Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Nové Věci veřejné? Byznysový projekt „Uzdravme naši politiku“

V posledních týdnech se zaktivizovalo téměř neznámé hnutí. Kdo za ním stojí?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

B. Lebedová

12. 6. 2013 22:14
Vážení, je přece do očí
Vážení, je přece do očí bijící, že tohle není nic víc než další snaha o diskreditaci snad jediných politických sil, které mohou naší politice v současnosti něco pozitivního přinést. Doufám, že současné vlivné politické strany už stokrát ukázaly, že nemají co přinést - rozhodně nic dobrého. A že je třeba změna. Ta už s VV částečně přišla, ale samozřejmě nebyla vítána a proto byla celá strana vaporizována - ale snad už si dost z nás uvědomilo, jaká strašná habaďůra to byla a stále je. Vytáhnout cokoliv, jen aby to vyznívalo pro danou osobu či stranu negativně, byť jsou spojitosti uměle vykonstruované a obvinění smyšlená, to opravdu není moc vhodná metoda, chceme-li se bavit o nějaké kvalitě, avšak bohužel pro občanstvo - plebs účinná. Je přece úplně jasné, že ani tady nejde o nic jiného - Úsvit je dobrá iniciativa, minimálně její nosné myšlenky snad musí schválit téměř kdokoliv - a právě tam hledejme východisko ze současné situace. Jiné se bohužel pořád neukázalo - volba těch samých lidí, kteří tu škodí už léta či desetiletí, východiskem opravdu není. Jenže média nejsou nestranná, Českou pozici nevyjímaje (co její veřejné sponzorování ze strany Babiše, zarputilého Bártova odpůrce?), a tak se nám snaží jakékoliv pozitivní změny vymluvit - mocní mají dlouhé drápy. A těm je ku prospěchu, když budou mít kudy téct peníze do jejich kapes, občan v jejich zájmu bohužel velmi často není. Je to na nás...
0 0
možnosti

Bandita

21. 5. 2013 12:26
Pozor na rychlé soudy!!
Mám pocit, že není mnoho možností, jak se pokusit o narovnání "věcí veřejných" . Myslím, že to pravé je trpělivost. Trpělivě se znovu a znovu pokoušet „uzdravit“ systém, který je opravdu nastaven poněkud zvráceně.  Je nutné se oprostit od velkých stran, které vždy končí koalicí ve jménu spokojeného živobytí. Nabízí se opět ta trpělivost, víra ve strany nebo nová hnutí. Každá strana nebo hnutí má nějaký svůj začátek, který je ve své podstatě stejný, proto možná podoba Věcí veřejných. A vždy by se mělo jednat o chuť samotných lidí se sdružit s cílem něco změnit. Proto si myslím, nesuďme jakékoli uskupení, dokud nás nezradí. Může to být právě ono, které nám nabídne onu cestu k naší alespoň částečné spokojenosti.
0 0
možnosti

B. Lebedová

23. 5. 2013 19:14
Souhlas
Souhlasím s Vámi. Je třeba dát šanci novým stranám a neodsuzovat je hned ze začátku. Problém je v tom, že tady je velmi populární je ihned nechat zlikvidovat. Protože těm starým starám jsou na obtíž, ohrožují je a my na všechny snahy je očernit skočíme, Věci veřejné jsou skvělým příkladem. Pokud je necháme očernit stejně jako VV, je zbytečné je volit - ale nikdo jiný to tu nezlepší...  Vždyť už na véčkařích je vidět, že jsou snad jedinou současnou stranou, která tu něco dělá a o něco pozitivního se snaží - ale dokud si neuvědomíme, že jsme je odsoudili zbytečně a předčasně, těžko toho můžou prosadit víc. A to je škoda. Je to i na nás, a nejen o volbách...
0 0
možnosti

