Články autora

Vedení Prahy v ekologické dopravě deset let zaspalo

Po Praze začaly jezdit elektrobusy. Zatím pouze na zkoušku.

Mnoho českých měst je v oblasti trolejbusů, parciálních trolejbusů a elektrobusů hodně dlouho před Prahou. Lze to dohnat, ale musí se něco udělat. Vizuály metra za deset let jsou působivé, ale dnešní emise v Praze nezlepší. Tento problém vyžaduje jiný přístup. Přitom řešení je na dosah. A za značně výhodnou cenu. Píše Rudolf Mládek.

6.9.2019

MLÁDEK: Neochota státu a města Prahy dohodnout se stojí peníze

Letiště Václava Havla.

Desítky let jsou v Praze prováděné spíše méně důležité dopravní stavby, zatímco ty prioritní zůstávají mnohdy jen na papíře. Přínos této dopravní politiky je natolik nízký, že by žádný soukromý podnikatel na takové projekty peníze nevydával. Otázkou je, proč tomu tak je, a kdy a kdo to změní.

11.6.2019

MLÁDEK: Jak z Prahy na Letiště Václava Havla?

Vizualizace estakády Bubny - Výstaviště na plánované rychlodráze Praha - Kladno

S výstavbou metra na letiště metropolitní plán nepočítá. Ani prodloužení tramvajové trati není reálné, čekáme, až se stát na letiště došourá rychlodráhou. Elektrobusy přitom představují alternativu.

23.5.2019

MLÁDEK: Evropská unie přestává být ekonomickým obrem

Krize identity Evropské unie.

Na dvě tvrzení europoslance Pavla Svobody, lídra KDU-ČSL ve volbách do Evropského parlamentu, v rozhovoru EU neodpovídá očekávání Evropanů. Potřebuje reformu zareagoval Rudolf Mládek. Podle něho se v těchto dvou tvrzeních odráží ideologická beznaděj bruselských elit.

7.5.2019

O autorovi

Rudolf Mládek

Rudolf Mládek, právník a podnikatel. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy
Právník a podnikatel. Původně ředitel Dopravního podniku v Praze, později ředitel Českých drah a poradce ministra dopravy. V současnosti předseda správní rady poradenské společnosti Swiss inguiry and Trade a předseda Asociace pro veřejnou dopravu. Přednáší právo na European Institute of Business Studies.