Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Nová šéfka ÚSTR Pavla Foglová měla v minulosti vazbu na ODS

Rada ústavu, kterou zvolil „levicový“ Senát, překvapivě vybrala ředitelku ÚSTR z řad „pravice“, všímá si Jan Schneider.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V.Hricák

16. 4. 2013 17:02
Když tak letmo prolétnu
Když tak letmo prolétnu historii některých jmenovaných,spíš,než jejich role v nesmyslné trafice jménem ÚSTR si všímám jiné věci.Jeden člověk kandiduje za SZ,poté dělá poradce Dientsbierovi,...Trochu mi to připomíná vzestup současného šéfa ČSSD Sobotky.Ten se motal kolem Zemana v době jeho vzestupu,nikdo o něm nevěděl a najednou z něj byl ministr.Jestli Zemanovi tak dobře chladil becherovku,nebo ho zaujal nevšedním intelektem,nevím.O jednom jsem přesvědčený.Příští volby vyhraje.Ale jestli zrovna on je tím,kdo má vyvést zemi z bryndy,tak o tom už zdaleka přesvědčený nejsem.
0 0
možnosti
Tak se mrkněte
do obchodního rejstříku, pane nedůvtipný, na firmu P.F. s.r.o. Piskoř i Foglová byli ve stejné pozici, takže těch 20mega proteklo přes oba. Toto jsou fakta, takže prosím nesněte a prozřete. 
0 0
možnosti

16. 4. 2013 9:25
dovozovat z toho ze pres piskore proteklo pred 15 lety 20 mil
do ods ze foglova je exponentkou pravice muze jen schneider.. zkuste se znovu zasnit pane treba vas napadne neco lepsiho 
0 0
možnosti
Vymyslel jste to hezky, pane kolego,
takže komplot s cílem poškodit ČSSD. :-)Nevysvětlil jste ale, jakou roli v celém cirkusu sehrála Rada (podle Vašeho psaní to vypadá, že Rada je jenom Petruška) a její nově dovolení členové, politolog s přímou vazbou na ČSSD a poradce Zaorálka, zastupitel v Praze 2 za SZ a člen volebního štábu J. Dienstbiera, jakož i zastupitel  v Dobřichovicích za ČSSD. A proč se Zaorálek s Dienstbierem a Sobotkou tak snaží a obhajují v nových a nových tiskovkách, rozhovorech a blozích kroky Rady ? Taky naletěli a propůjčili své lidi Petrušce k provedení puče ve prospěch ODS ?Že by byli ti sobotkovci takoví diletanti ? :-) No, někdo tomu možná uvěří. :-)Zdravím.
0 0
možnosti
Proč se chytáte okrajové varianty?
Zmínil jse ji tam pro úplnost a pro odblokování myšlenkových stereotypů, a odlišil jsem váhu, kterou jí přikládám. Čtěte prosím to, co je napsáno, a to, co vám rezonuje v mysli, připište laskavě již sobě.Nadto Petrušku kandidovala tehdy s ODS vládní strana zelených, nemýlím-li se, Kavalírová je exponentkou ODS a Benešovou navrhla TOP09. Takže je to, pokud jde o původ kandidatur, půl na půl.Aktivitami ČSSD se zabývat nebudu, a už vůbec ne podle vašeho jednostranného návodu - jednoduše proto, že pomíjíte frenetické aktivity ODS. 
0 0
možnosti

Hell

15. 4. 2013 18:52
Ani Kuklík, ani Kramer se v
Ani Kuklík, ani Kramer se v období hermanizace nezúčastnili ani jediného zasedání VR. Viz zápisy.
0 0
možnosti

Ivo.Kodovic

15. 4. 2013 19:02
nebojte ...
... Bělohradský a Havelka tam budou chodit, bude to skvělá, nová, možná i vědecká rada.
0 0
možnosti

Hell

15. 4. 2013 17:02
To bylo něco jako spolek pro
To bylo něco jako spolek pro chválení ředitele. Jmenovalo se to Poradní kolegium.
0 0
možnosti

Hell

15. 4. 2013 15:12
Přesně tak. Najdou se snad
Přesně tak. Najdou se snad lepší.
0 0
možnosti

