Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Ke Schwarzenbergovu konzervatismu „poté“

„Lid“, který zvolil svým prezidentem Miloše Zemana, se dle Jana Víta představuje prvosignálními reakcemi spíše jako „dav“ než společnost.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M19í57r75a 17K77o49z16á95k

4. 2. 2013 18:26
A co vy na to p. Víte
jak se srovnává to Švarcenbergovo patricijství s je ho pokrytectvím? K.Š kritizuje  vyhnání, protože se zakládá na principu kolektívní viny a já s ním plně souhlasím. Ale jak je možné, že mu pak nevadí, že z Kosova bylo vyhnáno 300000 Srbů a on proti tomu neprotestuje a klidně bez nějakých podmínek udělá to co chtějí mocní a Kosovo bez výhrad uzná i při vědomí, že v jeho čele stojí zločinci. Na Zemanovi si cením, že se vypracoval vlastní píli a pracovitostí ze skromných poměrů, zatím co K.Š spadlo vše do klína. Kdyby aspoň dokončil tu jednu ze tří VŠ co navštěvoval, tak by se nemohl tak lehkovážně chovat. Jak je možné, že nejvýše postavený diplomat tohoto státu si může dovolit takový kiks a říci, že Benešovy dekrety již neplatí. Přeřeknutí to z jeho strany nebylo, protože to "potuploval" že neplatí již 20 let.  Svou nemohoucnost dokázal i svou schopností samostatně volit. Be z nějakého poskoka není schopen, ani tak jednoduchého úkonu. Co vy na to p. Víte?
0 0
možnosti

Vladimir1950

5. 2. 2013 12:03
Celý článek podivný,
není srozumitelný, alespoň ne mě, možná někomu jinému ano. Ano, "knížepán" se vyjádřil jasně, Benešovy dekrety a odsun Němců mu vadí..Proč, když je ten náš ministr zahraničí neví, že odsun požehnaly vítězné mocnosti?Když "knížepána" litovali Němci v Mnichově, že ve volbě neobstál, je to taky k zamyšlení..A souhlasím, proč stejnou měrou neměřil v otázce Kosova a odsunu Srbů? Proč ČR souhlasila s vytvořením samostatného Kosova, když evropský vývoj je tlačen naopak? Kosovo "prosperuje" jen díky vývozu drog a prostituci a to je v pořádku, EU?  Taky si myslím, že "knížepán" patří do kategorie těch, co by už měly politiku opustit, jeho celková zchátralost je očividná..
0 0
možnosti

Vlak

4. 2. 2013 13:44
znasilnim te ty pizo
musim se smat, vsem co si berou zemanum forek o znasinovani jako neco cim ho chtej bit a poukazuji tim radoby na jeho uroven. no je to spis jejich vlastni uroven. zemam mel na mysli neco docela jinyho - mluvil o fungovi vyvoje, o tom co ho podporuje, co ho naopak brzdi, zajimavych a zasadnich historickych souvislosti mraky. 
0 0
možnosti

Lukaserben

2. 2. 2013 9:43
Blaboly a kecy vazeny autore
Obvykle preferuji vecnou a konstruktivni diskuzi, lec tentokrat by to nemelo smysl.
0 0
možnosti

Phoebe2

2. 2. 2013 13:19
Pokud článek považujete za blábol a kecy,
tak jeho text potvrzujete. Pocit, že se národ viditelně rozdělil na plebejce a patricie, máme kdekdo. Minimálně třetina národa nese dědictví Bílé Hory dějinami dál a dál a převálcovává ustavičně jinou skupinu, jejíž stav ducha, který bychom mohli nazvat aristokratický a která zuštĺechťuje své okolí a tím i celou společnost (pokud jí to ovšem plebejská většina dovolí). 
0 0
možnosti

