Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Ferrero dětem: Sněz 3,5 kg tuku a dostaneš fotbalový dres!

  10:41

Nová marketingová kampaň italského výrobce sladkostí cílí na fotbalisty – mlsouny.

Mistrovství Evropy ve fotbale je v plném proudu a jako vždy je jedním z hlavních hráčů potravinářský koncern Ferrero. S nadsázkou lze říct, že se na polských a ukrajinských stadionech jen stěží objeví v příštích dvou týdnech fotbalista, který by za svou kariéru a výbornou fyzickou kondici alespoň zčásti nevděčil nějakému z produktů italského gigantu. Koneckonců, jak všichni dobře víme, není přece nic lepšího, než si před tréninkem dát chléb s Nuttelou, anebo si po prohraném zápase vylepšit náladu čokoládovým vajíčkem s překvapením.

Zajímavá je především aktuální marketingová akce německé pobočky Ferrera. Celá záležitost je relativně prostá: Fanoušek (reklamy Ferrero cílí především na děti), kterému se podaří nasbírat 100 bodů, jež jsou umístěné na obalech produktů typu Kinder čokoláda a spol. získá tričko německého fotbalového svazu. Háček je v tom, že za maxibalení s deseti čokoládovými tyčinkami jsou pouhé dva body. Pokud byste tedy ještě před vyvrcholením šampionátu chtěli v poštovní schránce najít tričko, musíte sníst (nebo alespoň nakoupit do zásoby) 500 čokoládových tyčinek!

Německá spotřebitelská organizace Foodwatch přepočítala, co to vlastně znamená. Takové množství čokoládových tyčinek odpovídá 59 tisícům kalorií, tedy ekvivalentu měsíční kalorické potřeby průměrné dospělé ženy. Než se dostanete k tričku, je mimo jiné nutné spořádat 5,5 kilogramu cukru a 3,5 kg tuku, což odpovídá osmnácti velkým balením másla.

Kdybyste se rozhodli svých čerstvě zkonzumovaných 59 tisíc kalorií spálit sportem, konkrétně fotbalem, museli byste na hřišti strávit přibližně sto hodin. Nadbytečných kalorií byste se tak mohli zbavit, pokud byste odběhali všech 32 utkání mistrovství Evropy, a to dvakrát po sobě. Dle Foodwatch zbývá poslední otázka: Nabízí Ferrero svá trička i ve velikosti XXL?

A ještě něco. Zcela nový význam v tomto kontextu získává prohlášení, které naleznete i na českých stránkách společnosti Ferrero:

„Společnost Ferrero vždycky brala velmi vážně odpovědnost za spotřebu svých výrobků. Hlavním důkazem tohoto závazku je velikost porcí, která byla a je navrhována a propagována na jednotlivých trzích s ohledem na jiné nutriční požadavky. Kromě tohoto základního prvku a s podporou svobodného výběru každého jednotlivce se Ferrero neustále zaměřuje na reklamní kampaně přímo oslovující matky. Věříme, že díky důvěře, kterou v nás za celá ta léta mají rodiče, kteří stále více oceňují úroveň a jakost výrobků Ferrero i s jejich porcemi vhodnými pro konkrétní věkové skupiny a úrovně fyzické aktivity, pomáháme rodičům poskytovat jejich dětem výživu o správné energetické a výživové hodnotě.“

Když si Cristiano Ronaldo naposledy sundal po zápase tričko (myslím, že to bylo v neděli večer), nezdálo se mi, že by ho maminka doma krmila čokoládou...