Diskuze
Pražské tramvaje za miliardy: pekárna na pasažéry
V Lotyšsku, Maďarsku nebo Turecku si politici klimatizace do tramvají od Škodovky vyjednali. Praha to bohužel nedokázala.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Děkujeme za pochopení.
méně idiocie
Vedení které nechce ani přibližně sdělit cenu výrobku s/bez klimatizace je vedení podvodníků, kteří se tváří jako idioti a prochází jim to. Některé tramvaje (Bombardier) mají klimatizaci i elektronický antihluk a jsou levnější. Škodovácké šmejdy bez antihluku nemají ani šestákovou maličkost (?!), jako zvukově absorbční interier. Stropy hladké, odrazivé, ať si cestující užijí drncání i odpuzující skřek signálu dveří (v zahraničí melodický tón). Podvozky T 15 jsou druhé nejhlučnější, hned po slavném Bémově "Porsche", dík svému čumáku též "Stažená Předkožka". Teplo? Střechy pražských tramvají mají až na výjimky matnou tmavošedou až černošedou barvu. Fyzika obecné školy.Větrání ? Tramvaj by se měla větrat shora, ne nasávat vzduch od výfuků.Přestože T 15 na střeše vozí celý železářský sklad, místo pro řadu poklopů otevíratelných proti směru jízdy by se našlo. Jen chtít, znali to již za Rakouska.Stejně tak v bocích či na spodku poklopy otevíratelné po směru jízdy aby při pohybu odsávaly. Popř. odsávat nuceně, což je cena zanedbatelná ve srovnání s klimatizací, to když Kolibříci argumentují těmi "úsporami". Ve skutečnosti o snížení ceny přece nejde resp. naopak. Kolik je na těchto tramvajích technicky náročných a neopravitelných "dizajnových" nesmyslů, viz čelní maxisklo z jednoho kusu, z něhož řidič potřebuje max. 50%? Jen to sklo v podání Škodovky odhaduji na 2 miliony.I tramvaj, její konstrukce, nákup a provoz je především způsob, jak skrze téma "veřejná doprava" pumpnout rozpočet. Kolik by se na ní dalo přikrást, kdyby byla jednodušší, levnější, úspornější a trvanlivější? Z pohledu cena/zisk jsou doslova zlaté ty T3 s dodatečně sníženým středem.Rychlost: jedna z tramvají, která desítky let nezměnila trasu bylo č. 22. Můj otec jako kluk bydlel před válkou v Břevnově, do školy ve Vršovicích jej tramvaj vezla necelou hodinu, stejně tak, jako kolejové paneláky o 80 let později, a to původně ještě č.22 neobjíždělo Hradčana ulicí Jelení, ale protahovalo se jednokolejnou soutkou mezi hrad.kasárnami. Kolik kW/h spotřebovaly Křižíkovy tramvaje a kolik FórCity?
0
0
možnosti
Starej Jakub
5. 7. 2013 18:11
Možná by šlo alespoň vyměnit ty okna, aby se dalo větrat,
to nemuselo být tak drahé jako klimatizace. Teda podle toho, kdo by to domlouval.
0
0
možnosti
S65u15p74r88a42b24o74l86a12k 11Z 91B16o37l40e10s26t87i
4. 7. 2013 7:41
Srot
Bohuzel vsechny dopravni prostredky konkretne v Brne maj na vetrani jakysi stresni poklop. Tento vynalez pravedpodobne inspirovan sovetskymi ponorkami za studene valky, ktery de otevrit asi 8 cm je to jedine co treba v autobuse nejak vetra,protoze se otevira proti proudeni vzduchu ve smeru jizdy takze tim defakto aspon neco nasava... Zbytek oken tam jenom nato, aby jste mohli dat symbolicky ven ruku a ukazat jak jste v podstate v te kraxne zavreni jak ve vezeni. O teplotach vevnitr nemluve motor a cela soustava a ted me prosim nekamentujte je tusim ulozena v podlaze takze od tama da radne teplo smerem nahoru. U salin a trolejbusu je situace nekolikanasobne horsi pri koncentraci lidi...
0
0
možnosti
L44a31d10i72s42l86a75v 52N37o54v13á39k
3. 7. 2013 13:24
Ale to platí pro MHD ve všech městech v Česku
Ani tramvaje, ani autobusy, ani trolejbusy nemají v letních vedrech odpovídající výměnu vzduchu uvnitř. Natož klimatizaci... :-D
0
0
možnosti