Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

S norskou exportní pýchou, black metalem, je trochu potíž

Subkultura severského metalu má jasno: Potřebujeme evropskou krev a evropské, tedy pohanské náboženství. Norský stát ji podporuje.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Maove

3. 8. 2011 21:53
I já jsem tentokrát (poprvé
I já jsem tentokrát (poprvé na České pozici) trochu zklamaná. Ze všech poznámek, které bych k článku měla, nakonec uvedu jen jednu: Mladí norští diplomaté se na kurzech neučí, jak TNBM propagovat ve světě, ale spíš jak vhodně reagovat na případné dotazy typu "hele, a co ty vypálený kostely u vás, co to jako mělo znamenat? ". Neřekla bych, že  "vývoz produkce této děsivé subkultury podporuje dokonce stát". To je přece absurdní. Stát se pouze stará, jak se s tím elegantně vyrovnat. A dál, jen tak mimochodem, celá ta věc kolem black metalu je stejná jako v každé subkultuře, kde nacházíme lidi tvůrčí, zajímavé a inspirativní a pak vyšinuté jedince, kteří by se chovali vyšinutě v jakémkoliv jiném prostředí, záleží jen na tom, kam je vítr zavane. A těch možností, kam je vítr zavane, je neomezeně, viz právě Breivik s jeho zálibou ve vokálním trancu, že? Haha, bože, kolik tyhle trance kids snědly koulí a rozpouštěly ega v lásce ke všehomíru... a teď tohle. Nepochopitelné, člověku se nechce věřit... Jenže tak to právě je. Ježíš už moc nefrčí a náboženství dneška je popkultura. A stejně jako není křesťan jako křesťan, není blackmetalista jako blackmetalista, raver jako raver atd. ;) Jinak v dokonalé úctě k autorovi: Hail Satan! Martina Overstreet 
0 0
možnosti

Jiri Pozar

2. 8. 2011 19:49
TNBM
Zajimalo by mě, jestli by se tento článek objevil na stránkách i kdyby se v Norsku nic nestalo. No asi neobjevil.Požádám vás pane redaktore, nepište již prosím nikdy nic o metalové hudbě. Bude to tak pro nás oba lepší. Mě jste zkazil večer a iluze o vašich stránkách a sobě jste udělal akorát ostudu. DěkujiPS pro Auriga: další členové Burzum by mě taky zajímali :-)
0 0
možnosti

Maove

3. 8. 2011 22:19
:)
:)
0 0
možnosti

Qwer

2. 8. 2011 18:32
...
...
0 0
možnosti

Qwer

2. 8. 2011 18:13
Pár postřehů než jsem to přestal číst
 "Kdo by se chtěl blíže seznámit s metalovou hudbou, asi by neměl začít zrovna s black metalem, Já jsem na BM začínal, a to konkrétně na francouzké sympho-BM skupině Anorexia Nervosa ve svých 13 letech.Je pravda že jsem nebyl jeden z těch kdo by "se chtěl blíže seznámit s metalovou hudbou", ne to opravdu ne..předtím jsem poslouchal vážnou hudbu např. A. Dvořák, Bach, Mozart... A zjistil jsem že mezi BM a vážou hudbou není nějaký velký rozdíl, alespoň ne pro mě.--------------------------------------------------------"tento žánr kvůli jeho divnému myšlenkovému světu popravdě řečeno nelze s čistým úmyslem doporučit nikomu." Divné nám lidem příjde to co neznáme a neorientujeme se v tom.To co neznáme toho se do jisté míry automaticky bojíme.Čeho se bojíme to nenávidíme či odsuzujeme.A TO co nenávidíme nechápeme bojíme se toho či to odsuzujeme- tak o tom by jsme rozhodně neměli psát pane Léko, protože se pak většinou ukáže že ani vlastně nevíme o čem píšeme.Vy pane Léko se orientujete v politice, byznysu či ekonomice, prosím vás zůstaňte u toho a neserte se do BM--------------------------------------------------------"Přesto tato temná hudba má v Norsku velkou skupinu příznivců a ve studeném světě fjordů a jehličnatých lesů se vytvořila kompletní subkultura, hlučná, agresivní a postižená." Opravdu jste chtěl napsat postižená???Celá "naše" západní kultura je hlučná, agresivní a postížena absloltuním nezájmem o své okolí.. To že umírají černoši protože mají celou půdu i studny zamořené pesticidy, otrocky k tomu dřou na banánových plantážích ze kterých ty pesticidy tečou... to že tamní vláda to neřeší protože jí jdou peníze od bohatych evropanů které zajímá jen plná lednička a večerní gumování hlavy před bednou... To mi příjde postížené, ne fanoušci hudby. Myslím že tohle by si neměl dovolit napsat žádný novinář, a už vůbec ne Zakladatel a šéfredaktor ČESKÉ POZICE - která se snaží budit dojem solidního média.
0 0
možnosti

Ulver3

2. 8. 2011 7:21
ach jo
Další hloupý, podivně splácaný a povrchní článek o black metalu. Zarazí několik faktických nesmyslů a množství již dávno vyvrácených fám, předpokládám že převzaných z knihy Lord of Chaos od M. Moynihana...myslel jsem, že Česká pozice míří na inteligentnější lidi, tenhle článek je pro trouby...Proč píšete o něčem, co je pro vás španělská vesnice? jednoznačně palec dolů... zajímavé je, že podobný nápad měli i lidovkyhttp://http://www.lidovky.cz/vrazdy-a-horici-kostely-vitejte-v-norskem-metalu-fb4-/ln_kultura.asp?c=A110801_130007_ln_kultura_woku pana veselého je znát, že se obecně hudbě trochu věnuje, byť BM evidentně neposlouchá..s uctouales borovan
0 0
možnosti

