Středa 17. dubna 2024, svátek má Rudolf
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Elektromobil dnes spíše uspěje než na přelomu 19. a 20. století

Příběh elektrických automobilů začíná v 19. století a trvá více než 150 let. Jejich budoucnost nezávisí pouze na kvalitě technologie a baterií, ale i na světových zásobách lithia a na společenském kontextu a politické vůli podporovat jejich rozšíření, což by mělo značné důsledky, například pokles spotřeby ropy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

25. 6. 2017 16:53
Jako technik mohu dobře posoudit

výhody a nevýhody elektromobilu. Podle mě, mají elektromobily budoucnost a vůbec si nemyslím, že je nutné zvyšovat kapacitu akumulátorů na úroveň nádrží spalovacích motorů, tj. s dojezdem nějakých 800 km. Elektromobily by měly sloužit jako městská vozidla, resp. auta na kratší vzdálenosti. Bohatě by stačil dojezd nějakých 400 km. Na delší vzdálenosti by se mělo využívat hromadné dopravy. Stejně je dnes jízda autem na větší vzdálenost utrpením. Špatné a přeplněné silnice i dálnice včetně zvýšené nehodovosti. Vlaky a rychlovlaky naopak umožňují dokonalý komfort i na vzdálenosti hodně nad 1000 km. Koneckonců elektromobily by se ve městech mohly sdílet nebo využívat levné taxislužby, která by také používala elektroauta. Nápadů je dost a dost. Jen mně není jasné proč nelze vyrobit levný elektromobil s cenou hodně pod 400 tis. Kč. Nebyla by to sice žádná "bomba", ale na nákupy a pro děti do školky by to stačilo.

0 0
možnosti

J. Zima 869

26. 6. 2017 0:04
Re: Jako technik mohu dobře posoudit

A vy jste technik čeho? Elektrotechnice asi moc nerozumíte. Omezujícím faktorem rozšíření elektromobilů je stále technologie baterií a jejich nabíjení. Dojezd 800 km pro elektromobil, který by měl komfort a výkon ekvivalentního auta se spalovacím motorem je dnes technicky nedosažitelný. Udávané dojezdy přes 300km jsou teoretické, dosažitelné za ideálních podmínek a i tak je auto těžší než běžný srovnatelný vůz. V běžném provozu a při uvážení nutnosti topení nebo klimatizace dojezd snadno spadne na polovinu. A co potom? Čekat několik hodin až se nabije?

Druhá věc je vůbec kapacita elektrické sítě, která není dimenzovaná na přenos výkonu potřebného k hromadnému nabíjení nehledě na logistické problémy ve městech.

Takže elektromobily do center měst z ekologických důvodů na pravidelných krátkých trasách dávají smysl, pokud budou ekonomicky únosné. Jako náhrada současných rodinných automobilů při současní technologii nikdy. Představte si, že s takovým autem pojedete třeba na dovolenou, hloupos

0 0
možnosti