Diskuze
Francie: Jak vést dialog s islámem
Děkujeme za pochopení.
P. Maleček
Islám není náboženství, ale komplexní totalitní ideologie.
Základním omylem je, že islám je náboženství. Islám je komplexní totalitní ideologie uvízlá v brutálním starověku, která náboženství používá jako zbraň. A proto je naprosto šílené na islám uplatňovat náboženskou toleranci. Pro agresivní vyznavače islámu jsme i díky tomu zdegenerování podřadní hlupáci, kteří pokud na islám nepřestoupí nezaslouží slitování.
J. Hanzlík
Náboženský dialog
je možný mezi křesťanskými denominacemi, ale s islámem je - jak dokládají autentické dokumenty - jen iluzí. Imámské projevy nám dávají blahosklonně prostor, abychom se poučili a podle koránské sútry, kterou se “opravuje” bludná představa Boha judaismu i křesťanství, tento výklad přijali. Vzápětí však pocítíte odpor až vnitřní vzdor, když jste svědkem jejich znesvěcující manipulace s Ježíšem. Kristův kult milosrdenství a oběti je úhelným kamenem křesťanství a přínosem humanitního ideálu našeho kulturního okruhu! Nikdo jim neřekne, že je to právě ten zdroj proč s nimi jako uprchlíky máme soucit. Urážku by dokončili, že je to naopak vůle Alláhova. V reálu vidíte, že to s fanatiky není možné, je to jenom představa světských ideologů a politikum kariérních vyjednávačů. Pestrý multikulturní trh neškodných folklorních kultur se nekoná, jen klání dvou odlišných a historicky nepřátelských kultů, ve kterém volí nikým nevolená “elita” taktiku ústupu do předem beznadějných pozic.
J. Hanzlík
Díky autorově článku
poznávám myšlenky politologa a filozofa, prof. Pierra Manenta. Dodatečně zjišťuji, že autor uvádí s oblibou francouzské myslitele. Lituji, že mi unikl jeho článek Budoucnost světa je v rukou blbů, ve kterém jsou uvedeny zdroje tohoto všeobecně se rozmáhajícího druhu. Prof. Manent nastoluje mimořádně závažná témata kulturní a kultovní identity ve fungujícím systému politického (národního) společenství.
Často tady poukazuji na důležitost kultu ve vývoji, povaze a fungování lidského společenství. Je už zbytečné uvádět moderní politicko-dogmatické ideologie, odkazující na tzv. vědecké zdroje, a jejich konfliktní dopady. V tomto případě ateisticky úzkoprsé chápání kultu jen jako snůšku odmítnutých, nepotvrzených a "vědecky" překonaných dogmat, je v této hodnotově rozvrácené společnosti už jen naftalínovým reziduem. Fungující systémy mají své tradiční místo i ve vědě, aniž by ta byla schopna determinovat jejich vznik nebo dokonce doložit jejich původ. Dokonce jde tak daleko, že si tyto otá
J. Hanzlík
Re: Díky autorově článku
Dokonce jde tak daleko, že si tyto otázky sama zakazuje. To jen tak obecně na okraj tématu.
J17i92ř92í 66K68o26p63i38s
Spíše to vypadá na únavu z udržování
svobodné a demokratické společnosti a zejména s tím mají problém elity, protože je mnohem jednodušší a méně odpovědné udržovat dogmatismem svázanou společnost, zde totiž prakticky žádná odpovědnost vůdčí elity neexistuje.
J58i78ř59í 70K55o43p96i73s
Nepochopení směřování a nastavení islámu.
Čte-li tento text salafista, nejspíše se potrhá smíchy a pokud to přežije, tak ještě přidá v úsilí s vědomím, jak dobře se mu dílo daří! Filozofovat se dá beztrestně pouze ve svobodném a demokratickém zřízení, které je oproštěné od dogmat aneb, doporučil bych zkusmo vydat tyto myšlenky veřejně v SA. To je právě ten zásadní rozdíl mezi dogmatickým islámem a přefilozofovanou Evropou a na to Evropa dojede, nikoliv na ztrátu víry v jiné dogma. Je to jako souboj mezi japonským samurajem a čínským útočníkem, když se samuraj před bojem uklonil, tak mu Číňan usekl hlavu a tak to bude i s islámem v Evropě, než se páni filozofové dosyta vyfilozofují, tak už bude v Evropě platit právo šaría a nebude už filozofů třeba!
T. Sauer
Re: Nepochopení směřování a nastavení islámu.
Velmi trefné! Snad by nám v P. Manentem zmiňovaném přehodnocování a objevování nových rolí náboženství, mohla poskytnout rady samotná SA a nějaký její výbor pro tyto záležitosti v Evropě. Opravdu si nedovedu představit, jak asi mohou ateisté jejichž vztah k náboženství je stejný jako k dětským pohádkám, hledat zcela racionálně možnosti jeho implementace do dnešního světa a jak to předkládat veřejnosti.