Diskuze
Český vzdělávací systém je příliš rigidní a encyklopedický
Děkujeme za pochopení.
L19a67d53i41s98l82a95v 11P11í25s36a79ř79í15k
Velmi zajímavé, kdybych měl děti, asi bych se tam jel napřed podívat (protože každý pták chválí své peří). Ale děti nemám, dokonce i vnuci odrostli školním škamnám a tak nepojedu. S hodnocením kvality naší školy (co dodnes trvá na biflování vzorců z paměti, ač je snadno najdete třeba na internetu, místo, aby je učila, jak si příslušné vzorce odvodit) beze slova souhlasím, dětem ba ani vnukům nešlo vzdělání zrovna snadno, ale dali to. Všichni, a mám z nich radost.
S95t79a39n98i38s90l56a81v 75R12á74d55l
Nevím zda je znakem vzdělanosti, když si dotyčný musí všechno někde hledat. S příchodem kalkulaček se také ozývalo, že se děti nemusí učit počítat nazpaměŤ, že je to ubíjí.
Přitom je zřejmé, že pokud chcete uplatnit logiku nebo nějakou inventivnost, tak nejd5íve toho musíte hodně znát. A nejen fakta, ale hlavně jejich vzájemné souvislosti. On má totiž mozek dostatečnou kapacitu si jak pamatovat, tak provádět analýzu či syntézu.
Jinak to, že naše školství moc memorování nepreferuje je vidět v televizních soutěžích (bohužel). Tam, kde třeba dříve narozený skladník nebo ošetřovatelka skotu zná odpověď, často student právnické fakulty zírá jak bulík. Já vím, on by věděl, kde to najít...
S76t10a20n29i15s90l91a97v 64M32e24l92i73c71h42a53r
Souhlas. Já to říkám podobně, ve zkratce - to, že jedna a jedna jsou dvě, to si na internetu najdete, ale když to prostě nevíte, máte problém. Problém v tom, že hlava se rozhoduje v online režimu a to i na základě obsahu svých paměťových buněk. A když ty budou prázdné, bude rozhodování nekvalitní.
A pokračovat bych mohl třeba psaním, které dnes kdekdo považuje za téměř zbytečné, ale když vezmeme v potaz třeba jemnou motoriku, tak je jeho přínos znát. A nehledě už vůbec na to, že psaný text si pamatujeme skutečně dobře. Ne náhodou starší učitelé, praktici, bagatelizovali "taháky" s tím, že jejich psaním se žáci látku bezděky sami naučili.