Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

O co hraje ministr Žák v personální výměně na ŘSD?

Zdeněk Žák vysvětloval odvolání šéfa Ředitelství silnic a dálnic Davida Čermáka tím, že je málo razantní. Ale nakonec za ŘSD supluje ministerstvo.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Nejspíše stavbaři živí establišment, jak by mohli odepsat takovo
investici?  Není povinností media znát techniku. Tu malé poučení, i u traktoru je měřič "motohodin", tedy co stroj odpracoval, aby servis byl kompetentní. Stačí tedy tento měřič odečíst a zjistit, zda stoj na práci, zda pracuje, nebo zda jen pračka na peníze. Podobně jako má kamion "kolečko" dnes už v el. podobě co tachograf. Co nejen u stavařů u státu dobře kojených jak mercedesy pod jejich zadky dokazují. Německá stavař žabař, jezdí jen BMW. Co rolník, žijící na dotacích, občas bankrotující, ale s kamionem (asi na manželku psaným) ve stodole roky skoro nepoužitým? Má rád hračky, je pořád klukem? Podobně traktory s počítači, které stejně stojí. Stopy tedy zločin nechává, ale když to lid tak chce, ke zničení země klidně i nárok na práci, to stavař rolník .. dostanou  miliardu navíc a rozdají lidem lopaty, aby se měli o co opírat. A až to bude cu grunt, rusko nás zase zachrání! Jsou to takoví soucitní pozorní přívětiví lidé slovanští. O košili by se rozdělili. 
0 0
možnosti

Aligator1674

16. 10. 2013 18:51
Nevím proč se nějaká novinářská ficka,
otírá o manažerská rozhodnutí ministra. To snad tomu ministerstvu rozumí lépe než současný dočasný ministr Žák? Ministr je za svoje kroky odpovědný a musí vědět proč to dělá. I to zdůvodnění odvolání je pochopitelné. My jsme národ věčných kritiků, každý rozumí všemu, hlavně politici, každý si dovolí bez kvalifikace v oboru kecat do všeho co se objeví na scéně, ale většinou jsou to účelové kecy, nějaký lobbing apod.Úroveň některých diskutujících, kteří snad ironicky říkají, že by měl ministerstvo vést Bendl, známý kecal a neumětel, tak to už je síla!Nebo výzva volte ODS, která způsobila mj. současný stav země, tak to už nemá smysl komentovat - to už je snad duševní porucha.
0 0
možnosti

Martinn

16. 10. 2013 18:13
I neznalý si všimne, že
I neznalý si všimne, že dopravní politika řízená MD není v pořádku, což považuji za silné zjemnění. Příkladů je dost.  Znalý si všimne, že oproti srovnatelným zemím máme platné jiné zakony, prosazené a přijaté zákonodárství Poslaneckou sněmovnou = parlamentními stranami.Pamětníci vzpomínaj na zákonem předpsané cenové kontroly, zadávací řády v SRN antidumpingové zákony a další opatření snižující - náklady a korupci. Poslancům je tedy potřeba pročistit uši a dělat to trvale. Je potřeba mít možnost odvolat poslance a tím  rozpouštět parlamentní gangy.
0 0
možnosti

16. 10. 2013 16:02
Jo rozumí.
Silnicím Bendl opravdu rozumí, hlavně pro sebe. Obchvat Lány je toho markantním důkazem. Stojí za to si tam zajet.
0 0
možnosti

Kraldavid

16. 10. 2013 15:23
SPOZ
Naprosto nechápu, jak se může takový člověk ucházet o důveru voličů. Volím ODS, která nezadluží naší zemi
0 0
možnosti

Kraldavid

16. 10. 2013 15:22
....
Hraje hlavně o to si tam dosadit kamarádíčky!! Volím radši ODS a Bendla, který rezortu rozumí! 
0 0
možnosti

16. 10. 2013 6:56
Co s tím ?
Ministr Žák se o něco pokouší, jenže jestli jde správným směrem si myslím není jistý ani on sám. ŘSD je největší státní investorský útvar z bohatými zkušenostmi a řadou odborníků, kteří jsou pro naše silnice nenahraditelní. Silnice jsou obor sice s velkým objemem financí, ale oproti pozemnímu stavitelství s malým počtem zakázek. Ani okruh dodavatelů není velký, těch hlavních je max. do deseti subjektů. Dodavatelé se navzájem znají a nejsou k sobě nepřátelští, spíše naopak snaží se navzájem si neškodit. I vazby a vztahy mezi ŘSD a dodavateli jsou takříkajíc přátelské, jinak to po letech spolupráce není ani možné. Mnohdy se jedná i o osobní vztahy, spíše kamarádské. Znám to z praxe, léta jsou se v tomto oboru pohyboval. Žák je informovaný člověk a o těchto poměrech jistě ví. Dosazením razatního ředitele se možná snaží tyhle vztahy obrousit, nebo i zrušit, jenže jeden člověk to nezmění. Vyměnit celý aparát nelze, skončilo by to kolapsem, najít nové dodavatele není možné, protože nejsou. Myslím, že nejefektivnější způsob jak snížit cenu našich silnic by byla vzájemná dohoda mezi ministerstvem, ŘSD a dodavateli, že prostě peníze nejsou a je nutno stavět levněji a efektivněji. Zrušit zakázky, které nejsou nezbytné, nebourat mosty, které by vydželi ještě 50 let, nedělat rekonstrukce silnic tam, kde je jen slabý provoz atd. Pokud Žád přežije volby jako ministr, což není moc jisté, mohl by něčeho takového dosáhnout, pokud nenažranost dodavatelů skončí a otevřené kapsy těch, kteří dodavatele vybírají se zmenší, nebo i zavřou. Jenže ty volby !!! Škoda, zase se asi nic nezmění.
0 0
možnosti