Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Retrománie: Opravdu bychom si přáli návrat do úžasné minulosti?

Nostalgie vzdychající po minulosti a únik do idealizované budoucnosti jsou stěžejními náměty současných trendů, a to nejen v módě.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
U

Urvisu

13. 11. 2012 2:24
Sympatický článek :) Design ani retro zřejmě nemají mít žádný vnitřní smysl, obsah, který by unavil jako zbytečný přívažek, mají působit prvoplánově. Současný reklamní průmysl do značné míry podsouvá každému výrobku, každému stylu anebo trendu nějakou přidanou legendu, hromadu žvástů, které jsou navíc, jsou zbytečné… namísto jednoduchého, přirozeného dojmu, legendy vnucují komplikované dojmy a unavují lidské smysly, někdo si přeje, abychom nereagovali přirozeně, abychom předem věděli, proč budeme mít radost, legenda začíná být důležitější než samotný artefakt. Lidé nejsou hloupí a zatěžování balastem se podvědomě brání, touží po jednoduchých dojmech bez návodu, touží po dojmech, které způsobí obyčejné smyslné potěšení, což design i retro samy o sobě nabízet mohou. Ty věci z minulosti a ty věci z budoucnosti nejsou prošpikované falešným marketingem, stojí samy o sobě jako artefakty, jejich vnímání nelze pokřivit reklamním průmyslem a takové věci lze milovat, lze si k nim najít upřímný vztah. Reklama je správná věc, pár přes hubu by zasloužili lidé, kteří to s reklamou začali přehánět a používat ji jako nástroj k vymývání mozků. "Nejedná se v našem případě spíše o neschopnost vyrovnat se závratným tempem rozvoje nových technologií a hrozící ztrátou smyslu v sekularizovaném světě?" Nové technologie jsou OK, jsou přívětivé, jak sama uvádíte, paní Jano. Trestuhodné je zneužívání reklamního průmyslu koňskými handlíři, pro které nemají duchovní hodnoty cenu ani jednoho šekelu.
0 0
možnosti