Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Dostane OKD čtyři miliardy korun?

Co by získal český stát, kdyby nasypal miliardy korun do krachující důlní společnosti OKD? Postupný útlum těžby a práci pro dnešních třináct tisíc zaměstnanců černouhelné firmy? Omyl...
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
NWR především už nemá skoro žádnou

hotovostní zásobu nutnou k provozu. Vloni proběhla restrukturalizace, avšak získané prostředky jsou již značně spotřebovány. Některé dluhopisy mají posunutou splatnost, část byla odepsána, avšak přibyl tzv. superseniorní úvěr ve výši 35 mil. EUR (splatný snad ke konci 2016). Jeho "zákeřnost" spočívá v tom, že je předčasně splatný při poklesu hotovosti na hranici 40 mil. EUR. Ta se nyní pohybuje někde kolem 75 mil. EUR. Při dané čtvrtletní spotřebě hotovosti tak NWR zbývá právě jedno čtvrtletí života. S koncem roku končí letošní kontrakty a ceny pro 2016 budou s nejvyšší pravděpodobností ještě nižší než ty letošní. Vytěžitelné zásoby v O-K revíru jsou max na 10 let podle dolu (=neperspektivní), pod Beskydami těžba není povolena a zahajovat těžbu v polském Debiensku nedává v současnosti ekonomický smysl. V Polsku asi dojde na podporu tamějších těžařů ze strany vlády a tak můžeme počítat s tím, že pokud ani u nás k něčemu podobnému nedojde, znamená to prakticky konec těžby v OKD.

0 0
možnosti

29. 12. 2015 9:12
Takže nula od nuly pojde, a firma

získala OKD za hubičku (a to doslova), a jako premii i byty.

Kdo ovšem bude žalovat prodejce - tedy vládu ČSSD, je záhadou.

0 0
možnosti

Mir

28. 12. 2015 15:56
Ještě dotazy

Není povinností firmy po skončení těžby provést rekultivaci? Bylo to smluvně ošetřeno? Nebo to dopadlo

jako u Mostecké uhelné?

0 0
možnosti

Mir

28. 12. 2015 15:47
Již jsem to tu jednou psal

V současnosti je v Česku poptáváno 5000 řidičů kamiónů. Řada horníků by se na tuto práci snadno rekvalifikovala.

Platově by si asi pohoršili, ale to jsme museli skousnout mnozí. (Navíc se informace o pracovních podmínkách

kamioňáků dost liší). Navíc řidiči TIR mají dost dobré podmínky pro kolektivní vyjednávání. Ve Francii, tuším, to

býval obávaný odborový svaz.

0 0
možnosti

29. 12. 2015 9:10
Re: Již jsem to tu jednou psal

Ty kamioňáky navíc poptávají i v zahraničí.

0 0
možnosti