Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Kradlo se vždycky. Je to ale důvod k optimismu?

Chopí se úřady příležitosti a zavedou sofistikované řešení, jež brání krádežím pohonných hmot? Spíš to vypadá, že vše zůstane při starém.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS
Nechci Vás urážet,
ale již jednou jsem Vám ten odkaz poslal - je o několik příspěvků nahoře pod zvýrazněným názvem Fuelomat (jako hyperlink). Tam najdete žádané údaje. Nyní Vám jej tedy uvedu expressis verbis:http://fuelomat.cz/cs/pro-klienty/dokumentace-1/priloha-c.4-cenik.pdfOdpusťte mi prosím moji jedovatost, ale jistě pochopíte, že si nemohu pomoci a nepřipodotknout, že teď mi je již jasnější, proč ve firmě vedete knihy provozu radši na papíře. Berte to prosím jako přátelské šťouchnutí. Máte totiž po vánoční odměně.Pěkný den.
0 0
možnosti
JS
Přesná čísla ani nemohou být.
Příliš přesným číslům bych zase já nevěřil.Je zde určitý systém, ten má jistý potenciál, a je vhodný pro určité firmy, pro jiné asi méně. Záleží na tom, jestli jste si už rozkliknul ty odkazy na stránky Fuelomatu, tam nějaká čísla jsou.Mě spíše zaujalo to, že se v Izraeli za té situace kradlo na letištích, což mě - idealistu, no ano - překvapilo. Pak jsem si vzpomněl na ty příhody válečných letců a měl jsem jasněji, resp. pochmurněji.A pak ta druhá věc, jestli to Izraelci za 25 let nepřekonali, ten systém, asi na něm něco bude.Toto není v žádném případě reklamní masáž, co píšeme. To je upozornění na to, že se kradlo i v dobách, kdy by to jeden nečekal. Potom je to upozornění na to, že více kradou ti, od nichž by to druhý nečekal (vlastní zaměstnanci). Takže jsme napsali, že zřejmě existuje řešení, ale jestli je dobré a jestli ho někdo chce, o tom se musí ten první, druhý i třetí a další přesvědčit sami.Možná je to řešení tak dobré, a kradení paliva tak rozšířené, že ten systém budí odpor téměř všeobecný, neboť ruší po desetiletí praktikovaný modus vivendi ...
0 0
možnosti
JD

John Dear

11. 11. 2011 13:50
Díky za vysvětlení, dokud nebudou čísla, nebude tato investice
U nás ve firmě máme jenom několik aut, ani jedno letadlo, ani se žádné letadlo nepřipravujeme nakoupit. Do Izraele se aktuálně nechystáme expandovat. Díval jsem se na Fuelomat, ekonomický přínos je nejasný, tato investice u nás jednoduše nebude. Škoda, že jsem se nikde nedobral, kolik stojí nákup systému, licence, provoz a správa a taky úprava aut. Navrhl bych okamžitě generálnímu, že mně může dát vánoční odměnu přesně v této výši, protože tyhle peníze jsem zamítnutím této zbytečné investice právě firmě ušetřil !!!Ještě jednou díky za vysvětlení.
0 0
možnosti
JS
Jenom pro Vás, abyste nebyl tak rozčílenej:
zde se dá leccos najít, na stránkách Fuelomatu.Mě osobně přesvědčila, resp. ponachýlila k přesvědčení, že jde o dobrý systém, ta skutečnost, že když systém neprekabátili Izraelci, kteří přemýšlejí velmi podobně vynalézavým způsobem, jako my (abychom si taky trochu spravili sebevědomí), tak asi půjde o něco opravdu zajímavého. A Vám by to ušetřilo i to vedení knih provozu, jak jsem vyrozuměl.Tak co, je to lepší?
0 0
možnosti
JD

John Dear

9. 11. 2011 8:52
Nejsem rozčílenej, chci jenom vidět přesná čísla :-)
Knihy jízd se dělají v excelu jednoduše, stejně většina cest (asi tak 80 % jsou stálé trasy k zavedeným zákazníkům).Občas sledujeme průměrnou spotřebu, kdykoli to dostanu z excelu do 5 minut. Žádné další náklady nám tak nevznikají. Žádná správa systému, žádné riziko nekompatibility s ostatním SW.Možná si nerozumíme. Skoro denně mě přesvědčují různí obchodní zástupci, že si máme pořídit nějaký "zázračný" systém, který určitě nutně potřebujeme. Když dojde na čísla, mlží stejně jako Vy v tomto článku - nejčastěji používají přínosy jako: významné úspory, zefektivnění provozu, přehled o vozech na cestě atd. Kdyby to tak skutečně bylo, tak musíme přece dávno jezdit zadarmo !  Takže sorry, už jsem na podobné bláboly alergický. Nejvíc jsme ve firmě ušetřili právě tím, že jsme to nekoupili.
0 0
možnosti
JD

