Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Papežská kurie, moc a sexualita aneb Horké léto papeže Františka

Reforma vatikánských financí bude pro papeže snazším úkolem než pacifikace „gayovské lobby“ v katolické církvi.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Starej Jakub

20. 7. 2013 14:35
Tak dneska budu chválit:
Slova: „Postavili jsme si nové modly. Prastaré uctívaní zlatého telete (Ex 32:15-34) si našlo novou a nelítostnou modlu v kultu peněz a diktatuře ekonomiky, která je anonymní a nesleduje žádný skutečně lidský cíl“, by se měla tesat do kamene. Celá ta řeč je důležitá:http://www.news.va/en/news/pope-financial-reform-along-ethical-linesPovzdech, že se lidé obrátili ke zlatému teleti, jsem poprvé slyšel počátkem devadesátých let, kdy se nějakému chlapíkovi podařilo dát dohromady stranu z normalizačních komunistů, vexláků a několika dezorientovaných nešťastníků a krmit národ moudry typu, že o peníze jde vždy až v první řadě. Symbolem téměř státním se stalo golfové hřiště.Snad už to bude pomalu za námi.Z článku by mohl jeden až nabýt dojmu, že katolická církev je přinejmenším od druhé světové války (IOR 1942, Legion of Christ 1941) hnízdem penězoměnců a homosexuálů; tak tomu samozřejmě není, možná by to stálo za nějaký článek, který by ukázal její lepší stránky.Poučná je také ta zmínka o Legionářích Kristových, samostylizovaných obráncích katolických tradic, mnohými za takové pokládané dodnes.A ještě pro upřesnění: Nicolas Bernard-Buss byl u odvolacího soudu propuštěn a odsouzen k pokutě 3000 euro, z toho polovinu podmíněně. V odůvodnění rozsuku se nemluví o tričku ale o účasti na nepovolené demonstraci, předložení falešné identifikace a „rébellion“.
0 0
možnosti
Je i kniha
známého popularizátora křesťanské psychologie , i v češtine, ale česky nevyšla, spíše pro čtečku. Sebral v ní osobní svědectví "dvojic" všech typů, 6O. léta nebyla jen volností hippies, ale i studentstva. Tak v liberálnějších zemích experimentovaly i zřejmě nemnohé církevní osoby s platonickým vztahem. Abélard, František..., nic nového. Text jsem nedočetl, je to na jedno kopyto, pokus o vztahy sesterské, bratrské, mateřské, otcovské a kdoví jaké. Jenže kde chybí tabu rodiny,genetická blízkost,  moc šance v tom není. Vztah brzy se ukáže jako neúplný, zaseklý, nepokračující, frustrující. Konečně i bezdětná manželství mají nezáviděníhodnou šichtu, jakkoliv všechen lid jim závidí "ideální" antikoncepci. Tudy trvale cesta nevede, opora v krizi, není program. Církev je postavena na pevných rodinách, tu duchovní potřebuje 5 sester a 4 bratry pokrevní, aby byl nejen sociálně obratný, zralý. Tak bude zavalen příbuzenstvem, že si od něj rád občas oddychne. Stejně jako malá církev - rodina, i církev obce, farnost, by měla být funkční. Zatímco rodina je i plodná, farnost již omezena. Přesto zejména podpora zralých mužů - otců, je nezbytná. Nejen na opravách trabanta. Struktura dieceze je už trochu nutný luxus, a do Říma daleko. Plný život je dole, dieceze může být neobsazena nebo dignitáři tam nemusí svědčit počasí. V římě může být trojpapežsžství, nebo jej vydrancují barbaři či jiná patálie. Ale rozhoduje, co kolem stolu a kolem oltáře. A možná pro výběr kostelníka vhodno se poučiti u starších bratří v synagoze, je to zásadní a radikální funkce.
0 0
možnosti