Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jak diskutovat?

Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstraňovat. Jejich délka může být maximálně 2000 znaků, delší budou zkráceny. Nepřijatelné jsou zejména urážky, vulgarismy, rasismus a neplacená reklama.


  • Příspěvků: 4
  • Poslední: 19.3.2015 19:32
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
Tohle mi

zní, jako příprava na nahrazování učitelů ve školách i návazných a souvisejících mimoškolních činnostech počítačovými softwary s vyloučením emocí ve vyučovacím procesu a atomizací jedinců desocializací veškerých vazeb od primárních rodinných po vyšší společenské na cituprosté humanoidní jednotky, s nimiž programátor- stát či kdokoli jiný - může nejúčinněji jak jen lze manipulovat žádoucím směrem účelným omezováním relevantních validních informací vyučovanému sotva jím reálně vnímatelnými prostředky.

Pokud tento model nové generace sociálního inženýrství cestami virtualizace skutečnosti omezováním vlastní nezprostředkované osobní životní zkušenosti vzdělávaného na minimum, nejlépe zcela úplně až na nulu, bude opravdu realizován, je tu již poměrně záhy nová armáda nezaměstnaných - učitelů -jako vedlejší produkt nezvratného faktu, že jako lidstvo jsme definitivně skončili.

Pře 200 lety se psal rok 1815

a většina dětí se vzdělávala v přeplněných malotřídkách.

Vzdělání je připravovalo pro každodenní život.

Dnešní děti jsou bezradné při obyčejbých každodeních problémech .

Nikdo je neučí o daních, pojištěních, hypotékách, půjčkách, přepočtech cena/váha v různých baleních téhož výrobku.

Málokdo si umí spočítat vlastní majoritní výdaje, kolik by měl mít úspor, číst smlouvy a porozumět jejich textu.

Nevim...

...ale skola ma "pripravit na zivot jaky je"... Takze hodiny a zvoneni jsou zcela OK.

Celkem mne udivuje, kolik lidi ziji v domneni, ze produktem/cilem klasicke vyuky (frontalni vyklad, tridy podle veku, samostantna prace...) je uniformni prumerny clovek. Nevim, jestli a kolik toho ti experti ucili, ale tim, ze je kazde dite jine, si kazde taky z toho "obchodu" odnese tolik zbozi kolik unese a kolik ma zajem unest. Trosku to u nas domrvily posledni reformy, ktere v ramci RVP definuji, co ma kdy kazdy zak umet...

Výpočetní technikou ke šťastnému lidství :-D

Ještě, že v poslední kapitole zmiňujete nebezpečné dopady na socializační procesy. Již dnes se na 1. stupni ZŠ

obávají masivního zavádění tabletů. Kde jsou ty časy, kdy se kromě malé násobilky učila i velká.

IT je dobrý sluha, ale zlý pán a pro nevyzrálé osobnosti má spíše ty negativní dopady. Raději nasměrovat peníze

na humánní rozměr výuky - v menších kolektivech, s pomocnými pedagogy, více praktických činností.

Od 2. stupně výše pak již žáci mohou pracovat samostatněji a interaktivní programy mohou být vhodné. V tom

případě je otázkou, proč se tak velká část naší společnosti brání rozšíření domácí školy na 2. stupeň.