Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Místo vzpoury třasořitků potřebujeme inteligentní pravici

Po tragédii v Norsku bude pravice na pranýři. A neradno ji z toho nechat vyklouznout vysvětlováním, že útočník není pravicový konzervativec.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PS

27. 7. 2011 17:56
...poznávání originálních a svébytných jiných kultur...
Kdo chce poznávat "originální a svébytné jiné kultury", ať si za nimi zajede. Tyto "kultury" písní a tanců totiž, mj. a zejména, logicky svoji originalitu a svébytnost ztrácejí, když se nastěhují do prostředí, které jim není vlastní.Pan Breivik, pravděpodobně, hrůzným způsobem vyjádřil svoji bezmoc vůči imigrantům, kteří v Oslo údajně tvoří 27% populace a nepokoušejí se prý integrovat ani náhodou, nevím...Chápu dobře, že "originální a svébytné jiné kultury" to mají ve svých zemích těžké - nicméně mají usilovat o zlepšení svých životů tam, kde se narodili a kam patří, místo přisávání se na cecek evropských welfare států. A, mimochodem, ten evropský welfare cecek již vysychá a během možná již měsíců vyschne docela - a co bude s multikulturou, většinou práce s studia se štítící,  pak?
0 0
možnosti
JG

Jozef Gáfrik

26. 7. 2011 10:30
Ano
Mel jsem moznost videt fotky, ktere si na Facebook davaji norsti stredoskolaci. Povim vam, bylo mi z tech fotek spatne. Ne ze by byly primo vulgarni, jen se v nich projevovala dekadence, snad az zdegenerovanost v takove mire, ze mi byly fotky odporne. Tehdy jsem vyslovil nazor, ze jestli je toto obrazek budouci ceske spolecnosti, tak pan buh s nami. Cili ano - prinejmensim norskou kulturu povazuji za zdegenerovanou, jen si myslim, ze je to presne naopak, nez autor uvadi: zdegenerovala prave kvuli michani a rozmelnovani. S timto vyrokem vubec nesouhlasim.  Podle me je zakladni problem evropske kultury ve fasisticke ideologii multi-kulti.
0 0
možnosti
JS
To nejde dohromady:
fašismus a multikulti! Na fašismus navázal nacismus, se svou ideou vyšlechtěné rasy, tedy s monokulturou! Přešlechtěné (monokulturní) rasy degenerují, to je známo. Nejchytřejší mezi psy je "vořech" (pouliční směs). Nejkrásnější holky v Evropě, to je středoevropská genetická směs, typická multikulti!Proto je to přesně opačně: zemi-národu-společnosti, která je kulturní, kontakt s cizím prvkem prospěje, dokonce ji obohatí, upevní.Zem-národ-společnost degenerovaná stykem s cizím prvkem skomírá. Ti první jsou sebejistí, veselí, přímí až drzí. Ti druzí rozložení, ustrašení, záludní a násilní.Nezaměňujte příčinu a následek. Dějiny jsou plné těchto příkladů. Kultura nejprve upadá, než společnost podlehne. A upadá tak, že se začne stranit a "šlechtit".
0 0
možnosti
A

Auriga

26. 7. 2011 10:29
zlobeni na sebe
Myslim, ze Breivik se zlobi sam na sebe, tedy na tu cast norske spolecnosti, ktera dle jeho nazoru tlaci nasi kulturu k degeneraci, proto nezabijel imigranty, ale socialisty.
0 0
možnosti
S

Simon

26. 7. 2011 9:02
No, inkvizice byly mnohem
No, inkvizice byly mnohem více výronem tehdejších představ o trestním právu , než projevem náboženství a je známo, že ordály pocházely z práva germánských kmenů, zatímco katolická církev se nakonec zasadila o jejich zákaz, ale budiž; tohle asi není prostor pro právněhistorické debaty a navíc je pravda, že o zákaz mučení při výsleších se již církev nezasazovala (mučení při výslechu vyhází z římského práva trestního, tam ovšem bylo povoleno jen u otroků, zatímco ve středověké a pozdější evropě u všech nešlechticů) a je také pravda, že třeba taková španělská svatá inkvizice opravdu nebyla ničím jiným, než mocenským nástrojem církevního terorismu. Je třeba mít ale v paměti, že inkviziční soudnictví (myslím tím v klasickém, nikoli dnešním právním smyslu), mučením vynucená přiznání a dokonce i hony na čarodejnice dalece přežily renesanci a vesele se jim dařilo i bez jakéhokoli církevního vlivu.Jinak se asi ale shodneme, že pod ideologii, ať již pravou, levou nebo střední se dá schovat leccos a neuškodí, když se zpřesní vědomí lidí o tom, co ve skutečnosti ona ideologie ve skutečnosti znamená. Mnohým politikům by se tak mohlo stát, že by stanuli nazí v plném světle a náhle by bylo vidět, že nejsou ani pravičáky, ani levičáky, nýbrž jen a jen hajzly.
0 0
možnosti
JS
Souhlas, Simone
Jenže - ptáte-li se, "co má probůh vraždění žen a dětí společného s konzervativními či dokonce křesťanskými hodnotami a idejemi?", vzpomeňte na inkvizici (a dodnes nikdo naštěstí nezkoušel tuto temnou stránku historie křesťanství "odvysvětlit" tím, že inkvizice "vlastně nebyla křesťanstvím").Proto ani konzervativcům neuškodí, vysloví-li se explicitně proti násilí. Naopak, pročistí to podle mého soudu výměr toho, co si pod "konzervativismem" mohou lidé představit a co od něj mohou očekávat. Ti, kteří mají násilí za lubem, a skrývají se za "konzervativismus", to asi udělají těžko, a když, tak sotva přesvědčivě (přemáhání a faleš na nich mohou být docela dobře vidět). Vaše věta "Neradno z toho ale vyvozovat přehnané závěry." platí, řekl bych, všeobecně, o jakémkoliv učení. Přehnané závěry vedou k fundamentalismu a k násilí.A ještě jeden prvek je dost zásadní na určení "zakyslosti" myšlení - absence humoru, zejména toho sebereflexivního. 
0 0
možnosti
S

Simon

26. 7. 2011 8:11
Breivik možná čerpal z
Breivik možná čerpal z konzervativních a křesťanských zdrojů, stejně jako Hitler čerpal z německých filosofů. Neradno z toho ale vyvozovat přehnané závěry.  Co má probůh vraždění žen a dětí společného s konzervativními či dokonce křesťanskými hodnotami a idejemi? Konzervatismus se od násilí distancovat nemusí. Násilná konzervativní revoluce, tak jak si ji Breivik představoval, je totiž contradictio in adiecto.
0 0
možnosti