Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Úpadek americké demokracie

USA se podobají obchodnímu řetězci Walmart – všechno je laciné, ceny stejně jako platy nízké. Státu se zmocnila finanční elita a předala jej do služeb plutokracie. Lobbistické skupiny se pak starají, aby demokratické instituce nefungovaly. Z aktivních Američanů se stali vystrašení váhavci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JV

28. 8. 2014 22:07
Nerozumím všemu tomu, co tu nakvákala kremrole

ale vím, že pád USA se ohlašuje uř 40 let, a pořád jsou na tom dost dobře. Tak jen laicky a sociologicky se domnívám, že tohle je zas jen hysterický výlev někoho, kdo se chce zvditelnit, aby se jeho knížka líp prodávala. A ty žvásty kremrolí bych ignoroval, mají to všechno z ruska.

0 0
možnosti
RJ

R. Jackl

28. 8. 2014 18:34
US ego

Lapidárně řečeno, pro Američany je bližší košile, nežli kabát, řečeno sofistikovaněji – Američané neuznávají rovnost mezi národy.Dalším význačným americkým traumatem je občanská válka, známá též jako válka Severu proti Jihu. Ta zasáhla duše Američanů stejně hluboko, jako První světová válka duše Evropanů, a Američané od té doby trpí nesnesitelnou úzkostí z toho, že by se území USA mohlo opět stát místem vojenských operací. To je jeden z důvodů, který vede USA k agresivní vnější politice a snaze udržet všechny války mimo severoamerickou pevninu. Skutečnost, že i jinde žijí lidé a jejich utrpení je stejné jako utrpení Američanů, je pro Američany zcela vedlejší (navíc existují náznaky, že nemalá část Američanů není schopna považovat za plnohodnotného člověka někoho, kdo nežije podle amerického stylu života). V souvislosti s Americkým militarismem stojí za připomenutí i trojí koncepce americké zahraniční politiky: izolacionalismus, internacionalismus a intervencionalismus. V prvních fázích exis

0 0
možnosti
RJ

R. Jackl

28. 8. 2014 18:35
Re: US ego

V prvních fázích existence USA byl dominantní izolacionalismus, doktrína podle které žily USA sami pro sebe a v mezinárodních otázkách se neangažovali. Izolacionalisté jsou neagresivní a k institucím typu OSN více méně lhostejní. Doktrína internacionalismus je založená na spolupráci mezi USA a dalšími národy, na společném řešení problémů a vzájemné kooperaci. Svého vrcholu dosáhla v období kolem První světové války. Internacionalisté se aktivně zapojují do práce mezinárodních institucí typu OSN, k použití síly jsou připraveni, ale pouze v případech a v rozsahu, na kterém se shodne mezinárodní společenství. Konečně doktrína intervencionalismu říká, že USA mohou dělat samostatně a svévolně co uznají za vhodné, mohou se vměšovat do vnitřních záležitostí jakéhokoliv státu a nikomu se nezodpovídají; tedy jsou v podstatě nadřazeny všem ostatním a mohou je využívat a zneužívat zcela po libosti. Intervencionalisté jsou agresivní, považují spolu s Clausewitzem „válku za pokračování politiky jinými prostř

0 0
možnosti
RV

Rudolf Veselý

28. 8. 2014 16:09
Výňatek z americké historie.

Po přečtení jsem pochopil,odkud si  naše předminulá vláda vlastně vzala svůj vzor a že vlastně nic tak špatného neudělala.

Lincolnovi se podařilo získat

pro rozhodující hlasování i několik členů opozice tím, že jim slíbil zachování

ekonomických postů po ukončení politické kariéry.

Zdroj: http://ceskapozice.lidovky.cz/upadek-americke-demokracie-d04-/recenze.aspx?c=A140826_161159_pozice-recenze_lube#utm_source=email&utm_medium=text&utm_campaign=lidovky.directmail

0 0
možnosti
M

Martintruhlik

28. 8. 2014 15:33
Úpadek? Záleží s čím porovnáváme!

