Články autora

Mons. Tomáš Holub: Normální je hlásat radostnou zvěst za vlastní peníze

„Naprosto jasné je, že v žádném případě obec není povinnou osobou. Pokud by k nějaké diskusi došlo, bude o tom, jestli stát věc, kterou od církve převzal a předal obci, ještě nějakým jiným způsobem nahradí,“ říká ke sporu dominikánů o zámek v Řevnicích T

Rozhovor s generálním sekretářem České biskupské konference o kauze řevnického Zámečku i o dělení finančních náhrad za církevní restituce.

Už nejsem sama. Zeman je se mnou.

Nový prezident vstoupil do našeho intimního prostoru, aby nás zbavil pocitu tísně, a sugeruje nám, že jsme s ním právě navázali vztah.

31.1.2013

Vypadá to jako zázrak. Jan Burian v čele Národního divadla ale vyhráno nemá.

Jan Burian nastoupí do funkce 1. srpna 2013.

Ministryně kultury jmenovala nového ředitele první české scény, ale návrh expertního týmu na její transformaci zatím výslovně nepřijala.

30.1.2013

Miloš Zeman si vyzkoušel roli moderátora. Jak to dopadlo?

Ještě jako „důchodce z Vysočiny“ moderoval vloni debatu na téma „politické diskuse a politická žurnalistika“. Jeho výkon byl mizerný.

29.1.2013

Richard Fuxa: Neumím si představit plakát, který by dnes způsobil revoluci

Podnikatel, jenž disponuje unikátní sbírkou Ivana Lendla, hovoří o Alfonsi Muchovi, tvrdém byznysu v reklamě i klukovských snech.

23.1.2013

Čarokrásná sezóna aneb Průvodce po divadelních vrcholech roku 2012

Dětská opera Marka Ivanoviče Čarokraj rozhodně patří na špici českého divadla.

Jaké bylo vloni české divadlo, o čem se hraje a co z něho stojí za vidění. Výsledky ankety Divadelních novin komentuje Marie Reslová.

22.1.2013

Národní divadlo může mít brzy ředitele. Bude Jan Burian jediný kandidát?

Pro funkci šéfa Národního divadla je ředitel Divadla J. K. Tyla v Plzni asi skutečně jediná volba. Je kompetentní a nebojí se post přijmout.

18.1.2013

Činohra Národního divadla: Prkna, co již neznamenají svět

Kdysi nejprestižnější herecká štace ztrácí dobrou pověst, už není pomyslnou nejvyšší metou. Dokonce ani slušně financovanou činoherní scénou.

17.1.2013

Bude v Českém Krumlově točna, nebo obnovený park? Možná oboje.

Oblíbená letní divadelní atrakce, Otáčivé hlediště v Českém Krumlově, by mohla dostat novou podobu. Pokud bude souhlasit UNESCO.

11.1.2013

Začíná bitva o dotovaná pražská divadla

Kdo bude šéfovat Na zábradlí Petru Čtvrtníčkovi, který na snímku exceluje v inscenaci Jiřího Havelky Ubu se baví?

O tom, kdo bude řídit pražské scény Na zábradlí a pod Palmovkou, rozhodnou politici z magistrátu a pedagogové DAMU.

29.12.2012

Církevní restituce začínají. A dominikáni se soudí.

Podle starosty Libora Kvasničky investovaly Řevnice do oprav Zámečku milionové částky. Mezi lety 1994 a 1998 se tím jeho hodnota podle znalecký posudků zvýšila na šestinásobek.

Pár dní předtím, než vstoupí v platnost restituční zákon, zřejmě justice, veřejnost i politici stojí před precedentním sporem.

Dominikáni ustupují od soudu o řevnický Zámeček

Precedentní spor těsně před tím, než vstoupí v platnost zákon o církevních restitucích, se zatím konat nebude.

Plečnik, Gočár a Janák zpívají o architektuře a tančí s kostely

Hlavní postavy Divadla Gočár: zleva Jan Mikušek jako Jože Plečnik, Jiří Štrébl v roli Josefa Gočára a Petr Jeništa jako Pavel Janák. Nad nimi Eva Vrbková coby Československá republika.

Tři tvůrci, kteří vtiskli tvář moderní české architektuře. V Divadle Komedie představují své vize a posedlost hledáním tvaru staveb a věcí.

21.12.2012

S dětmi na Hurvínka? Možná za 500 korun.

Divadlo Spejbla a Hurvínka volá o pomoc. Pražský magistrát mu bere jistotu každoroční dotace.

18.12.2012

Jak se dělá nejefektivnější státní správa na světě? Učíme se v Singapuru.

Stanislav Polčák (vlevo) a Petr Gazdík zavítali do Singapuru na konci listopadu na pozvání velvyslance.

Poslanec Stanislav Polčák v rozhovoru popisuje, jaké poznatky o boji s korupcí a úřednících si přivezl z asijského městského státu.

15.12.2012

O autorovi

Marie Reslová

Marie Reslová | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Redaktorka ČESKÉ POZICE. Vystudovala dramaturgii na pražské DAMU. Od roku 1990 pracuje jako novinářka, editorka divadelních periodik i publikací a recenzentka. Podílela se na vzniku časopisu Svět a divadlo a Cen Alfréda Radoka. Zabývá se kulturní politikou, koncepcemi a financováním kulturních institucí.