Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Ondřej Homola: Chceme vizualizovat nepředstavitelné. A způsobit revoluci ve vzdělávání.

Česká firma Corinth zažila americký sen. Rozhovor s jejím zakladatelem o tom, jak vznikají jedny z nejlepších vzdělávacích aplikací na světě.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

C33h25á94n 38Š69í80m75a

11. 6. 2013 1:03
Vzal jste to moc zeširoka.
Mně se ten projekt hodně líbí. „Náš problém, se kterým jsem se ve škole potýkal i já, je ten, že my sice informace máme, ale neumíme s nimi pracovat. A to je i to, co nás baví – dávat informace do kontextu!Jak bychom to mohli umět? Vždyť ani naši učitelé je nedávali moc do kontextu? Holá fakta, žádný kontext, jen tak se vyhnete případné dezinterpretaci. Interpasivní systémy jsou systémy, které vedou, ale zároveň zapojují – hra je řešením jak na interpasivnost. O něčem podobném jsem snil už před léty, kdy mě napadlo udělat Školu na ulici. Absolutně volně přístupné počítače v pokud možno nerozbitných skleněných krabicích na různých místech po městě, upravených tak, aby k nim byl nejpohodlnější přístup pro děti od 8-12 let. Něco jako bankomaty. A v nich výukové programy o kterých mluví tenhle borec.  
0 0
možnosti

Petr Dolanský

10. 6. 2013 10:32
Nepředstavitelné neznamená neexistující
Myslím, že v tomto případě vizualizovat nepředstavitelné neznamená mystifikovat neexistujícími, čistě imaginárními fakty, ale zviditelňovat, a tím zdůrazňovat souvislosti, které se obtížně uchopují a vysvětlují... a stimulovat tak představivost, což se projevuje ve zvýšené schopnosti analyticky přemýšlet. Osobně tuto pomůcku vnímat jako jednu z cest, jak vrátit studentům chuť do studia technických oborů, stejně tak zde vidím potenciál pro rodící se vědní disciplíny či nové technologie. Microsoft ví, proč demonstrovat vzdělávací možnosti svých Windows 8 právě na aplikacích Corinthu. Viz. video Aplikace týdne: http://www.youtube.com/watch?v=BmiF01i8Gp4   ;
0 0
možnosti
Epistemologický přínos
Tahle aktivita má nezanedbatelný přínos k poznání světa. Každý model dovedený naprogramovaný (=matematizovaný a všeobecně dostupný) a porovnaný s experimenálními výsledy je testem limitů prediktivní síly dané hypotézy. Často se ukáže, že model kupodivu (byť třeba jen kvalitativně) postihuje větší část reality, než si tvůrci hypotézy dokázali původně představit. To se týká i třeba i poměrně jednoduchého agentového modelu ideálního plynu http://ccl.northwestern.edu/netlogo/index.shtmlNo, a v jiném případě se zas ukáže kde jsou hranice daného modelu.Otázka je, co s vědeckými články, které obsahují velmi konkrétní modely a ukáže se posléze, že to byl podvod. 
0 0
možnosti

C60h98á84n 83Š90í60m52a

11. 6. 2013 1:16
hehe
vykřičet to do světa? :-)
0 0
možnosti

Klon

7. 6. 2013 7:17
Vizualizovat nepředstavitelné
znamená vytvářet neznámou  formu - fabulovat a tedy mistifikovat. To jistě není cílem vzdělávaní.
0 0
možnosti

C72h86á88n 46Š26í17m47a

11. 6. 2013 1:15
Myslím, že to myslel jinak. Feynman ve své knize napsal,
že si byl schopen vizualizovat funkce, a to je třeba pro mě nepředstavitelné. Ale počítačový program by mi to, co měl Feynman v představách, a pro mě je nepředstavitelné, mohl ukázat na obrazovce tabletu. Ale nebude to cílem vzdělání, pouze prostředkem. Cílem vzdělání je zprostředkovat, pomoci pochopit a zanést do kontextu, co nejvíce informací, tedy umožnit co nejlépe poznat náš svět, bych řekl. 
0 0
možnosti
O agresivitě "Oken" nemám pochyb
marketingově to šlape, stejně jako internet dojí peníze nejen v sociálních sítích, ale i v product placementu. Encyklopedie, učebnice, aplikace má k realitě daleko, jinak by byl převis pracovní síly. Ale zkuste někoho sehnat, blokovaný rozvoj životem v technickém prostředí vyřazuje tvořivost v přirozeném prostředí podstatnou. V netelevizní zemi sice mají všelijaké naivní dojmy, ale uživí se i bez dluhů. Všemohoucnost animátora paradoxně vede k naučené bezmoci samoživitelek, ovšemže pšenici zvládne pár kombajnérů, ale praha je vytopena, ač voda modelována hravě.  Někdo zmáčk špatnej knoflík? Nebo Orlík má sloužit primárně zábavě, na kterou jsme všude zvyklí? Asi jako dělat mapu jedna ku jedné, to už Malý princ si rovnou dojde do reálné krajiny resp. s ní realisticky zachází.
0 0
možnosti