Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Opera si zahrála v Senátu politické divadlo

Hlavní hvězdou senátního představení na téma „transformace Národního divadla“ byla úřednice ministerstva financí.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Quiesthomo

21. 2. 2013 19:30
Role senátora Jiřího Šestáka
 To je vše, co nám, paní Reslová, řeknete o jednání na zasedání senátního výboru pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice 19. 2.  ? Padla tam velmi alarmující čísla: nejenže sloučení Národního divadla a Státní opery Praha nepřineslo oněch 22 milionů Kč, které sliboval exministr Jiří Besser (STAN), ale naopak stála o několik desítek milionů víc!! Jak to, že vy, nezávislí investigativní novináři, nebijete na poplach a nevoláte ministryni Alenu Hanákovou (STAN), která sice sloučení dnes už považuje za vážné pochybení, ale nadále na něm trvá, k zodpovědnosti a aby se z takového mrhání státními prostředky zodpovídala? Místo toho obratně odvádíte pozornost čtenářů jiným směrem – poznámkami o ředitelce odboru MF Ing. Marii Bílkové a citováním soukromého mailu (!) Radima Dolanského. Veřejnost si počte a úplně zapomene na to podstatné – o těch desítek milionů, které ministryně Hanáková a MK promrhalo na nefungující sloučené pražské scény, přišla regionální divadla! Kdopak Vám asi poradil, abyste obratně „politicky“ zamlžila tak závažnou informaci? Nebyl to senátor Jiří Šesták, člen ministerského expertního týmu a senátního klubu Starostové? To se nám to pěkně politicky skládá… A Vy máte tu drzost nazvat svůj …. příspěvek „Opera si zahrála v Senátu politické divadlo“. To divadlo hrajete Vy, paní Reslová. A Vaše režiséry není těžké najít.
0 0
možnosti

Rogan

21. 2. 2013 23:17
Naprosto sohlasím
Zdá se, že paní Reslová jen někomu přisluhuje. Nedokážu si představit, že nezaujatý novinář ve svých článcích sleduje jen prospěch a mediální obraz jedné strany, aniž by se snažil hledat rovnovážnou rovinu sdělení. Není to poprvé a ani naposled co se chová jako člověk pohrdající lidmi, kteří se celý život věnují tvorbě. Od absolventky DAMU bych očekával více empatie. Občas se stává, že osobní neuskutečněné ambice se projevují k těmto cílům negativně. Nevím, zda je to případ paní Reslové, ale některé indicie tomu nasvědčují. A nebo je pod vlivem lidí, kterým dělá službu. Jinak by se nemohlo stát, že paní Klasnovou označí za nějakou poslankyni, která se jen zviditelňuje na tématu tzv. transformace ND, SOP. "Zapomněla" dodat, že paní Klasnová se už delší dobu tímto tématem zabývá, že je členkou poslaneckého podvýboru pro kulturu, který to má přímo v popisu práce. Další zamlčená, zlehčená, potlačená fakta: Větší prostor paní Reslová věnovala paní Bilkové jakožto manželce člena orchestru ND. Neměla se více věnovat faktům, které předložila v neprospěch tzv. transformace? Dále se věnuje dehonestaci Radima Dolanského, který všechny katastrofické linie transformace už dávno předvídal a varoval před nimi. Proč paní Reslová tuto skutečnost nezohledňuje? Chová se jako pan bývalý ministr Besser, který tyto námitky smetl ze stolu jako nesmysl s tím, že se hlavně ušetří. Dnes se ví, že R. Dolanský měl pravdu afinance jsou mínus 105 mil. Kč. Paní Reslová, blahopřeji Vám. Jste jedna z mála, která si katastrofu vysvětluje jako vtip. Chci ještě dodat, že Vaše jedovatá poznámka, že ke zpěvu v senátu vůbec nedošlo. Asi jste byla mimo, jak jste stále, ale sbor z opery Nabucco byl na půdě poslanecké sněmovny proveden. Odteď jste pro mne jen novinář, který  je vždy na straně silnější strany - asi se to vyplatí. Vypustil jsem několik témat, kterých by si měl novinář v této věci všímat a jsou proti rozhodnutím MK, ale to mi jistě paní Reslová odpustí.
0 0
možnosti

Sinikula

21. 2. 2013 16:40
Novinářská etika
Paní Reslová,Vaše dlouhodobá dehonestace Státní opery Praha, k níž jste nyní připojila i bulvární urážky na adresu Národního divadla a Ministerstva financí, jsou nehoráznými výplody hluboce frustrované pisatelky, která si říká novinářka. Nechápu, proč Vás už dávno neangažovali do Blesku. Čtu Vaše články dlouho a to, jak rychle převlíkáte kabát, abyste se cíleně zaměřila na další objekt, je pozoruhodné. To jste skutečně dodnes nepochopila, že zaměstnancům Národního divadla a Státní opery Praha nejde o zachování míst, ale o divadlo jako takové? Z pozice dobře placené novinářky Českou pozicí (a pravděpodobně i jinými subjekty) házíte špínu na lidi, jejichž pohnutky nejste schopna ve své honbě za „senzačními objevy“ pochopit. Urážíte tím ale nejen zaměstnance ND a SOP, ale i nás, diváky a veřejnost, pro něž je Národní divadlo stále ještě symbolem české národní kultury. Tento pojem je Vám ale zcela cizí, viďte? Nějak Vám uniklo, že Radim Dolanský proti panu Burianovi nevede žádnou kampaň. Naopak, i v jeho zájmu, alespoň podle mne, je to, aby se situace v ND vyřešila. Místo abyste napsala, kolik nás, daňové poplatníky, stála nepovedená fúze ND s SOP (a velmi kriticky se k ní staví i samo MK a expertní tým, který vypracoval onen Návrh transformace ND, jak dobře víte), citujete ze soukromého mailu Radima Dolanského (kdopak Vám ho asi předal?). Paní Reslová, to už hraničí s praktikami STB. Kdy se dočkáme, že připojíte i přepisy mobilních telefonátů?
0 0
možnosti

