„Donna e Motori“. Když mluví Prada, je třeba zpytovat svědomí.

Mají-li být tématem přehlídky Ženy a motory, najdou se pošetilci, kteří si hned představují atraktivní superženy a pomýšlejí na hřích.

Inspirováno silnými automobily. Modely z přehlídky Prady pro jaro a léto 2012. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Inspirováno silnými automobily. Modely z přehlídky Prady pro jaro a léto 2012. | foto: © ReutersČeská pozice
Inspirováno silnými automobily. Modely z přehlídky Prady pro jaro a léto 2012.

Jsou dvě témata, o kterých luxusní módní dům Prada nežertuje: móda a umění. Některé tiskové konference tak připomínají doslova vážnou skupinovou seanci konanou za účelem zpytování vlastního svědomí.

Svou dámskou kolekci na jaro a léto příštího roku, jejímž tématem bylo „Donna e Motori“ neboli Ženy a motory, sice Prada v Miláně během podzimního týdne módy představila v kulisách silných vozů, atraktivní superženy náležitých tvarů, které si člověk k automobilům představí, bychom však čekali marně.

Žádné „on the road“

Jejich místo zaujaly dobře vychované holčičky v blůzkách zapnutých až ke krku a v cudných plisovaných sukních. Světla připomínající reflektory aut sice živě blikala a zářila, zato dívky byly celou dobu způsobné a slušně oděné. Žádný spěch, žádná smyslnost, žádné „on the road“.

Přehlídka značky Prada v Miláně

„No jistě,“ vnucovala shromážděným novinářům Miuccia Prada, „agresivních, vyzývavých žen už bylo dost! Znamená snad ženskost nutně vyzývavost nebo agresivní bojovnost? Ovšemže ne! Už nás to prostě nudilo! A tak jsme si řekli dost!“

Hlavy se skláněly nad zápisníky, ruce hbitě zapisovaly. Se stejnou rychlostí a pozorně si všichni dělali poznámky už před začátkem přehlídky, kterou velká Miuccia uvedla představením jejího tématu, jímž byly ženy a motory. Ovšemže se našli pošetilci, kteří si hned představovali sexy modelky a pomýšleli na hřích a la Prada… Zpytování svědomí na sebe nenechává dlouho čekat. Nastává dlouhé ticho, všichni jsou zahloubáni do sebe, neboť poznamenat si těch několik rázných vět bylo mimochodem opravdu snadné.

Když ticho prořízlo zaklepání, všichni zvedli hlavu. Ať už je tím zpozdilcem kdokoliv, teď si to pěkně vypije, myslí si mnozí. Jenomže dveře se otevírají a vchází šéfredaktorka amerického Vogue Anna Wintourová. Sebevědomá, na očích tmavé sluneční brýle. Zkoumavé pohledy, co vůbec hledá slavná Anna na tiskovce vedené v italštině, ji nechávají klidnou. Sedne si a poslouchá až do konce, přestože nerozumí ani slovu. Sebezpytující dogma se jí nejspíš beztak netýká, ví přece všechno už dávno předtím, než si stylisti vůbec začnou lámat hlavu. A Miuccia zatím vysvětluje, proč zvolila pastelové barvy a onen zvláštní křehký styl, do nějž oděla svá děvčata.

Později vyjde najevo, že si Anna jenom spletla dveře. Stejně však na akci zůstala až do konce a s chladným zájmem tiše poslouchala. Nic naplat, když mluví Prada, dávají prostě pozor úplně všichni.