Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jak diskutovat?

Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstraňovat. Jejich délka může být maximálně 2000 znaků, delší budou zkráceny. Nepřijatelné jsou zejména urážky, vulgarismy, rasismus a neplacená reklama.


  • Příspěvků: 7
  • Poslední: 13.11.2015 8:26
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
Díky autorovi je mi spousta informací jasná,

naředili jsme si vysoké školství tak obludným způsobem, že studium na univerzitě v Česku evokuje u personalistů v zahraničí průměrnost. Došlo to tak daleko, že hodně schopných vyhledává radši studium na zahraničních školách a nakonec zůstávají po studiu v zahraničí.

Jediné v čem bychom se umístili v čele žebříčku (kdyby takový byl), by byli naši namyšlení rektorové.  Které víc než postavení jejich univerzity na kdejakém žebříčku, zajímá trapný boj s prezidentem své země. Ve světě dost nevídané.

Mise resp. raison d´etre univerzit...

Co je cílem, jaká je mise resp. raison d´etre univerzit?

Hospodařit s co největším rozpočtem? Být úspěšným podnikatelským subjektem? Vychovat čí zaměstnat laueráty Nobelovy ceny? Provozovat špičkovou (citovanou) vědu? Umístit se co nejvýše na žebříčku XY?

--------

A co VŠ studenti? Naši i zahraniční. Dělají se jejich žebříčky? Korelují s rankingem univerzit?

Byla by vhodná větší regulace kvality uchazečů o studium dle oborů (viz Německo)?

Existuje diskuse o těchto tématech?

Ale to jsou asi témata na jiný článek...

A co zbytečné soukromé vysoké školy?

V poslední době byl (s neblahým spolupůsobením paní Dvořákové) umožněn vznik pochybných "vysokých" soukromých škol, především s ekonomickým zaměřením, s mizernými výsledky a naprosto nekvalitními učiteli, včetně neúspěšných politiků, u nichž vznikla otázka "kam s nimi když nic neumí"?  Takové školy nemají žádný význam, jen parazitují na různých dotacích.

Re: A co zbytečné soukromé vysoké školy?

Myslím, že jste propásl příležitost mlčet o věci, o kkteré nic nevíte.

Soukromé VŠ na žádných dotacích neparazitují, protože s výjimkou jedné (zdravotnická studia) žádné dotace nedostávají. Co se týká učitelů soukromých VŠ - většina z nich působí současně na veřejných VŠ, takže podle Vás při vstupu do budovy soukromé VŠ ztrácí svoji inteligenci, znalosti a dovednosti?

Naše vysoké školy trpí spoustou neduhů, některé tu byly pojmenovány - nabubřelost akademických hodnostářů, přesvědčení o tom, že jsou nejlepší, aniž by to bylo podloženo fakty... Osobně považuji za jejich největší problém (jako insider), že mánie čárkování za "výzkum" vedla k tomu, že výuka je na desáté koleji a studenti jsou pro řadu akademiků obtížný hmyz.. RIV "překvapivě" žádné nositele Nobelovy ceny nevytvořil a výsledky vzdělávání jsou v řadě případů tristní. Možná pro někoho paradoxně si právě studenti na soukromých VŠ dokáží "dupnout" pokud mají pocit, že se jim učitel nevěnuje dostatečně. A nestane se, aby místo n

No nevim...

Da se studovat na PrF UK geografie v anglictine? Jaky podil doktorandu "odjinud" je v soucasnosti na ceskych VS? ...

----------

Na 58 podobnych otazek se da najit celkem neprijemna odpoved, ale umisteni ve ctvrte stovce v zebricku pomuze odvest pozornost jinam... Sedm zebricku udela v tomto sedmkrat lepsi praci...

---------

Jinak celkem komicka mi prijde predstava, jak prumyslovi manazeri z Osaky hledaji partnera pro vyvoj podle seznamu univerzit v THE... Nebo jeste lepe, univerzita A si podle umisteni v zebricku najde univerzitu, se kterou bude spolupracovat...

Re: No nevim...

Asi byste se manažerům z Osaky divil.

Spíš je problém, že se kvůli žebříčkům na univerzitách přestává učit. Naše čínská studentka z Princetonu (máme je tu každý rok) říkala, že si vybrala Princeton protože se stále ještě věnují výuce. Třeba trvalá jednička THE Caltech má systém 3/2 kdy studentům Bc vybraných Colleges uznají jejich tři ročníky jako dva na Caltechu. Proto má Caltech v PhD/MSc. více studentů než v Bc. A mají mnohem míň práce se základními kursy. I pro ty College je to výhoda, jdou na ně lepší studenti, takže typická win-win situace.

Tenhle systém jsem navrhoval českým univerzitám aby si vybíraly nejlepší absolventy VOŠ. Výsledek byl, že naopak akreditační komise zakázala kurzy z VOŠ uznávat. Výsledkem je, samozřejmě, že vysoké školy mají kvalitu VOŠ.

Re: No nevim...

Ano, také jedna z ukázek toho, jak se AK postavila nad zákon...