John Dear

8. 11. 2011 16:45
Na tento líbivý marketing kašlu, jaká je cena tohoto řešení ???
Taky se u nás ve firmě objevil "agent s teplou vodou", který nám nabízel mimojiné systém Fuelomat. Jen to nejdůležitější z něj nějak nechtělo konkrétně vypadnout, přitom právě tohle nás zajímalo nejvíce - jaká je vlastně cena a návratnost naší případné investice ??? Náklady nejsou velké, no co je tohle za ekonomický nesmysl ??? Jsou to náklady, tak konkrétně, přesná čísla !!! A neříkejte, že to není důležité, návratnost investice je pro mě to absolutně nejdůležitší kriterium, než se pro jakoukoli investici rozhodnu. Tímto nechci obhajovat státní úřad, jenom se tady pořád pohybujeme v jakýchsi hypotetických úsporách a zcela se zapomíná na to, kolik stojí pořízení, provoz a správa systému. Nevěřím, že by to bylo zadarmo. To, že se něco používá v Izraeli nebo někde jinde a tam to skvěle funguje není pro mě dávno žádné kriterium pro schválení investice. Český člověk je vynalézavý a divil bych se, kdyby nenašel nějaký způsob, jak tento systém přechytračit. Kriteriem investice je pro mě vždy a pouze její návratnost, na tom trvám.Takže až budete mít konkrétní čísla, byl bych rád, abyste je neopomněli publikovat tj. výnosy resp. úspora minus náklady = zisk. Planým slibům nevěřím, přesvědčí mě jenom čísla.Takových skvělých nabídek na fleet management jsem dostal už bezpočet. Ani jednu jsem nevyužil, a to narozdíl od konkurence. Stále ve firmě jedeme "papírovou" knihu jízd s tím rozdílem, že je v excelu. Ušetřili jsme za tu dobu spoustu peněz, minimálně investici na další nové auto !!! Je to snad málo ???Takže prosím, napříště konkrétní čísla. Díky !!!!!!!
0 0
možnosti
G

Gustafa

8. 11. 2011 15:46
Dobrý den, pěkný článek.
Dobrý den, pěkný článek. Oceňuji i vyváženost, když jste použil jako zdroje výsledky studií všech členů tzv. Velké čtyřky. Jen nerozumím tomu, proč jste nezmínil, že se jedná o Policii ČR :-).
0 0
možnosti
JS
Za tu vyváženost děkuji
panu Petru Morozovi, Managing Directorovi společnosti Screening Solutions, který na tiskovce promluvil o hospodářske kriminalitě v ČR se zvláštním zřetelem na problematiku paliv. Ty výsledky auditorské čtyřky jsou od něj. Dlužím mu za to poděkování, ale do článku se holt vždycky všechno nevejde. Tak alespoň takto pod čarou.
0 0
možnosti
J

Jedlička

8. 11. 2011 13:43
A jak to dělají u nás
U nás ve firmě se jednoduše počítá průměrná spotřeba a většina aut má sledování přes GPS. Počítání průměrné spotřeby je jednoduché a velmi účinné. Kdo má nadspotřebu je hned vidět a kalkulačky dodají číňané v řádu desetikoun obatem. Jak jednoduché. V dobře vytvořené atmosfeře strachu o místo, která teď zrovna panuje napříč celým státem si nikdo nedovolí udělat na křivce spotřeby jakýkoliv hrb. Investice žádné netřeba, letadla nemáme :-)
0 0
možnosti
JS
To opravdu ale není to pravé ořechové.
Znám to, když je primově nastavená průměrná spotřeba, tak si s sebou šoféři vozí kanystry. Mají motýlí nohu na plynu a doma každý litřík potěší. Na druhou stranu, jak chcete proboha v dnešních zácpách stanovit jen trochu objektivnější "průměrnou spotřebu"? Nota bene, když je prokázáno, že výrobci automobilů v rámci boje o zákazníka in puncto spotřeby svých vozů prokazatelně lžou? Potom nelze věřit údajům ve velkém techničáku, protože to by šoféři museli doplácet ze svého!Orpak Systems nepotřebuje pracovat s hypotetickou "průměrnou spotřebou". Eviduje kilometry (samozřejmě, přes GPS) a tankování. Všechen natankovaný benzín jde jen do autorizovaných nádrží, jinam ho upravený stojan prostě nepustí. Proto je speciálně upraveno hrdlo nádrže, které je navíc vybaveno sítkem, takže se ani pěkně na starý způsob, hadičkou, nedá nic vyssát. Palivová soustava se dá samozřejmě rozpojit a benzín ukrást tímto způsobem. To je ovšem docela riskantní a nákladné a náročné - a dá se na to docela jednoduše přijít.Takže tento systém neřeší "nadspotřebu", ale přispívá k úsporám. Ale na druhou stranu, šofér, který se dostane do traffic-jamu, se nemusí obávat, že bude doplácet. Prostě jde o poměrně hermetický okruh oběhu paliva a jeho evidence. Náklady nejsou velké, ale samozřejmě, pro malou firmu to je asi nerentabilní.
0 0
možnosti