Agentura STEM/MARK provedla nedávno průzkum zaměřený na kvalitu e-mailové komunikace bank s veřejností. Každá z bank postupně obdržela elektronicky několik dotazů strukturovaných dle různých oblastí, například produkty, služby či obecné informace. Reakce se následně hodnotily pomocí různých kritérií, mezi něž patřila rychlost či formální stránka. Na základě toho banky získaly takzvané indexové body, jichž bylo maximálně 100. Která banka si vedla nejlépe?
Zvítězila Komerční banka, která získala 83,7 bodu, těsně za ní byla ČSOB. Na opačném konci žebříčku se umístila mBank – 52,4 bodu. Před ní pak ING, 56 bodů, a Citibank, 63,1 bodu. Vítězství silné bankovní trojky – Komerční banky, ČSOB a České spořitelny –, která má zřejmě dostatek peněz i na elektronickou komunikaci, nepřekvapuje. Poněkud však zaráží poslední místo mBank. Tento peněžní ústav totiž nemá klasické kamenné pobočky a jeho klienti jsou odkázaní pouze na jakési informační kiosky a právě na internet.
Pořadí bank podle počtu obdržených bodů
Komerční banka | 83,7 |
ČSOB | 83,3 |
Česká spořitelna | 81,5 |
Poštovní spořitelna | 79,7 |
GE Money Bank | 76,8 |
Raiffeisenbank | 69,7 |
UniCredit Bank | 69,6 |
Volksbank | 68,6 |
Citibank | 63,1 |
ING | 56,0 |
mBank | 52,4 |