Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Papež František v Brazílii: Stane se Gayem I.?

Nový římský biskup se výrokem „není problém mít gayovské sklony“ dostal do střetu o katolickou identitu se svým předchůdcem Benediktem XVI.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Brumla

5. 8. 2013 22:53
Klerikálně fašistická zrůda Michal Semín
Michal Semín je typickým příkladem toho, jak víra v iracionální nesmysl může z člověka udělat morální zrůdu. Označit již samotný sklon k homosexualitě za špatný, jelikož se vymyká „přirozenému řádu“ je odporností nejvyššího kalibru. Zaprvé – kdo určuje, co se vymyká přirozenému řádu? Michal Semín? Nebo katolická věrouka? Těžko můžeme označit něco, co je prokazatelně geneticky předurčeno, za vymykající se přirozenému řádu.Já považuji za vymykající se přirozenému řádu něco jiného. Nechutné katolické doktríny a jejich odporné věrozvěsty, kteří Afričanům v Sudánu vysvětlují, že nemají používat kondomy, zavrženíhodnou instituci, která až do roku 1964 hlásala antisemitismus jako svou oficiální doktrínu, nebo organizaci, která za základní kámen své propagace považuje knihu, ve které se píše, že nevěrníci a homosexuálové se mají kamenovat, mrzáci a slabozrací nemají přístup do stánku božího, po vyhraném boji máme ponechat naživu jen panenské dívky poražené strany, anebo že nesmíme toužit po oslovi, dobytku, ženě či otrokovi bližního. Za vymykající se přirozenému řádu považuji, řečeno s klasikem, „víru v to, že je pravděpodobnější, že se celý přírodní řád postaví na hlavu, než že jedna židovská mrška zalhala.“ Za vymykající se přirozenému řádu považuji instituci, která v roce 1996, téměř 140 let po jejím vydání, vítězoslavně přijala evoluční teorii, aby ji v roce 2005 opět zavrhla. Za vymykajícího se přirozenému řádu považuji Michala Semína, pro kterého je v roce 2013 základem všeho moudra a společenských pravidel kniha napsaná nevzdělanými pastevci ovcí někde na blízkém východě před několika tisíci lety.Takoví lidé musí být zcela vytěsněni na okraj společnosti, aby se nemohly opakovat tragické osudy Oscara Wildea nebo Alana Turinga, géniů, kterým Semín nesahá ani po kotníky, ale kteří se podle jemu podobných „vymykají přirozenému řádu“.
0 0
možnosti
Nevím, děti nemám. Jen jsem
Nevím, děti nemám. Jen jsem podotknul, že každý z nás si každodenně prohlížíme kolem sebe objekty svého přirozeného sexuálního pudu. A každý z nás občas býváme tím objektem. Ať už v tom figuruje orientace normální nebo menšinová. "Thoughtcrime" naštěstí v právním řádu nemáme. 
0 0
možnosti

Ctirad Bednář

5. 8. 2013 21:58
Pedofil může mít klidně sebesilnější vůli
při dodržování morálních zásad, ale děti bych s ním stejně nepustil. Nemyslím, že bych chtěl, aby je přejížděl od hlavy k patě svým pedofilním pohledem. Vy ano?
0 0
možnosti
Ó tempora, ó mores!
Představte si, že v katolickém kostele se snoubenci, prudérní prominou, POLÍBÍ! Žena s mužem! Kdo se již líbal, možná nezapomněl, že polibek je VZRUŠUJÍCÍ! A to v chrámu, coram Sanctissimum! Ke cti katolického kostela třeba dodat i druhou stránku věci, tedy políbení novomanželé procházejí hřbitovem, jež obvykle kolem kostela býval. Kdo dosud  neslyšel o hřbitově, jsou tam v zemi mrtvá těla lidí, v různém stadiu dekompozice. Tedy i druhá polarita života, vzrušení, plodnosti. Kde nemají k úplnému celku života i krchov, mrtvé spálili jako jiný odpad,  musí se v rámci svatby alespoň opít do němoty, aby měli náhled. Ebrietou je i intelektualistická orgie. To nahá holka na pláži je docela nuda.
0 0
možnosti