Křivohubý Edward

1. 2. 2013 22:29
ŠLECHTIC !
PAN KAREL NÁM V PÁTEK UKÁZAL, ŽE NECHCE ANI ZVOLIT  SÁM SEBE ! MYSLÍM, ŽE SE PŘÍZNIVCI PANU SVĚRÁKOVI HODÍ DO NĚJAKÉ HRY  -  " KNÍŽE SEDÍCÍ SPÍCÍ " .......
0 0
možnosti
Naštěstí padá se schodů
v tom naděje, ne snad škodolibá, že na hlavu padlý nebude jen jednostranně, ale spíše lid pochopí. Hrad parodie, legitimní vlastník vyhnán a Hrad jen konfiskát. Tu lze tolerovat pokorného regenta v době interregna, protože zem nelze spravovat jen spirituálně, jak jistě  JVel. a JVýs. činí uléhajíce či vstávajíce, ale i více viditelně, materilně, prakticky. Tu národu v alkoholikovi dobré zrcadlo, naučená bezmoc je náš problém a uvědomění si bezmoci náš úkol nejpřednější.
0 0
možnosti
KARLTREU, to má být
něco z doby Shakespeara ? Neprožívejte tak dramaticky hru života, život není jeviště a Zeman je neskutečně skutečný, nic s tím nenaděláte. Radujte se radši s námi......
0 0
možnosti

Křivan

1. 2. 2013 12:43
není nad srozumitelný text
Ani jsem se nechtěl vyjadřovat, nejspíš k panu Vítovi to je naposledy. Vite co to je "parcialni negativita v totální kontiuitě materialu"? Česky se tomu říká "díra"
0 0
možnosti

Phoebe2

2. 2. 2013 13:10
Souhlasím.
Taky jsem se ztrácela v předlouhých větách nabitých cizími slovy až k nesrozumitelnosti (namísto jednoznačného českého výrazu nejednoznačný cizí termín). Škoda. Protože obsah se mi jeví jako důležitý.
0 0
možnosti

Vlkodlac

1. 2. 2013 12:31
Pan filozof se už dokázal aspoň srozumitelně vyžvejknout :-)
To není málo. Teď ještě kdyby se osvobodil od svého nevolnictví a lokajského založení. Je po volbách, už to psát nemusí!Trautenberk se "v okamžiku své čestné porážky" vymlouval na nečestné jednání protistrany a nedokázal oponentovi ani pogratulovat. Na poděkování (aspoň) svým voličům se vzmohl až když mu to poskok zašeptal do ouška. 
0 0
možnosti
No nic, že pane autore nemáte žádnou radost
z vítězství Zemana by se dalo napsat trochu jednodušeji, bez bezobsažných manipulací zavánějících zápachem zaujatosti. Pochopte, že ČP taky čtou "plebejci" s podivem taky s fungujícím mozkem.
0 0
možnosti

Černoušek

1. 2. 2013 11:36
ha ha
Čím se, pane Víte, vyznačuje a pozná to Vaše "niternější „šlechtictví duchovní“". A proč tuto charakteristiku, pojímanou jako pozitivní, odvozujete od něčeho tak neskonale ubohého a směšného, jako je - nota bene zrušené - "šlechtictví vnější"? A otázka druhá: zkuste mi vysvětlit, podle čeho soudíte, že K.S. je tím "vnitřním šlechticem". Na to jsem opravdu zvědav.Nic, kromě podvodu s kapry, úplatku při restituci a účast na vládě, která většině občanů silně nehoví,  jsem se o K.S. nikde nedočetl, zejména nic pozitivního. Krom toho se proslýchá, že prý K.S. daňově reziduje v Lichtenštejnsku. Dělá tohle dobrý občan nebo "vnitřní šlechtic"?Možná nanejvíš dává něco na charitu, ale to není důvod pro zvolení prezidentem, takových lidí je mnoho.
0 0
možnosti
Ještě připojte nepochopitelně
podlé odstřihnutí se od Starostů, to bylo noblesní zbabělé prohnutí páteře.
0 0
možnosti

_Lukanp

1. 2. 2013 7:57
Jistě, zatímco pan kníže je
Jistě, zatímco pan kníže je jen Karel, budoucí prezident prostě Zeman. Pan Vít je ovšem  určitě nezaujatý ...
0 0
možnosti