Janh

20. 5. 2013 11:32
Dovolím si nesouhlasit,
Dovolím si nesouhlasit, většině Česka snad ne..Nicméně, já se neptal, jestli má přijít změna, ale jestli je proveditelná. K Vašim návrhům: jsou naprosto logické, jen ona proveditelnost bude poněkud obtížnější. Už jste zmínil sci-fi. Obávám se, že parazité pomalu zabíjejí hostitele, jen to ještě nevnímá. Považuje to za jakousi chřipku.Jak ony osobnosti zajistit? Jak zajistit, aby pak takové uskupení nebylo infiltrováno parazity?Jak zajistit financování, zejména kampaně? Jistě jste si všimnul, že v období voleb většina populace vypíná mozek, nechá se zmanipulovat nejlacinějšími hesly a sliby od těch, kteří je měli už dávno splnit a kteří je jen drze vytáhnou znovu.  Vlevo, vpravo.Nebo přicházejí různí "spasitelé", se kterými se teď navíc roztrhl pytel.Neumíme si vládnout.
0 0
možnosti

Ceska Pozice

20. 5. 2013 12:25
JaneH
Rozumim tomu kdyz tvrdite, ze vetsina populace to neni. Pojdme schvalne pocitat:- pocet obci cca 6500, na kazde je kolik 5 lidi v zastupitelstvu? Kolik z nich je zkorumpovanych? 50%? kolik z nich ma na sebe navazane sve rodinne prislusniky a mistni mini mafiany? Ti vsichni jsou na tom jednom, ktery tam haji jejich zajmy zavisli. Takze prumerna domacnost ma cca 2,5 cloveka, prumerne takovy clovek at ma na sobe maximalne 2, kteri maji prospech z penez, kterem jim sikula prideluje. Cislo je cca 12 000.Pridejte si k tomu krajske urady, bavime se uz o dalsich, mnohem vyraznejsich desitkach tisic.Pak mluvime o stavebnich uradech - opet tisice lidi, kteri jsou na zdroje napojeni.Co takhle rekonstrukce a vystavba silnic? Ti co vypisuji zakazky, pravnici, organizatori losovacek/vyberovych rizeni, zmanipulovane vyberove komise, dohled nad pracemi, stavebni dozory, manazeri od dodavatelu, kteri se nechavaji uplacet aby subdodavatel mel taky zakazku. Dalsi desitky tisic.Jdeme dal, zdravotnictvi - zkorumpovani prodejci leku a zdravotnickeho materialu, doktori a management, kteri berou provize, vykradaji nemocnice. Opet desitky tisic lidi a na ne navazani rodinny prislusnici.O policitich na urovni parlamentu ani nemluve. Opet desitky tisic lidi zavislych na rozkradani.Oblibena oblast - IT. Desitky tisic lidi spolupracujicich pracujici na zlodejinach typu Internet do skol, KIVS, Open Card, SMS jizdne, registry, statni pokladna, JIM,  IT vseho mozneho a nemozneho. Uplaci se soukrome firmy, uplaci se statni sprava a statni firmy.Dalsi oblibena oblast - rozkradani dotaci. Myslite, ze to dela tisic lidi? Opet se bavime o desitkach tisic.Co takhle skvely solarni byznys? Opet jsme v radech tisicu.Co uniky DPH, spotrebnich dani-lih, pohonne hmoty, elektronika a pod? Dela to podle vas skupina 100 lidi? Kdeze.Co takhle pujcovani penez, financni poradenstvi, exekuce. Pracuji v tomto odvetvi ti cisti lide, kteri dbaji zakonu a moralky? Podle cisel, ktera neni tezke dohledat bavime se o cca 100 000 lidech, kteri nefunguji tak, jak by meli.Co cca 40% lidi, kteri priznavaji, ze berou socialni davky (podle pruzkumu), aniz by na to meli spravne narok? Opet mluvime o statisicich lidech.Kolik lidi okrada sveho zamestnavatele, pouziva jeho prostredky pro svoji soukromou zabavu a soukrome vydelky?Kolik obcanu tohto statu krade nebo nici cizi majetek? Stovky tisic. Plati to i pro kradeze napr. v obchodech. To jsou jenom nektere veci. Nezminil jsem soudce, policajty, statni zastupce, novinare pisici na objednavky atd. Radu uredniku zneuzivajicich sve pravomoci atd.Myslite porad ze to neni vetsina obyvatel? Vase posledni veta je spravna. Neumime si vladnout. Luza to nikdy neumela.Jak zajistit aby se to zmenilo jsem napsal. Vetsina k tomu nepomuze. Staci cca 2000 lidi.
0 0
možnosti

