Diskuze
Farnosti zavalí soudy žalobami. Jde o majetek.
Děkujeme za pochopení.
shoda
Mistyfykátore, shodu podmětu s přísudkem jste ve škole nebrali? Když tuhle látku neovládáš, nepiš, prosím Tě, nikam. Jenom se zesměšňuješ.
shoda
Mistyfykátore, co takhle shoda podmětu s přísudkem? To jste ve škole nebrali? Jak můžeš očekávat, že Tvůj názor vezme někdo vážně?
Mistifikace.
Vždy to církve měli jen propůjčeny k jejich činnosti protože si sami nic nevybudovali,také z čeho že a nyní to díky Kalouskovi,knížeti a podobným náckům nebo podělaným pravičákům chtějí a ještě oblbují,že to bylo jejich.To byl Masaryk snad hlupák nebo co,že to co píši a všichni víme věděl už tenkrát.A pravice ať si potom tohoto pána nebere do ůst a rád bych ještě věděl co jim myslím těm zaprodancům co to schválili a dovolili církev za to nabídla.
Re: Mistifikace.
Pane nebo soudruhu, velmi se mýlíte. Základním prostředkem tvorby církevního majetku vždy byly dary ze strany věřících. Panovníky a šlechtou počínaje, jako jejich investice do své vlasti či rodové domény. Církevní majetek postupně financoval nejen chod církve, ale i církevní školní a charitativní oblast. Později zajišťoval i umělecké a kulturní mecenáty. Tehdy a i v novověku neexistoval "státní rozpočet", jenž by měl na paměti financování platů duchovních či provozu charitativních zařízení. To platilo do začátku 19. století. V 15. století byl rozsáhlý majetek církve dosti rozchvácen během husitských válek jak kališnickou, tak i katolickou šlechtou. Po bitvě na Bílé hoře nenásledovaly žádné restituce, ale církev byla podporována z části výnosu solné daně. O část dalšího majetku, který církev obdržela z odkazů, darů a dobrého hospodaření podařilo vytvořit, přišla během josefinských reforem. Takže nezbylo nic jiného než znovu v 19. století budovat nové materiální zázemí. Např. všechny nemo
Díky
Díky autorce za velmi klidné, nestranné a věcné uvedení do této problematiky ... :o)