Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Lanovkou z Prahy 7 přes Prahu 6 na Prahu 8

Radní Prahy 7 v čele se starostou Markem Ječménkem jednali o spojení městských částí a vyzvali primátora Hudečka, aby zvážil zadání studie.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZM

20. 11. 2013 15:11
Milan P to navrhl již před 40 lety
Koukám, ta lanovka se pozoruhodně rozdvojuje a větví, urbanista Ječmének zatím asi nemá jasno, takže tras raději víc.Připomíná to návrh Milana P, místního opilce, kousek za Příbramí, inspirován lanovkou která vysoko nad údolím převážela rudu, vymyslel pro Prahu univerzální dopravní systém, moc  tisíc sloupů s kladkami, na nich běží jednosměrně nekonečné lano které prošněruje město. Každý má na zápěstí háček kterým se zavěsí a jede s jistotou, že dříve či později se odpojí nad cílem.  Cestou pochopitelně shlédne i čtvrti, kam by normálně nikdy nezavítal.  Magořinu pana Ječménka není vhodné brát zcela na lehkou váhu, viz lidojem - předražená, architektonicky a provozně nezvládnutá mateřská školka, anachronismus  právě dostavovaný v (nezákonně, jak jinak) vykácených Letenských sadech v Pražské památk. rezervaci. Pan zastupič Mirovský,  na sedmičce léta uvolněný (=placený= krotký) poslanec za Zelené, ať si na adresu starosty Ječménka veřejně vtipkuje jak chce, výše zmíněnmu svinstvu kterým bylo vyrubání skvostných lip, platanů a aktuálnímu zastavování části Letenských sadů (v původních návrzích arch. Thomayera to byla sluneční zahrada) nezabránil i když mohl a měl. 
0 0
možnosti
S

Svaty

20. 11. 2013 13:40
Asi došla zásoba smysluplných
Asi došla zásoba smysluplných projektů, z kterých se nechá něco urvat. Tak přicházejí na řadu nesmysly. Jedinou podmínkou je, aby to bylo za hodně peněz, aby se tam schovala desítka milionů a aby se to stihlo odklepnout do konce funkčního období. Po volbách se totiž už ke korýtkům snad ty modří zloději nedostanou.
0 0
možnosti
PM
Z cizího krev neteče
Pokud je investice jen finta, jak si odklonit, každá hloupost dobrá. Jsou jistě alternativy, ke každé dopravě. Pokud ale již metro, je lépe uvést ho do provozu, úplného, než nechat v polovic cesty  a udělat polovic jinde. Bude- li obchvat Prahy, třeba patrový (patro pro osobní), stačí taxík. Lépe hromadný. Lanovka vypadá hezky, ale je dost drahá na provoz. Snad pro papaláše, aby shlížejíc na dělný lid nemuseli riskovat vrtulník.
0 0
možnosti
ZM

29. 11. 2013 4:07
Pane KT
Komunista prozatímně ukončil metro "C" v Holešovicích ("fučíkova") s tím, že se rozhodne, zda pokračování na sever přes Vltavu tunelem či mostem, rozestavěné nadzemní vyústění metra tam dodnes trčí ze břehu, horem to mohlo být levnější, nezávislé na povodních a na trojském břehu stanice pro tisíce návštěvníků ZOO a PBZ.  Metro mělo ještě v plánech z poč.90,let ohnout trasu v Kobylisích doleva, obsloužit Bohnické sídliště, pak doprava osou sídlišť severní terasy. ODS rozhodla pro tunel pod Vltavou řešení dražší, tedy lepší. Tím se vyvola další investice - pořídit nové, silnější vozy, schopné strmého stoupáni z tunelu do Kobylis, tím odepsalo sídliště Bohnice, metro na čas zamrzlo a trasa se ohnula rovnou na východ a do polí, kde vyhověla úšlechtilejším developerským záměrům, než vozit socky z Bohnického sídliště a okolí. Tramvaj či něco visutého jako chybějící spojnici Bohnic a Dejvic (k metru A) plánují alternativní dopraváci dávno, Bohnic do Suchdola je coby kamenem dohodil ale jezdí  tam celkem třema přestupy, prostřední u Muzea.  Ještě za komunismu byla pod Bohnicemi  dolů, směrem k Dejvicím územní rezerva pro tramvaj apod (nikoliv pro auta), ta zrušena cca koncem 90. let kdy se Útvar rozvoje města proměnil a neskrývanou prostitutku. Nápad  s lanovkou  se tak dostal do hry.  Ječménkova trasa vyšperkovaná  parkovišti pak ilustruje, jak hlava génia promění cokoliv ve vlastní karikaturu.   
0 0
možnosti
NL

Nindža Lidumil

19. 11. 2013 11:42
Tedy hned mne napadlo
že konečná by měla být v Bohnicích, ale než jsem se stačil v duchu pokárat za frivolnost, dočetl jsem článek k místu, kde to veřejný činitel skutečně zvažuje.
0 0
možnosti