Janh

20. 5. 2013 8:35
Myslíte, že Pavel Kohout má
Myslíte, že Pavel Kohout má skutečně řešení? A myslíte, že zrovna v ČR je největším problémem přebujelý sociální stát?O něm se můžeme bavit, až tady nebude nerušeně řádit mafie justiční, exekuční, lihová, benzínovo-naftová, solární, hazardní, zbrojní, IT mafie, mafie veřejně-zakázková, dotační, lichvářská, dále kartely bankovní, telekomunikační... pokračovat můžeme ještě dlouho.P.S. omylem přidáno jako nový příspěvek, původně reakce na odpověď od "kocourkovskej" 
0 0
možnosti

Ceska Pozice

20. 5. 2013 11:08
JanH
Souhlas. Ale suma spolupracujicich se vsemi uvedenymi mafiemi a spousty dalsimi dava uz v podstate cislo, ktere se rovna vetsine populace Ceska.Proc by mela prijit zmena?Zmena nastane pokud dame dohromady cca 2000 kvalitnich lidi, kteri budou ochotni jit do politiky a do mocenskych struktur na vsech urovnich od komunalni az po vladu a:- nebudou se bat- nebudou krast- budou tvrde pracovat- budou schopni unest to, ze je vetsinova populace bude zpocatku hodne nenavidet- budou dusledni v tom, co delaji- nebudou se navzajet vychcavat (coz je v ceske populaci na urovni sci-fi)  
0 0
možnosti

Janh

19. 5. 2013 23:35
Zajímavý článek! Nutně
Zajímavý článek!Nutně vyvolává otázky; naletí elektorát i tentokrát?Jak z toho ven? Bohužel bez balíku peněz se žádný subjekt neprosadí, odkud peníze tečou můžeme sledovat dnes a denně.Je snad nadějí "uzdravení" tradičních stran? Je vůbec možné je uzdravit a vytrhnout ze spáru loutkovodičů?Jásal jsem ještě jako nezletilý v listopadu 1989. Rodiče se mnou mluvili otevřeně už jako s malým.Později  jsem se pak chlácholil, že bude lépe, jen překonat stíny minulosti.Bohužel. Situace je stále horší.To, že se politika tvoří v parlamentu, vládě, zastupitelstvech, tomu asi věří už jen blázen.Ekonomika jde do háje, byť okolní země rostou. Stáváme se montovnou, která začíná být pro kočovné koncery drahá. Vláda rozpočtové odpovědnosti  nás dovedla tam, kde jsou dnes Řecko, Kypr (největší propady HDP) - tedy na úroveň strašáků minulých voleb.Pod jiným článkem jsem zmínil sešup ve vzdělání.Dotace EU, které nás měly přiblížit úrovni bývalé 15tky se staly největší kořistí hned po solárním "boomu".Státní úředníci podléhají politickým rozhodnutím - jako v jediné zemi EU27 chybí funkční zákon.Policie, soudy, státní zastupitelství - v případě potřeby jednají podle přání tu mafie, tu politických struktur. (Nelze ovšem pominout určité zlepšení po příchodu pana Zemana a dalších)Má někdo recept, jak dál? Milerád bych si ho vyslechl. 
0 0
možnosti
Přečtěte si knihu ekonoma Pavla Kohouta "Úsvit"
Tam se dozvíte, proč socializmus vede státy do bankrotu a jaké jsou hlavní příčiny přebujelého "sociálního státu". A taky tam najdete návrh cesty, jak z toho ven. ;-)  http://www.novaustava.cz/
0 0
možnosti