Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Generálním ředitelem Českého rozhlasu se stal Peter Duhan

  21:07

Nový šéf počítá s omezením počtu stanic na čtyři a snížením počtu zaměstnanců až o čtvrtinu.

Favorit znalců terénu se stal generálním ředitelem Českého rozhlasu. Ve čtvrtek v podvečer zvolila Rada Českého rozhlasu Petera Duhana, který v instituci dosud působil jako prozatímní šéf po odstoupení Richarda Medka. Poraženou soupeřkou je ředitelka zpravodajských stanic ČRo Hana Hikelová. Třetí kandidát, bývalý šéf Rádia Černá hora Petr Matoulek, byl vyřazen již v prvním kole volby. Funkční období generálního ředitele je šestileté.

Jak upozornil již dříve například web Médiář, výběrové řízení nebylo zcela regulérní. Rada například namísto výzvy všem potenciálním uchazečům nominovala svých šest kandidátů.

Peter Duhan obhájil svůj kandidátský projekt, který počítá se snížením počtu stanic na čtyři (Radiožurnál, plnoformátová stanice typu nynější ČRo 2 s kombinovaným regionálním vysíláním, variace dnešní Vltavy a stanice zaměřená na mluvené slovo).

V diskusi se členy rady Duhan uvedl, že o práci by mohlo přijít až 400 z nynějších 1500 zaměstnanců Českého rozhlasu. Dále vyjádřil skepsi k možnostem posílení investigativní žurnalistiky.

Peteru Duhanovi je 64 let, vystudoval scenáristiku na bratislavské Vysoké škole múzických umení, poté pracoval jako tvůrčí žurnalista (deník Ĺud, Československá televize, Verejnosť). Později byl manažerem v kabelové televizi Cabel plus a dále šéfem Beseda Holdingu (spojovaného s TV Nova).

Jednou již byl hlavou veřejnoprávního média – ústředním ředitelem Československého rozhlasu v letech 1991 – 1992.  V Českém rozhlasu působí od roku 2002 – jako redaktor a moderátor ČRo 6, od roku 2006 v pozici ředitele této stanice a od loňského roku jako prozatímní ředitel.

Z tohoto období média občas Peteru Duhanovi připomínají, že si zadal s ČSSD. Například iDnes v den volby mimo jiné uvedl, že před volbami v roce 2010 „na naléhání volebního manažera ČSSD Jaroslava Tvrdíka prosadil Duhan, aby rozhlas kromě své agentury pracoval i s čísly od společnosti pracující pro ČSSD a z obou výsledků počítal průměr. Čímž vzniklo nevěrohodné (protože metodiky sběru, zpracování a interpretace dat se liší), leč pro ČSSD politicky přijatelnější číslo.“

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!