Auriga

2. 8. 2011 21:28
souhlas
Lidovky to kupodivu zvladly lepe, da se to cist.
0 0
možnosti

1. 8. 2011 12:13
black je super
Black metal je velmi zajímavá odnož metalové hudby a má svůj styl, který šokuje a láka. Každopádně jako ukázku metalové hudby bych black nezvolil. Avšak člověk pokud se mu metal obecně zalíbí, zřejmě najde něco i v blacku, jen se k tomu musí dopracovat.A rozhodně nesouhlasím s jakýmkoliv vměšováním rasismu, nacismu nebo xenofobie do jakéhokoliv druhu metalu. Je to bohužel o lidech a tito nesnášenlivý lidé se musí z naší subkultury vyříznout jako vřed.Jinak článek se snaží trochu šokovat, ale na to sme si z médií už zvykli :) a zas nějaký vyložený nesmysly v něm nejsou.
0 0
možnosti

Kristian.Leko

31. 7. 2011 21:58
Dnešní black
Je nutno uznat, že ta druhá vlna black metalu, jež proběhla v 90. letech v Norsku, je dost temná a děsivá i pro otrlejší povahy. Je samozřejmě zjednodušující nějak blackmetalovou scénu spojovat s Breivikovými činy. Nicméně je pravda, že já osobně jsem měl s tím raným norským blackem problém spíše ideový než hudební (a tedy i tehdejší tvůrci by byli spíše rádi, že jejich hudbu neposlouchám - někteří hudebníci v té době i veřejně prohlašovali, že tu hudbu nedělají proto, aby ji někdo poslouchal, ale čistě pro své osobní potěšení).I v ranější hudbě existovaly poměrně ''''normální skupiny'''', například dodnes fungující formace Satyricon... skladba Mother North (http://www.youtube.com/watch?v=DD7bCRG3CG0) je považována za blackovou hymnu. Zajímavá je též skladba Forhekset od téže kapely, především její gradace a strhující závěr: http://www.youtube.com/watch?v=EOOPQC82iFo. (zde ve verzi z roku 2008, skladba je přitom z roku 1996) Black metal is not dead. :)Postupně větší kapely vytvořily epický žánr, kde vedle strhující temné atmosféry a zdrcujících depresivních (zvrácených?) textů čím dál víc získávala navrch melodie... :)Dnes již nicméně ta blacková scéna vypadá trochu jinak. ?Vedle jakýchsi undergroundových kapel zde i nadále fungují některé z těch ''''legend'''' z počátku devadesátých let, například Immortal. Ti již dnes během koncertů neinhalují výpary mrtvých zvířat v igelitce, naopak cestují po vystoupeních po Evropě i Americe. I ta hudba vypadá jinak, je jaksi přístupnější širšímu publiku, byť jsou texty stále ponuré, depresivní, temné a epické. Příkladem budiž skladba Norden on Fire od zmiňovaných Immortal... http://www.youtube.com/watch?v=deqUEOKtRsw.
0 0
možnosti

Auriga

31. 7. 2011 21:20
piste radeji o necem jinem
1. Srovnavat Dimmu Borgir s Gorgoroth, Mayhem nebo Burzum, to je asi jako srovnavat Linkin Park s Metallicou, Megadeth a Panterou 80. let, at se komu libi co chce, je to proste kazde uplne neco jineho.2. Vychazet z medialnich uletu 2 posahancu (+attention whores) a dovozovat z toho nebezpecnost black metalu nebo cehokoli jineho, je asi jako tvrdit, ze 80% ceskych tricatniku jsou nacisti, protoze poslouchali ve 13 letech Orlik.3. Cely clanek je psan tendencne, ve snaze vystrasit a sokovat ctenare (obraty jako adorace Caliguly a Nera (z anti-krestanskeho pohledu rozhodne skvely cisar); strasidelny kontext; stat nevenuje pozornost (proc proboha, pro Boha?); strasidelne montrum; pohan coby ucitel na zakladni skole; postizena subkultura (ktera tak nevypada?); desive nazvy alb;...).4. Obavam se, ze autor nespravne preklada pojem bazaar jako bazar, pod kterym si v cestine vybavime jine misto, nez puvodni anglicky vyznam. I nektere preklady celych vet z Breivika nebo ostatnich jsou velmi sroubovane a neceske (rany z hladoveni; je toho moc, co...; neuznaji satana).5. Baskytarista skupiny Burzum? A kdo hral ostatni nastroje a kdo zpival?6. Legendarni Burzum? Ne vsechno, co nekdo drive uznaval, a ted se za to spise stydi, je legendarni.
0 0
možnosti

Edgarns

31. 7. 2011 12:33
Hmm
Potíž je spíš s lidmi, kteří hledají něco v něčem, co tam není.
0 0
možnosti

Petrj100

30. 7. 2011 18:38
neco shnileho ve kralovstvi norskem...
Breivik je nejspis vedlejsim produktem takoveho humusu, ale nepochybuju ze takovych pitomcu je i jinde po evrope dost.
0 0
možnosti