Je to teď jaksi v oblibě psát o problémech ameriky. Přitom i díky revoluci v těžbě je USA mimo recesi a zatim Evorpa a Česká Republika ještě více jsou někde kousek za recesí. Ono se dá na USA najít plno špatných míst, souhlasím, ale zkuste porovnat třeba s Ruskem.

Řeknete něco o Putinovi a jdete do vězení. Blogujete něco jinak než chce vláda a jdete do vězení. Režim vám dokonce dá i doporučení, aby jste necestovali, protože mimo hranice na vás číhají pomocníci USA a zavřou vás do vězení.... ano i takové je současné Rusko.

Dokonce i u nás doma je stav demokracie horší jak v USA..... a ještě pravděpodobně dlouho bude.

0 0
možnosti
JJ

Jiri Janecek

28. 8. 2014 15:46
Re: Úpadek? Záleží s čím porovnáváme!

Myslim, ze autor srovnava - celkem logicky - hlaven s USA v minulosti...

Zivot je tezky vsude - poslete par emailu, jdete do vezeni na 23 let... Zverejnite obsah tech emailu na webu, tri roky musite zit na ambasade Ekvadoru...

0 0
možnosti
RJ

R. Jackl

28. 8. 2014 12:41
treti svet

V USA jsou obrovske rozdily, extremne bohati /ne duchem/ a extremne chudi. 40 mio lidí na potravinove pomoci. Podobne jako  v tretim svete...

0 0
možnosti
JV

28. 8. 2014 22:15
Re: treti svet

ANO, máš pravdu, kremrole!!! Proto do USA utíkají miliony lidí, protože se tam můžou mít hůř než doma!! A kdo ví, jestli těch 40 milionů nejsou ilegální imigranti, protože jen z Mexika jich tam přilezlo 10-20 milionů...

0 0
možnosti
JK

28. 8. 2014 6:23
perspektiva

Kdybych v Kalifornii par let nezil, tak bych mel z clanku dojeml, ze je to misto totalniho upadku. Mimochodem, kdybychom meli v Cesku aspon jednu vysokou skolu, ktera by se kvalitou vzdalene blizila nektere ze skol statniho systemu  University of California, tak bychom si mohli gratulovat.

0 0
možnosti
JJ

Jiri Janecek

28. 8. 2014 8:29
Re: perspektiva

Otazka je, jestli jste za tech par let pusobeni poznal dostatecne reprezentativni vzorek Kalifornie... Ja taky napriklad casto ctu o upadajici Francii zenouci se do katastrofy (zejmena v ceskych novinach) a sam nic takoveho nevidim (naopak vidim spis upadajici CR, protoze v Praze se moc nepohybuji a na venkove, kde se pohybuju casteji, tem upadek je...).

Jisteze ale podobna dila mirne v nekterych aspektech prehaneji. Podobne jako treba Mooreovy filmy...  Otatne to Pietrasovo "diky nakladelstvi Amazon..." na konci je asi nejvtipnejsim motivem v celem clanku...

0 0
možnosti
RJ

R. Jackl

27. 8. 2014 20:13
zadny strom

to je vysledek ekonomiky nekrytych dluhopisu, Ponziho schematu, kd vsechny subjekty jsou nuceni vydelavat! To je samozrejme nesmysl a vysledkem je presun realneho bohatsvi od majitele k banksterum!  Potom se vymysli Aurora a vse se spravedlive roztriska a jede se dal, jen par milionu lidi padne za prazdne myslenky....

0 0
možnosti
M

Martintruhlik

28. 8. 2014 15:39
Re: zadny strom

Pořád lepší jak Rusko, kde všechno, co vyděláš ti seberou nebo rozkradou. A když o tom napíše na internetu, tak tě šoupnou do domácího vězení a nebo hned zavřou.

0 0
možnosti