Ivo.Kodovic

15. 4. 2013 18:20
Radící rada
Něco málo o některých odstoupivších radních: Mark Kramer vede studijní program o studené válce na Harvardově univerzitě v Massachusetts, vyučoval mezinárodní vztahy a komparativní politiku. Působil na Yale University. Zabývá se ruskými a euroasijskými studiemi, napsal knihu o krizi v komunistickém bloku v roce 1956.  Alena Šimánková je zástupkyní vedoucí 4. oddělení Národního archivu (fondy státní správy z let 1945-1992). Ve své odborné činnosti se zaměřuje zejména na perzekuci lidí postižených komunistickým režimem. Jan Kuklík se zabývá právními dějinami ČSR, zejména historií odboje za druhé světové války. Je proděkanem Právnické fakulty UK v Praze. Igor Lukeš je český historik od 70. let žijící v Americe a honorární konzul České republiky v Bostonu. Vystudoval filosofii a historii na Univerzitě Karlově, působí jako profesor historie a mezinárodních vztahů na Boston University.No, novou vědeckou radu si již paní ředitelka vybrala, viz prezentace, chce tam třeba: Václava Bělohradského, Ivu Brožovou, Vladimíru  Dvořákovou, Miloše Havelku, Milana Nakonečného, Michala Pullmana, Annu Šabatovou (maminku radního Michala Uhla, aby Míšovi nebylo smutno), Jiřinu Šiklovou.
0 0
možnosti

Mf

15. 4. 2013 14:54
Re:Protože nebyla svolána
Máte pravdu. Vědecká rada není orgánem ústavu, je to tedy jen určitý poradní spolek, který nemá žádnou pravomoc, scházet se ani nemusí, je zcela nedůležitý (narozdíl od funkce vědecký rad na vysokých školách či v AV ČR). Nevím potom, proč tolik hysterie nad tím, že tito lidé rezignovali.
0 0
možnosti

Jiri Janecek

15. 4. 2013 16:52
Žil jsem v domnění, že VR tam
Žil jsem v domnění, že VR tam na něco je, ale máte pravdu. Jen nechápu, na co (a na základě čeho) tam je (bylo) to druhé poradní nebo jaké těleso (Pajerová a spol...). Na členy VR nejsou v zákoně žádné kvalifikační předpoklady, tak nechápu, proč je nedali také do VR?
0 0
možnosti

Hell

15. 4. 2013 13:53
A umíte odpovědět na to, z
A umíte odpovědět na to, z jakého důvodu se vědecká rada ÚSTR v období od 11. října 2011 do 6. listopadu 2012, tedy cca 390 dní, ani jednou nesešla?
0 0
možnosti

Ivo.Kodovic

15. 4. 2013 14:18
Protože nebyla svolána ...
... jde o poradní orgán ředitele, který může konzultoval buď s celou radou, nebo s jednotlivými radními (k tomu nepotřebuje schůzi). Pokud se nepletu, v zákoně není periodicita zasedání nijak určena. Rada se scházela většinou dvakrát (občas třikrát) do roka, viz opět web ustr.V čem je tragédie, že se tato rada takto dlouho nesešla?
0 0
možnosti

Ivo.Kodovic

15. 4. 2013 13:40
...
... mluvil jsem s Igorem Lukešem a Michaelem Krausem, na konferencích a následně i v hospodě. Jména jako Zahradník, Kramer a Kuklík znám jako autory a osobnosti. Ostatně na webu jsou zápisy z rady a rozhovor vědecké rady s Míšou Uhlem doporučuji (zde).
0 0
možnosti

Mf

15. 4. 2013 14:03
osobnosti
S tím Rudolfem Zahradníkem, osobností, to nemyslíte vážně. Fyzikální chemik ve vědecké radě historického ústavu!Nemluvíme ani o jeho morálce, je známo několik případů jeho udavačství. Např. koncem 80. let udal svého mladého spolupracovníka dr. Z. Slaninu (nyní profesor jistá japonské univerzity), zachytil jeho korespondenci se "západním" kolegou a šel udat, co tam bylo. 
0 0
možnosti