Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Korejci kupují ČSA. Prý vyvážený kompromis s rozumným potenciálem.

Korejská firma si vymínila, že stát nebude moci po dobu pěti let privatizovat Český Aeroholding, majitele pražského letiště.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

14. 3. 2013 8:47
Divné
Ako sledujem vývoj v poslednej dobe 21. st. nejako žiadne učenie volného trhu nefunguje. Všetko je liberálne, každý každého sleduje , ale boha jeho nič nefunguje. Len  model po mne potopa. Kde je klient a uspokojovanie potrieb? Za chvílu bude fungovať model - motor a k nemu pripojených x lietajúcich kobercov. Jasné, že po Tvrdíkovi, ale aj rebeloch to s CSA nijak dobre dopadnúť nemohlo. A Kórejci , to bude paseka. Sú kultúrne niekde inde - ich mentalita nás zničí. Nechcem multikulti. Pokiaľ sa dá , veci kupujem made in dobrá európa. Nedá sa uplatňovať ekonomický model v inom prostredí a na to dôjde EU.Já nechci láci, ale kvalitu, historii, Evropu. 
0 0
možnosti

Pepek_Vyskoc

14. 3. 2013 11:23
Ale funguje, z PRG dnes
Ale funguje, z PRG dnes doletite na libovolne misto na svete za cenu, za kterou by Vas pred 20 lety nechali mozna nahlednou na palubu...nebude to sice s CSA, ale co firmy vznikaji a zanikaji, rostou a zmensuji se, to je zivot..co zustalo po Pan Am a to byla jina firma nez OK... Jinak KE bych se nebal je to jedna z nejlepsich aerolinek a rozhodne umeji delat business lepe nez soucasne OK..
0 0
možnosti

Pepek_Vyskoc

13. 3. 2013 20:39
Rozdily LCC proti legacies
Rozdily LCC proti legacies (nemusi nutne splnovat vse...a naopak o neco se snazi i leg. ) -jednotna flotila -zamereni na short max medium haul lety -vysoka utilizace stroju, co nejkratsi turn-around casy -nepouzivani GDS, prodej letenek pouze pres vlastni kanaly -jenom one-way lety, zadne navazujici spoje, zasny interlining -point-to-point preprava, zadne huby -jenom jedna trida, max zaplneni letadla sedackama -vyuzivani second, third tier letist -omezena uroven palubnich sluzeb Ale s tema dotacema mate pravdu, to je pro LCC casto znacny zdroj prijmu, Ryan budiz exemplarni priklad..
0 0
možnosti

Kevil

13. 3. 2013 20:29
Jak mají low-cost dopravci jiný obchodní model ?!?
To je úplný nesmysl. Nákup letadla, piloti a údržba je stojí téměř stejně, jako velké aerolinky. Myslím, že i ceny letenek velkých  společností a low-cost aerolinek jsou si při letech po Evropě podobné. Na rozdíl od velkých dopravců ale low-cost aerolinky vyžírají na svůj provoz dotace EU, když létají z méně atraktivních letišť. Jakmile dotace pro dané místo přestanou dostávat, zbalí kufry, nebo jdou vyžírat na jiné nové místo. Je to podobné, jako "podnikání" Student Agency ve  žlutých vlacích mezi Prahou a Ostravou. Cena jízdenky vůbec nepokryje náklady a to si ještě Jančura na nejziskovější trase nechává vyplácet státní dotace ve výši 72 mil. Kč/rok. V letectví takto "podnikala" společnost Skyeurope, která nikdy nebyla v zisku. Letenky přitom prodávala i za pár EUR. Nakonec logicky zkrachovala. http://ekonomika.idnes.cz/specialni-priloha.aspx?y=eko-doprava/dotace-statu-na-studentske-slevy-pro-dopravce.htm
0 0
možnosti

Akatosh

14. 3. 2013 11:16
A proč by to pan Jančura
A proč by to pan Jančura neměl dělat? Chová se snad jinak než stát, který je dostával předtím (a stále dostává, akorát 100x víc)? Pan Jančura odvede daně a ještě státu ušetří značné prostředky. Myslím že je vidět, že příchod konkurence zlepšil kvalitu vlakové dopravy v ČR, nebo máte jiný názor? Vy jste jednání Jančury vůbec nepochopil. Liberalizace a vstup soukromého dopravce přinese konkurenci a s ní i všechny výhody s ní spojené. Vznikl tlak na ceny, kvalitu služeb atd. Jen slepý a hluchý demagog tohle přehlíží.
0 0
možnosti

Akatosh

13. 3. 2013 18:48
Tvrdík za to může.
Říkal jsem to už před pěti lety a kromě toho že to teď nevlastní nějakej kmotr přes offshorovou firmu je vše podle předpovědi. Kdo podá trestní oznámení pro špatnou zprávu majetku? A na členy dozorčí rady? Podle zákona ručí svým majetkem!!! Podejme žalobu. Policie se tím musí zabývat. Policie už jedná a nebojí se zatýkat. Z 12 000 000 000 (miliard) za doby, kdy převzal otěže kretén Tvrdík k 60 000 000 (milionům) dneska. To je snad rekord :).
0 0
možnosti

