Diskuze
Modernizace D1: Firmy počítaly s tím, že se zahojí na vícepracích
Stavební společnosti nabídly za práci na D1 ceny od 62 do 69 procent předpokládané sumy. Dle ŘSD je to na hranici realizovatelnosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Děkujeme za pochopení.
I
Ikan77
31. 8. 2013 8:29
projektanti
Otevírá se mi kudla v kapse, když slyším, že by projektanti měli nést hmotnou zodpovědnost za vícepráce. Na ceny projektů se stejný tlak jako na ceny stavebních zakázek. Zároveň také na termíny. Neprojektuji sice dálnice, ale cena projektu se obecně pohybuje kolem 5% ceny stavby. Jednotliví projektanti, kteří na to pracují si běžně nevydělávají o moc více, než je průměrná mzda. A pracují dlouhé hodiny pod časovým tlakem. Jak po nich chcete, aby platili stavební vícepráce, jejichž cena se pohybuje v miliardách? Pomohlo by, kdyby by na straně zadavatele byli skutečně kompetentní a zaplacení odborníci, kteří by prováděli v zájmu státu pečlivou kontrolu a koordinaci již v průběhu projektování i stavby. A mohli také některé věci odpovědně rozhodovat.
JT
Nezapomínejme
že ty drahé firmy musí mít také peníze na stamilionové úplatky pro zadavatele stavby, a že mají neuvěřitelné požadavky všichni, od spoda až nahoru tomu věřte. Jo a někdo to musí také udělat. To jsou firmy, které sice nebyly vybrány zadavatelem, nýbrž generálním dodavatel. Tyto firmy už to dělají přibližně za ceny jako v Německu. To navýšení, o kterém se stále hovoří pak zůstává tam, kde jsem popsal. Bez nákladů, bez starostí a pravděpodobně i nezdaněně.Myslíte, že jsem si to vymyslel ? Vůbec ne, jen mám otevřené oči.J48a22r51o58s32l34a16v 61T38í48n82e19k
29. 8. 2013 6:00
a co tunel Blanka?
úplně čítankový tunel na rozpočet města.....Nebo se mýlím ? Pane Béme....Haló......Jste tam ?
J
Janh
28. 8. 2013 22:30