Diskuze

Ani Kandinskij, ani Malevič. S abstrakcí začala Hilma af Klint

Podle jakékoliv monografie o abstraktním umění jsou počátky abstrakce spojené s umělci, jako je Vasilij Kandinskij nebo Kazimír Malevič. Guggenheimovo muzeum v New Yorku však svou současnou přehlídkou dokazuje, že to není pravda. Dříve byla švédská malířka Hilma af Klint.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LK

L. Kašparová

19. 11. 2018 10:26
propaganda

Proč tu, pane Korerisi, citujete Blavatskou třikrát? Myslíte, že pak bude její výrok pravdivý? Jinak nic proti propagaci theosofie, máme náboženskou svobodu, ale autor teosofii podsunuje podloudně pod záminkou psaní o obrazech. A to není příliš fér, což? Co kdyby tu nějaký ateista na základě díla nějakého umělce propagoval ateismus? Líbilo by se vám to?

0 0
možnosti
VK

25. 11. 2018 20:56
Re: propaganda

To máte tak, paní Kašparová. Dvakrát se to neobjevilo, po třetím pokusu to tam je třikrát. Na to, jak ty dva přebytečné zrušit, se mi přijít nepodařilo.

0 0
možnosti
VK

18. 11. 2018 14:56
Tajná doktrína

“To, co přináleží našim duším, je věčné ... Těch životů je nespočetně, ale duše či duch, který nás oživuje v průběhu miriád existencí, je ten samý, i když v knize a kapitole může hmotný mozek zapomenout události prožité v jednom pozemském životě, celkový objem kolektivního vědomí nemůže nikdy opustit božskou duši, která se v nás skrývá. Její šepot může být příliš tichý a přicházet z roviny příliš vzdálené k tomu, aby jej naše hmotné smysly dokázaly pochytit; nicméně stín událostí k nimž došlo, stejně tak jako stín událostí k nimž má teprve dojít, se nachází v rámci jejích schopností vnímat a nachází se tak vždy před jejíma očima.” J. P. Blavatská, Tajná doktrína (Secret Doctrine, Vol. II, p. 424)

0 0
možnosti
VK

18. 11. 2018 14:49
S Blavatskou se to začíná

“To, co přináleží našim duším, je věčné ... Těch životů je nespočetně, ale duše či duch, který nás oživuje v průběhu miriád existencí, je ten samý, i když v knize a kapitole může hmotný mozek zapomenout události prožité v jednom pozemském životě, celkový objem kolektivního vědomí nemůže nikdy opustit božskou duši, která se v nás skrývá. Její šepot může být příliš tichý a přicházet z roviny příliš vzdálené k tomu, aby jej naše hmotné smysly dokázaly pochytit; nicméně stín událostí k nimž došlo, stejně tak jako stín událostí k nimž má teprve dojít, se nachází v rámci jejích schopností vnímat a nachází se tak vždy před jejíma očima.”

J. P. Blavatská, Tajná doktrína (Secret Doctrine, Vol. II, p. 424)

0 0
možnosti