5. 8. 2013 9:14
ach jo
Pan Semín by mohl aspoň o takto známé pláži vědět, že není a nebyla nudistická protože v Brazilii to ani nelze. Lidé v plavkách ve vlnách nebyli účastníci mše, hranice byla zřetelná, jen koukat. To, že koupající a kibice nikdo neodháněl je ilustrace brazilské tolerance a pohodovosti.  Jako mimořádný chápu projev Svatého otce,  srozumitelný, pevný, nabádající k jednání a široké pastoraci, ve své podstatě  optimistický. Připomněl projevy JPII v komunistickém Polsku ze kterých naskakovala husí kůže.    Slabší byl schématický oslavný projev papežova brazilského následovníka,  snad dokonce delší než papežův.  Dtto v našem televizním přenosu breptání  balíka Balíka, kterho snad v semináři učili, že chvíle kdy lidé přijímají hostii je čas usebrání a ne pro turistické švitoření o jejich výpravě do Brazilie.Za komentář a širší rozvedení stojí papežovo kázání z něhož cítit jeho lidská zkušenost až na dřeň.Za komentář nestojí ponuré mudrování p.Semína kterému by prospěla pořádná inseminace zdravým rozumem. 
0 0
možnosti
kleptoman a pedofil
"Řekl by totéž na adresu kleptomana? Či homosexuála s výrazně pedofilními sklony?" - A proč by neřekl?! Pokud kleptoman a pedofil dokáže mít své sklony pod kontrolou a nikdy v životě nic neukradne a nezneužije dítě, neměli bychom ho náhodou obdivovat, vyzdvihovat a dávat za vzor ostatním? K čemu pomůže, když mu budeme vtloukat do hlavy "jsi špatný"? Jak přesně to pomůže vytvořit lepší svět? Pedofil a homosexuál se samozřejmě zásadně liší dle mojí "víry", resp. etického kodexu (první z nich může svou přirozenost svobodně prožívat, druhý si ji musí odpírat), ovšem Semínovým názorům tentokrát nerozumím nejen z hlediska mojí víry, ale ani té jeho.
0 0
možnosti

Ctirad Bednář

5. 8. 2013 10:43
Pedofila bych se svými dětmi o samotě nenechal,
i kdyby měl své sklony "pod kontrolou". Člověk totiž nikdy neví. Obdivovat jeho vnitřní sílu, pokud svodům odolává, s Vámi klidně budu, ale riskovat selhání ne. Tož tak, asi.
0 0
možnosti