Pepek_Vyskoc

13. 3. 2013 18:37
jenom trochu rozvedu co uz
jenom trochu rozvedu co uz jsem tu poruznu psal nebot spousta lidi ma hodne zkreslene predstavy o soucasnem fungovani aerolinek a celkove trhu letecke dopravy..problem CSA je mnohem hlubsi nez jenom mimoradne neschopny managment dosazeny politky vsech tvaru a barev, ten situaci jen zhorsil..zakladnim problemem pro CSA a vpodstate vsechny podobne velke (a i vetsi) klasicke aerolinky v Evrope se stala liberalizace trhu v posledních cca 10 letech (on to byl dlouhodobejsi proces, ale to neni tak podstatne)..ktery prinesl masivni nastup low-cost prepravcu (Ryan, EasyJet...) a celkove obrovsky tlak na  pokles cen, nahoru naopak sla cena paliva..pro predstavu pred 20 lety vas letenka treba do Parize mohla stat 10-20 tisic, dnes v predstihu 3 tkc (full flex porad na tech 20 vyjde, ale kolik se jich proda..)dnes plati, ze skoro vsechny klasicke evropske aerolinky, vcetne Lufthansy, British a jinych celkove ziskovych prodelavaji na evropskych letech a zisk tvori na long-haulech (low-cost dopravci kteri letaji jen po evrope jsou vetsinou ziskovy, ale maji uplne jiny obchodni model)...a zde je problem CSA a podobnych, jejich sit dalkovych letu bud neexistuje (CSA*) nebo je prilis mala a neatraktivni...(pripadne jsou celkove rizeny uplne blbe a prodelavaji uplne vsude bez ohledu na sit a dalsi veci - SAS, Alitalia)dalsi chyby managmentu jako nakup Airbusu, nezajisteni cen paliva, chaoticke otevirani a ruseni linek potopily CSA jeste dale do hlubin, ale jak jsem nastinil hlavni problem CSA je v jejich ekonomickem modelu a nedostatecne velikosti pro jeho fungovani...  *CSA prodelavalo na dalkovkach i kdyz je melo, diky zoufale neekonomickym A310 a neschopnosti pritahnou premiovou klientelu..)
0 0
možnosti

Pepek_Vyskoc

13. 3. 2013 18:10
Problem je, ze plne letadlo
Problem je, ze plne letadlo vubec nemusi byt ziskove a naopak poloprazdny let vydela slusne penize... ...OK, OS, SN, LO a dalsi podobne velke aerolinky proste trpi zmenou trznich podminek v poslednim desetileti a v podstate vsechny bojuji o preziti (nebo uz to maji za sebou viz. Malev)
0 0
možnosti

Janx

13. 3. 2013 13:23
Za cenu vily na Hauspalce nebo v Podolí?
ČSA se neprodalo ani za cenu vily v Podolí, jíž si na pozemku manželky Romana Janouška postavil ředitel ČSA, bývalý osobní bankéř v J&T, kterého  jeho tehdejší klient Aleš Řebíček dosadil do čela ČSA a letiště, jistě kvůli bohatým zkušennostem které při správě portfolia páně Řebíčkova v J&T nabil, co je proti tomu řídit aerolinky.  Kéž by byl při správě ČSA stejně úspěšný jako při správě svého solárniho portfolia, kde  zvládl  postavit již 8 elektrárenhttp://byznys.lidovky.cz/sef-csa-dvorak-stavi-osmou-elektrarnu-dx0-/firmy-trhy.asp?c=A110516_211831_firmy-trhy_spahttp://aktualne.centrum.cz/ekonomika/podnikani/clanek.phtml?id=773153Nepochybuji o tom, že takto schopného člověka, který toho tolik stihne (aerolinky, letiště, 8 elektráren..) si tam Korejci nechají, ale zas na druhou stranu když to srovnám s Tvrdíkem..
0 0
možnosti

J.Vana

13. 3. 2013 13:18
Zachování kontinuity managementu
Co mi moc nesedí je podmínka Koreanu na zachování kontinuity managementu. ČSA potřebuje především posílit obchod a obávám se, že na to současný management sám stačit nebude. Klíč je ve sladení sítí tak, aby ČSA opravdu feedovalo linku Praha - Soul a mohlo eventuálně přemýšlet o nové dálkovce třeba do USA nebo Kanady, až to LOT bude muset úplně zabalit. Nemyslím, že by Korejci měli všechny obchodníky ČSA nahradit HNED svými lidmi, ale pro obě strany bude určitě dobré to dříve nebo pozdějí udělat. Snad to dopadne lépe než s Air France, protože opak by byl pro ČSA konečná. Takhle je to světlo na konci tunelu :-)   
0 0
možnosti

Pepek_Vyskoc

13. 3. 2013 12:27
zase spatne...OS (Austrian
zase spatne...OS (Austrian Airlines) patri Lufthanse, ktera je z nich pomerne nestastna neb jsou dlouhodobe znacne ztratove a uz parkrat na pokraji zavreni..a to je VIE prece jen lepsi hub nez PRG...
0 0
možnosti

Kevil

13. 3. 2013 13:13
Politici - ekonomická zkáza českých firem
Myslím, že než byl do ČSA dosazen Tvrdík, tak byly ČSA v zisku díky řediteli Kůlovi, který nebyl politik ale odborník. První co Tvrdík zvoral bylo vypovězená smluv na pojištění kurzových rizek cizích měn pro nákup paliva... Viz článek Poslední ziskový šéf ČSA: Tvrdík uměl jen utrácethttp://ekonomika.idnes.cz/posledni-ziskovy-sef-csa-tvrdik-umel-jen-utracet-f6y-/eko-doprava.aspx?c=A091025_184453_eko-doprava_vel 
0 0
možnosti
Ve stávající situaci ČSA
je to nakonec dobrý prodej dobrému vlastníkovi.Naskýtá se ovšem otázka:Proč např. Rakušané dokáží svoje Air Austria dlouhodobě dobře a dnes i globálně provozovat, zatímco ČSA, která by v roce 1989 strčila Air Austria hravě do kapsy se dnes scvrkla na značku a dluhy. 
0 0
možnosti