Zde.Filip

21. 2. 2013 8:47
Pověstná štiplavost Marie
Pověstná štiplavost Marie Reslové je mi docela sympatická, ale tady postrádám špetku novinářské etiky. Z.F.
0 0
možnosti
Moje babička říkávala:
Na hrubý pytel hrubá záplata.
0 0
možnosti

Radim Dolanský

20. 2. 2013 23:29
Bulvár z České pozice...?
Paní Reslová, bulvár o mně ještě nepsal, ale všechno je jednou poprvé. Tedy na vysvětlenou, nevadí mi Jan Burian v čele Národního divadla, ani nemůže, vůbec doposud nevím, s jakou vizí do Národního divadla přichází. Vadí mi ale, že je mu hned na začátku jeho práce v ND podsouvána Ministerstvem kultury (MK) koncepce, která je velmi nešťastná a z mnoha důvodů jako navrhovaný celek nerealizovatelná. Toto mé tvrzení vlastně dokazuje i samo MK, když necelé tři týdny poté, co tuto koncepci otisklo na svých webových stránkách s tím, že „Tento návrh řešení představuje kompaktní celek, ze kterého nelze implementovat pouze jednotlivé prvky“, mění svůj názor a na svém webu uvádí, že „Rozhodující však bude jeho (tj. Burianova) vlastní koncepce o směřování a budoucnosti Národního divadla, kterou představí doc. Burian poté, co se důkladně seznámí se současným stavem, fungováním a všemi možnostmi této organizace.“Proč vlastně expertní tým svoji koncepci připravoval? S několika členy týmu se znám osobně, vážím si jich, ale opravdu nechápu, jak se pod tuto práci mohli podepsat. Proč MK nejprve svazuje Jana Buriana svou koncepcí, která je odtržena od současné reality Národního divadla a Státní opery, a o tři týdny poté tvrdí, že doc. Burian teprve připraví koncepci vlastní?Poněkud zmatený postup, nemyslíte? Obávám se, že dnes opět míříte na špatný cíl…A jestli jsem vyzval zaměstnance ND a SOP, aby přišli do Senátu podpořit kolegy, kteří za ně tam hovořili na schůzi výboru? Ano, přiznávám. A velmi si vážím toho, že se tam dostavili v takovém počtu. Nakonec přišli tam přece podpořit nového ředitele, pro něhož žádali volnou ruku, aby mohl připravit svoji vlastní koncepci. Co jiného by si nový ředitel ND mohl víc přát?Fakt, že jste neváhala použít můj soukromý e-mail, nechávám bez komentáře. Moji roli v této kauze zbytečně démonizujete, přitom skuteční démoni Vám unikají, skoro to vypadá, že záměrně.Zdravím Vás, Radim Dolanský
0 0
možnosti
Pane Dolanský,
z jaké pozice vlastně vystupujete jako mluvčí části zaměstnanců Národního divadla a organizátor jejich protestů?Nepřipadá vám, že by Jan Burian měl dostat klid na práci a možnost, aby si nejdříve sám vypořádal námitky a přání lidí, kterým bude šéfovat? Pokud k němu máte důvěru, jak píšete, nemyslíte, že by bylo moudřejší nechat ho, aby dělal věci po svém?Vám nedochází, že by věci měly mít svá pravidla?
0 0
možnosti
Hloupost
Naletěl jste bájným nestvůrám.
0 0
možnosti
Zbourány kostely
proč ne i "kaplička", je to lukrativní místo, navíc se tam špatně parkuje. Hotýlek pro dánské děti by jinak vynášel, mohli by se chladit rovnou ve Vltavě.
0 0
možnosti

Marienne

20. 2. 2013 20:26
Opera si zahrála v Senátu politické divadlo
Paní Reslová, a jaké divadlo jste nám zde zahrála Vy? Chcete snad říci, že umělci nemají právo informovat politiky o svých problémech, které jim způsobilo sloučením ND s SoP Ministerstvo kultury. Nesmí se snad říkat, že již při sloučení přišlo několik desítek zaměstnanců SoP o práci a byli nahrazeni několikanásobným administrativním aparátem ND? Vypočítal někdo a uveřejnil, kolik se ušetří či o kolik to bude stát víc? To MK nikdy nezveřenilo. Tím jste se patrně nezabývala s takovým zaujetím, jako jste trapně zdůraznila, že manžel ředitelky Bílkové je hudebník v SoP. To snad  s čísly, které tam byla uvedena, vůbec nesouvisí. A citace ze soukromých mailů?  Máme si to vykládat jako podpásovku a styl článku, tj. odvádět pozornost od problémů plýtvání financemi a nekoncepčnosti praktikami na úrovni Blesku?  Pokud jste pracovala v nějakém divadle,  tak jistě víte, že ty tzv. "zájmy"  jsou všude stejné: snaha o co nejlepší umělecké výkony,  snaha zaujmout co nejširší publikum, a to za minimální finanční ocenění, ve srovnání s evropskými operními domy. Samozřejmě, že každý se bojí o práci, ale práce v divadle, to není zaměstnání, to je za daných podmínek celoživotní láska a drahý koníček. A desítky propuštěných budou ostudou nejen Ministerstva kultury, ale i ostudou této země, která se kdysi považovala za kulturní.   
0 0
možnosti