Černoušek

5. 8. 2013 6:45
...
Pan Semín je jako obvykle velmi zábavný. Sofistikovaný titulek článku - bůhvíproč mi připomenuvší záchodové nápisy z časů obecné školy - by mohl dostat cenu Novinářská nejapnost 2013.  Je opravdu nějaká liturgie, tedy forma bohoslužby tak podstatná anebo je podstatné samotné vztahování se k božské entitě? Co takhle nechat každé farní společenství, ať si demokraticky odhlasuje, jakou liturgii chce zrovna používat? :D Semín by si měl přečíst něco o technice logické a fair argumentace, aby ze sebe příště nedělal idiota srovnáváním homosexuality s kleptomanií nebo jejím ztotožňováním s pedofilií. Mezi heterosexuálními osobami zajisté kleptomani ani pedofilové nejsou... To jsou opravdu laciné triky. "Tradiční mravouka" středověku, které se Semín dovolává, velela tyto osoby vraždit.Ten argument "antropologie" bych si opravdu rád přečetl. :D Škoda, že není dále rozvedený. Divím se, že Česká pozice není sto nastavit alespoň minimální kvalitativní kritéria na to, co ještě může být publikované. Je mi jedno, že ultrakonzervativní katolík Semín nenávidí gaye, je to jeho vnitřní problém, bez ohledu na to, zda si ho řeší s Pánebohem, se svým psychologem nebo psaním podobných článků, ale není mi jedno, že se toleruje manipulativní, logicky vadná argumentace. 
0 0
možnosti
Z televize a medií lze snad pobavení
Ovšemže církev je moc blízko všemu lidu, dokonce do svého portfolia už dost dávno zapojila  i svatbu a manželství,  (u Židů jen venku, ač synagoga není svatyně, jen shromáždění). Ještě antika nechávala manželství rodinám, pro stát, úřady, to bylo moc sexy. Pláž je mi lepší přirozenější přírodní než stadiony plny komerce. Stejně  tanec v liturgii není objev třetího světa, Židé tančí k modlitbě  co paměť sahá. Rozvojový svět nemusím, civilizaci dosud často hledají, ale třeba rodinný život umí. Kdysi i v Římě byla bazilika tržištěm, burzou, kterou jen křesťané využili ke shromáždění, než stavěny objekty jednoúčelové. Sklon je jedna věc, má i svou pozitivní polaritu, jiná věc realizace mimo hranice legitimity, konečně výsledky jsou známé. Církev paletě orientací nebyla odcizena nikdy, cizí je jen nepřirozená sebepoškozující a ubližující realizace. Katolické řešení se osvědčilo a méněstandartní orientace měla uplatnění, ač třeba ne rozvoj, experiment. Obliba bezpečí tradice za každou je také nezralost, je církev i nikou, i útočištěm a není jen pro siláky. Lid prostý uvítá přehledné, kontrolovatelné.  K tomu ovšem legitimní tradice je na světě, zbývá ona obecnost, katolicita, tedy otevřenost mnohým nejen národními jazyky či nářečími. Protože se neshodneme na smyslu vět české ústavy, je i v subjektivním čtení církve dost chaos. Ještě že lekárníci se drží latiny. Vzájemná náklonnost pro podobné sklony není záhada, někteří lidé si více rozumí, lépe se chápou. Představa medií, že svět duchovních tvoří sex, je obvyklé marketingové použití. Kdo má intenzivnější sexuální potřeby, má  paletu jiných profesí, třeba u lékařů se klienti svlékají, třeba lékařům tolerují kdeco. Vzájemná důvěra a spolupráce bývá spojena i s podobným viděním světa, najdeme tedy u skupin nějakou "štábní kulturu", ač dotyční si to ani neuvědomují, je jim to vlastní. Je ale okamžitě i lobby opačná, ale nic moc, církev je poněkud neziskovka, ani papež nemá vlastní letadlo, to televizní reformovaní kazatelé jich mají i vícero, když se to jejich sponsorům líbí. Dynamika až do krajnosti jsou např. řády, řehole bývají i protikladné, svět je pestrý. Mendikant žebrá, kanovník investuje trvalé projekty. Do církve se vejdou oba.
0 0
možnosti

Pepan25

4. 8. 2013 19:49
Okurková sezóna si žádá bombastický titulek ;-)
Pojďmě ale k obsahu. I když moc není k čemu. První část článku je pár trapných štěků (neokatolistky atd.),  takže čtenář se zklámáním zjistí, že se tu v jádru hraje o "sklony". Přitom všichni známe spoustu lidí s různými hříšnými sklony. Naštěstí ale pokud vím, nejsou předem zatraceni ani ti kleptomani, ani pedofilové (nejsem si ale jistý p. Semínem, pokud bude pořád takto vystupovat proti Svatému otci ;-)Takže nejzajímavější na celém článku je citát uvedeného vyjádření Svatého otce (díky za něj). A musím říst, že papežovo vyjádření se mi líbí. A velmi mne mrzí, že p. Semín plýtvá energií na propagaci lefebristů, místo toho, aby na uvedeném citátu dokázal, že Svatý otec rozhodně neřekl, co mu posouvají některá média.
0 0
možnosti
čemu, kdo věnuje pozornost
Pan Semín se opakovaně věnuje problému homosexuality, až se zdá, že je to jeho obsese. Zejména mu vadí zvyšující se tolerance společnosti vůči těm, kdo ji praktikují. Začínám si pomalu klást otázku, zda není latentním příslušníkem této menšiny, a, zda jeho veřejný boj s touto odchylkou není projevem boje vnitřního. Pokud tomu tak je, přeji mu, aby někdy našel klid a mír.U současného papeže Františka jde o jeden z projevů jeho tolerance a snášenlivosti. A sdílím s ním i to, že namísto strachu z homosexuálů považuje za podstatně větší problém chudobu. Hrozící chudoba a existující bezohlednost - to jsou skutečné problémy této doby.
0 0
možnosti
Musím říct, že je mi docela
Musím říct, že je mi docela líto osmi dětí pana Semína. To už je docela velká pravděpodobnost, že někdo z jeho dětí či vnuků bude gay.
0 0
možnosti