Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Modernizace D1: Firmy počítaly s tím, že se zahojí na vícepracích

Stavební společnosti nabídly za práci na D1 ceny od 62 do 69 procent předpokládané sumy. Dle ŘSD je to na hranici realizovatelnosti.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
I

Ikan77

31. 8. 2013 8:29
projektanti
Otevírá se mi kudla v kapse, když slyším, že by projektanti měli nést hmotnou zodpovědnost za vícepráce. Na ceny projektů se stejný tlak jako na ceny stavebních zakázek. Zároveň také na termíny. Neprojektuji sice dálnice, ale cena projektu se obecně pohybuje kolem 5% ceny stavby. Jednotliví projektanti, kteří na to pracují si běžně nevydělávají o moc více, než je průměrná mzda. A pracují dlouhé hodiny pod časovým tlakem. Jak po nich chcete, aby platili stavební vícepráce, jejichž cena se pohybuje v miliardách? Pomohlo by, kdyby by na straně zadavatele byli skutečně kompetentní a zaplacení odborníci, kteří by prováděli v zájmu státu pečlivou kontrolu a koordinaci již v průběhu projektování i stavby. A mohli také některé věci odpovědně rozhodovat.
0 0
možnosti
JT

29. 8. 2013 7:01
Nezapomínejme
že ty drahé firmy musí mít také peníze na stamilionové úplatky pro zadavatele stavby, a že mají neuvěřitelné požadavky všichni, od spoda až nahoru tomu věřte. Jo a někdo to musí také udělat. To jsou firmy, které sice nebyly vybrány zadavatelem, nýbrž generálním dodavatel. Tyto firmy už to dělají přibližně za ceny jako v Německu. To navýšení, o kterém se stále hovoří pak zůstává tam, kde jsem popsal. Bez nákladů, bez starostí a pravděpodobně i nezdaněně.Myslíte, že jsem si to vymyslel ? Vůbec ne, jen mám otevřené oči.
0 0
možnosti
Foto
a co tunel Blanka?
úplně čítankový tunel na rozpočet města.....Nebo se mýlím ? Pane Béme....Haló......Jste tam ?
0 0
možnosti
J

Janh

28. 8. 2013 22:30
Člověk aby nad ubohými
Člověk aby nad ubohými stavebními firmami zamáčkl slzu. O Mott McDonald a srovnání cen jsem už jednou psal. Novější čísla dodává NKÚ. Kilometr české dálnice stojí 410 milionů, samotné stavební náklady 355 milionů. Německé pak 260 milionů - včetně nákladů na mzdy, zkusme si nezávazně tipnout, kde jsou vyšší.Ekodukt - přechod či podchod pro zvěř - stojí v ČR 250 milionů. V Německu a Rakousku 62 až 75 milionů. V ČR se navíc zhusta staví tam, kde se žádná zvěř nevyskytuje.Zajímavé, že v cizině se staví mnohem levněji a hlavně mnohem lépe. Asi jsme nějaká geologická anomálie; jen se silnice postaví, je zralá na rekonstrukci. Podle firem si stačí pár let počkat a ono si to sedne.Já všem doporučuji sednout do auta a vyjet za hranice - a to východním i západním směrem. Zkusit si najít třeba nový úsek.Ale, stejně to jsou zlé pomluvy štvavých imperialistů, nebo ruských komunistů, my nemůžeme za nic a stejně víme všechno nejlépe, že.Takže, pohádky o cenách na hranici proveditelnosti nechť si laskavé firmy a ŘSD strčí do prdele. Jen tam totiž patří. 
0 0
možnosti