Diskuze
Současný člověk je naplněn sám sebou aneb O hrůzných dětech
Děkujeme za pochopení.
Mir
Do třetice všeho blbého. Pánové
Aron, Patta, Polanský ani nepochopili, že ze strany pí Matějčkové jde o poměrně kritickou recenzi 500 stránkové
knihy filozofa Sloterdijka. Jakkoli jsou některé argumenty Sloterdijka přitažené, v základě má pravdu. Pokud by se
mladá generace nevymezovala proti svým rodičům, probíhal by jen permanentní duchovní incest a degenerace.
Tak jak je tomu dnes u kmenových společností na blízkém východě, kde pevně daná rodová a náboženská
příslušnost znemožňují přechod k vyspělejšímu státnímu zřízení (viz. Irák). A to vskutku vývoz demokracie nevyřeší.
P. Aron prý už na takové diskuse nemá sílu. Přitom si žádný jeho příspěvek zde v rubrice civilizace nevybavuji.
K p. Polanskému jsem se vyjádřil již v předchozím příspěvku.
P. Patta zaslouží obdiv za hledání východisek pro dnešní společnost, nicméně chod dějin neřídí státní plánovači,
natož sociologové.
M. Pinkas
odmítnout tuto rovinu diskuse
Musím konstatovat, že reagovat na články paní Matějčkové mi přijde docela těžké. Odmítám přijmout její rovinu myšlení.
Ona vše posouvá někam jinam , odmítá racionální pohled, pohled zdravého rozumu. Sokrates by jí asi dokázal uvést do rozpaků svou formou dotazů. Já už na tento typ lidí nemám sílu. Pardon neumím to říci jinak : Je tragické jak lidé jako paní Matějčková dokáží použít svou inteligenci a vzdělání na takovéto "bláboly" Děkuji za příspěvky panu Polanskému a Pattovi, já už opravdu nemám sílu rozebírat a analyzovat nesmysly. A když už autorka hovoří o Kafkovi : Smysl románu Proces vidím právě v tom, že člověk pokud chce být svobodný musí odmítnout absurdní diskusi. Jeho Josef K se neměl prostě do toho absurdního světa nechat vtáhnout. Stejně tak my bychom měli odmítnout diskusi se světem lidí jako je Tereza Matějčková. Jinak dopadneme jako Kafkův Josef K. .....
I. Patta 677
Tereza Matějčková ponořená do minulosti.
Nemusíme jít až do daleké minulosti. Stačí se podívat na sociologii let 60. a 80. minulého století. Současné nepochopení úlohy dítěte ve společnosti má svůj původ ve dvojím selhání sociologie, vědy nikoliv exaktní.
Sociologie v 60. letech min. století selhala při rozboru problematiky hnutí Hippies, jehož základem je ztráta rodových kořenů u poválečné generace. Americkým sociologům nedošlo, že souvisí s hromadným stěhováním za prací (pracovní mobilita). Tím sociologie pohřbila tří-generační rodinu.
V 80. letech min. století sociologové redefinovali Hanifanův sociální kapitál. Podle sociologů (P. Bourdieu, J. S. Coleman a R. Putnam), se sociální kapitál vytváří na sociálních sítích a dá se měřit četností kontaktů. Tím sociologie pohřbila nukleární rodinu (rodiče plus děti).
Vrcholem snah sociologů o rozbití rodiny bylo vystoupení pana Prof. I. Možného na ČT24 v Událostech a komentářích dne 9. 2. 2015. Pan profesor uvedl, že rodina se skládá z matky, dítěte a sociálky. Bylo to podáno f
I. Patta 677
Tereza Matějčková ponořená do minulosti. 2. část
Vrcholem snah sociologů o rozbití rodiny bylo vystoupení pana Prof. I. Možného na ČT24 v Událostech a komentářích dne 9. 2. 2015. Pan profesor uvedl, že rodina se skládá z matky, dítěte a sociálky. Bylo to podáno formou informace, kterou máme vzít bez diskuse všichni na vědomí.
Mir
Emancipace vůči předchozí generaci je
přirozená. Záleží jen na míře a způsobu. Právě v dobách hektických (jako dnešní informatická revoluce) může
docházet až k mezigeneráčním válkám o fungování společnosti, o pracovní místa i naopak hodnotovým remisím.
Na rozdíl od předchozího příspěvku nemyslím, že recenze knihu velebí. Sloterdijk opravdu zřejmě posbíral z dějin
vše, co se mu hodilo, aby podpořil svou tezi.
Tak výborně
za rozpad rodin (jev posledních 40 let) můžou Ježíš se Sókratem, čímž je to vyřešeno, křesťansko-antický kořen po zásluze odstřižen a my si můžeme radostně navazovat na své slovanské a germánské "tradice", o nichž sice nikdo neví, jaké vlastně byly (naši udatní předkové nám totiž o svých hrdinských a ctnostných životech bohužel nezanechali ani čárku, jelikož neuměli psát, a z ostatních pramenů sbíráme jen střípky, například že "slave" a "Sklave" je odvozeno právě od Slovanů, kteří své děti prodávali za otroky), nicméně to nezabrání pološíleným intelektuálům, jakým je i autor velebené knihy, aby si na podporu svých smyšlených tezí a uměle vybájených sociálních modelů, které nemůžou nikdy a nikde fungovat, přikrášlili nejen přítomnost a budoucnost, nýbrž i minulost.
I. Patta 677
Re: Tak výborně
Pane Polanský, Váš kritický náhled na současné sociální modely je oprávněný. Více v mém příspěvku do diskuse.
Lovci_Snu
Ach jo
Opravdu nechápu, jak paní autorka, jakkoli je vzdělaná, může napsat "hlavní protagonistka". Co příště? Starý stařec? Mladé děti?