Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Šéf Českých drah: Přílišná liberalizace osobní dopravy je absurdní

Dráhy se snaží zabránit vyhlášení výsledků tendru na rychlíkové tratě. Podle generálního ředitele Petra Žaludy stát vlastní firmu diskriminuje.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

18. 1. 2013 17:20
Stát neumí podnikat.
Dráhy patří do ruky soukromníkům, kteří se budou vzájemně předhánět v kvalitě služeb a minimalizaci nákladů.ČD byly vždy jen velkým pytlem, do něhož se naházelo několik desítek tisíc těch nejméně kvalitních pracovníků z ČR i ČSSR. Pryč s ČD.
0 0
možnosti

Sasa Krizek

20. 1. 2013 20:01
Aha,
a s kým se podle Vás bude předhánět ten kdo bude vybrán provozovat trať Olomouc Krnov? Se svým ocasem?Vámi doporučovaný způsob zbavení se problému ("Pryč s ČD") je zastaralý a výhodný asi stejně jako privatizace poč. 90 let, která nás připravila o polovinu průmyslové výroby. Dnes už bychom se měli umět poučit z předchozích chyb.
0 0
možnosti

Mis3

18. 1. 2013 14:51
Bláboly
A slušně si protiřečí...že jsou ČD obyčejná a.s.? Proč se tedy na ně vztahuje zákon o výběrovém řízení a na RegioJet nebo LeoExpres ne?! O jejich "jídelními vozy" a roznáškou občerstvení bych se taky zrovna nechlubil. Předražené blafy.... 
0 0
možnosti

Mis3

18. 1. 2013 14:45
Bláboly
Double post, Smazat
0 0
možnosti

Hdkn

17. 1. 2013 13:04
Otázka : Proč to jde až teď ?
Osobně se domnívám, že důvody existovaly již dříve, ale neexistovaly ty správné páky.Radim Jančura s Regiojetem nebyl správným způsobem zadlužen. Dnes, když je na trhu další hráč LeoExpress, a je zadlužen u komerčních bank, nemůže ŽaludA tento tlak ustát.ŽaludA se postupně bude muset dívat na to, jak se mu darované impérium postupně rozpadá pod taktovkou ministerstva dopravy. A je to tak správně.LeoExpress by dříve nebo později jinak padnul na ústa. A to se bankám samozřejmě nelíbí.RegioJet by měl situace rychle využít. Měl by restrukturalizovat svou kapitálovou strukturu a jít na burzu. Stejně jako to udělal kdysi Bakala s NWR. S vhodnou kapitálovou strukturou bude  mít větší podporu těch správných institucionálních investorů. Se vhodným ratingem by mohl RegioJet mít i investory v podobě územněsprávních celků. 
0 0
možnosti

Sasa Krizek

18. 1. 2013 10:14
opravdu si myslíte,
že je správně, že se rozpadá státní firma, tedy majetek nás všech? Jako kdybyste se radoval že vám teče do domu a ještě chválil souseda že vám vám krade střešní krytinu...Znevýhodnění ČD na volném trhu je holý fakt. 
0 0
možnosti

Akatosh

17. 1. 2013 12:56
.
ČD Cargo. Ještě před pár lety vysoce zisková společnost, která dotovala ČD. Dnes? Zbídačená, poloprázdná, vytunelovaná firma řízená nemehlem Slamečkou, který je tak špatný manager, že být to v soukromé společnosti tak je to na pravaz minimálně. Slamečka mi trochu připomíná tvrdíka....jeden větší debil než druhej.
0 0
možnosti
Hlavně, že Slamečka dával
Hlavně, že Slamečka dával Kovarčíkovi na tu dementní konferenci deset milionů ročně. A kolik takových "sponzoringů" bylo? Dávali strašlivé peníze rovněž do tenisu a dalších akcí.
0 0
možnosti