Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Google v Česku poprvé poráží Seznam.cz

  11:24

Internetový vyhledávač Google poprvé překonal na českém trhu Seznam.cz. Jeho podíl na vyhledávání stoupl na téměř 51 procent.

Americký internetový vyhledávač Google poprvé překonal v podílu na českém trhu Seznam.cz. Dle zprávy ČTK jeho celkový podíl ve vyhledávání narostl v lednu téměř na 51 procent. To je o čtrnáct procentních bodů víc než před rokem. Seznam.cz má nyní okolo 49  oproti téměř 60 procentům před rokem. Vyplývá to z údajů statistiky Toplist, která měří počet kliknutí, jež odesílají jednotlivé vyhledávače na české weby.

Podíl Googlu zahrnuje nejen přístupy z jeho domovské stránky, ale i z ostatních webů, které využívají jeho vyhledávání, například ze stránek Centrum Holdings. Podíly na trhu měří i další aplikace, například Navrcholu.cz. Její lednové údaje používající jinou metodologii však zatím nejsou k dispozici.

Dle internetového odborníka Daniela Dočekala jsou zatím výsledky těsné. Navíc Toplist měří jen omezený vzorek českého internetu. „Google dlouhodobě míří vzhůru a rozhodně Seznam, co se podílu ve vyhledávání týče, dříve, nebo později předstihne. Pokud se to už nestalo. Bohužel dokud NetMonitor bude odmítat přizpůsobit metodiku realitě a měřit opravdu český internet, bude vše jen ve fázi dohadů,“ uvedl Dočekal pro ČTK.

Americký gigant oficiálně vstoupil na český trh v září 2006. Tehdy měl podíl okolo patnácti procent. Jedničkou na trhu dosud není Google v Rusku, Japonsku, Číně a Koreji. Google po vstupu na český trh téměř neinzeroval, v závěru loňského roku však spustil masivní reklamní kampaň. Ta zahrnuje televizní spoty, billboardy i reklamní nálepky v pražském metru.

Seznam má přijít s reklamní ofenzivou během tohoto týdne. S pozměněným sloganem Najdu tam, co hledám a televizním spotem chce prohloubit vztah se současnými uživateli a poukázat na rozsah služeb, které každý den poskytuje české internetové populaci.

Google má, a ještě dlouho bude mít, ve srovnání se Seznamem nižší tržby

Dle výše tržeb zůstává Seznam výrazně nad Googlem. „Google má, a ještě dlouho bude mít, ve srovnání se Seznamem neporovnatelně nižší tržby. Je však třeba si uvědomit, že Google se pohybuje takřka výhradně v oblasti PPC a textové reklamy, zatímco Seznam využívá všech možností, které internetový inzertní trh nabízí,“ dodal Dočekal. PPC reklamu její zadavatelé platí dle počtu jejích prokliknutí.

Google v současnosti nabízí českým uživatelům více než 60 lokalizovaných služeb a asi 20 služeb pro podnikatele a firmy. Vedle vyhledávače jsou to například mapy včetně fotografických náhledů StreetView nebo videoserver YouTube.

Seznam.cz, který majoritně vlastní jeho zakladatel Ivo Lukačovič, je dlouhodobě nejnavštěvovanějším portálem na českém internetu. Dále provozuje například zpravodajský server Novinky.cz, katalog Firmy.cz, mapovou službu Mapy.cz, komunitní server Lidé.cz nebo realitní Sreality.cz.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!