŠ.