Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Jsou smlouvy na Blanku opravdu neplatné?

Jediné, co lze z dokumentů s jistotou vyvozovat: Na magistrátu panoval či panuje slušně řečeno nepořádek!

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ikan77

22. 11. 2013 8:05
Právnící a stavbaři
Pokud odhlédneme od toho, že tunel Blanka byl možná nějakým tunelem na peníze a budeme ho považovat za normální stavbu, je dnešní stav této akce symptomatický pro situaci ve stavebnictví. Dnešní vedení města má již vlastní zkušenost s tím, že lze být obviněn za rozhodnutí rady a schválení smluv. Takže chtějí mít pochopitelně vše právně čisté. Právní konstrukce a zákon o veřejných zakázkách neberou dostatečně do úvahy charakter stavebnictví, kdy není možné vše naplánovat absolutně do detailů předem, každá stavba je prototyp. Takže každá obec, která se do stavění pustí, riskuje právní postihy za to, že nedodrželi striktní zákonná pravidla. Ta však dodržet nelze, protože jinak by se nic nepostavilo. Navíc město nemá dostatečný profesionální úřednický aparát, který by udržoval kontinuity práce i při neustálých zvratech v politické reprezentaci. Úředníci na magistrátu se z valné části vyměnili spolu s politiky a ti noví přicházejí do prázdných kanceláří a zjišťují teprve postupně, co mají dělat. Je to tedy chaos. A také podle mě hlavní příčina hospodářského poklesu. Stavebím firmám poklesl v posledních letech objem zakázek o 50% i 75%. Hlavní příčina je, že stát a obce ty zakázky nejsou schopni zúřadovat, nikdo nornální nechce a vlastně nemůže nést zodpovědnost. V rámci boje proti korupci se stavění vlastně znemožnilo. A ti, kteří chtějí zakázky tunelovat si cestu stejně najdou, se zodpovědností si hlavu nedělají.
0 0
možnosti

Ceska Pozice

22. 11. 2013 7:54
Dr QQ, diky za vysvetleni, ale
pletete si pojem holky a vdolky. DPP zije z dani obcanu, tudiz z definice nemuze byt ziskova firma. Diky ucetnictvi DPP (a podobne funguje ucetnictvi jinych statnich organizaci) DPP napr. neodepisuje investice. A pokud rozumite podvojnemu ucetnictvi, tak Vam ukazu nize jak se dela takovy zisk.DPP vybere na jizdnem 4mld, provozni naklady ho stoji 12 mld, investice 4mld.Tudiz potrebuje od danovych poplatniku 12 mld aby se dostal na cistou 0. Nula je opravdu nula, firma nic neutratila, vydelala mene nez utratila a zbytek dorovnali danovi poplatnici.Ovsem ucetne to bude vypadat tak, ze vykaze vynosy 4 mld (jizdenky), k tomu 12mld prispevku z dani vykaze jako vynosy za sluzby poskytnute magistratu. V provoznich nakladech bude mit 12 mld, takze mame rovnou 4 mld zisku! Pokud jeste nektere naklady (napr IT) bude kapitalizovat (coz lze zejmena pri vyvoji a modifikacich SW, nakupu polozek nad 40K), tak zisk bude jeste vetsi.Mimochodem, stejny postup se uplatnuje i normalnich firmach, ktere opravdu (nekdy ne) delaji zisk.Nikdy jsem netvrdil, ze verejna doprava je samofinancovatelna, odbihate od tematu. Pouze tvrdim, ze DPP ani jina firma fiancovana z dani nemuze vytvaret zisk.A pokud jde o pokles vykonu a rust nakladu, absolutne "nejlepsi" v tom bylo vedeni za Bema a Dvoraka. Vyznamny pokles vykonu a vyznamny rust nakladu plus podpisy nevypoveditelnych smluv.O tom, kdo zahajil likvidaci DPP neni sporu. Banda zlodeju kolem Bema, Janouska, Romana, Rittiga, Dvoraka, Hulinskeho, Parizka, Noska, expertu ODS,  CSSD, TOP a dalsich urcite pousteli zilou DPP. Staci se podivat na smlouvy na tramvaje, Open Card, vystavbu metra, jizdenky, sms jizdenky, opticke site v metru, zabezpecovaci systemy, IT, Ceske teplo, vymahani pohledavek, prodeje a pronajmy nemovitosti, reklama v DPP -jde o radove desitky miliard rozkradenych penez.Svoboda a Hudecek pouze pokracuji v tom, co delali jejich predchudci, ale marketingove to maji zvladnute asi tak jako kdyby Mengele tvrdil, ze je Gandhi.Oba jsou maskoti s minimalni znalosti jak veci opravdu funguji. Nevim proc si nekdo, kdo cely zivot kouka do vagin mysli, ze napr Blanka je jenom dalsi dira a podle toho s tim zachazi... Bohuzel, ani jedna dira, kterou predtim doktor videl nestala a nebude stat  40mld jenom v investicich... 
0 0
možnosti

Strojil

22. 11. 2013 9:35
Díky.
Díky, že máte sílu to sepisovat. Je to potřeba.
0 0
možnosti

Josef Novak

22. 11. 2013 6:32
Tady vidíte jaká idiocie
Tady vidíte jaká idiocie vládne v Praze. Hudeček se sám pasoval na obecného blba a idiota! Zrušíme smlouvu a stavba se rozebere!!!!! Skutečně, jelita si myslí jaká jsou elita!!!!!!!!!
0 0
možnosti

Jecchus

23. 11. 2013 0:39
Účel
Ale o to tady  nejde. Tu stavbu nebudou vůbec rozebírat.  Totiž když není smlouva, není ani dohoda o ceně. Musí se tedy určit za kolik to bude, a to by dle všeho měl rozhodovat Rozhodčí soud při Hospodářské a Agrární komoře. Takže to může dopadnout všelikaj anebo se dohodnou na jiném řešení za jiných podmínek... Za dané situace doufejme nadějné řešení. Tak uvidíme.
0 0
možnosti

Ceska Pozice

21. 11. 2013 23:10
Dr. QQ, DPP v zisku?
jako demagogie dobre, ale bud zamerne lzive nebo nezamerne naprosto mimo misu. DPP za poslednich minimalne 10 let nikdy v zisku nebyl. Nikdy totiz prijmy z prodeje jizdneho nepokryly vydaje. Vzdy byl DPP dotovany z dani, takze v zisku nikdy nemohl byt. Pokud nekdo vydela na prodeji jizdenek cca 4 mld, provoz ho stoji asi 16mld a 12 mld dorovnavaji danovi poplatnici, tak to neni ziskove podnikani. To, co uvadite jako zisk je pouha ucetni gymnastika. 
0 0
možnosti

J. Sixta

22. 11. 2013 7:01
Gymnastika ?
Téma zisku DP nebylo v mém příspěvku tím hlavním (nicméně vysvětleno níže). To, co je alarmující, je neschopnost Svobody a Hudečka (resp. jimi dosazených ředitelů DP) vyřešit nebo aspoň řešit koncepčně a dlouhodobě financování DP. Zvolená cesta chaoticky přijímaných úvěrů, kdy se nejprve přijmou 4 mld. o kterých vím, že je v době splatnosti nebudu mít a zaplatím je dvojnásobným úvěrem (na jehož splacení taky nemám a mít nebudu) nevypadá jako optimální.DP má před sebou úhradu cca 17 mld. za tramvaje, 2x výstavbu metra (kolem 40 mld.), problém s obnovou zastaralého majetku (cca 46 mld). Tohle jsou problémy, které je třeba řešit, nikoliv se soustředit na obnovu WC v metru, což je priorita nového ředitele Ďuriše.K Vaší reakci.Od r. 2009 funguje DP v nezměněném smluvním, daňovém a účetním prostředí. Jediná změna byla v r. 2012/13, kdy se mírně snížily výkony /odježděné km) a současně zvýšila kompenzace (dotace). DP tedy loni a letos za více peněz odjezdil méně. Při stejných účetních postupech se dostal do zmiňované ztráty.V r.2008-2011 bylo proti 2012-2013 dosaženo výrazně jiných výsledků (lepších, měřeno kromě zisku například poklesem nákladů na 1 km). Srovnávají se stejné veličiny v čase.Doc. Svoboda sliboval úsporu díky profesionálně připraveným změnám ve vedení linek. Výsledek? Žádná úspora, mírně řečeno rozčarovaná veřejnost a následny propad tržeb, jak na nedávné tiskovce uvedla ekon. ředitelka DP Bc. Češková.Takže tu máme prakticky stejné provozní podmínky, jen se snížil objem poskytované služby, zvýšily se dotace a změnilo vedení, to vše s jiným (horším) výsledkem.Prakticky nikde na světě není veřejná doprava samofinacovatelná (kromě snad Singapuru/Honkongu). Fakt, že dopravce pokrývá cca 25-30% nákladů tržbou z jízdného, je dán tím, že mu jsou uměle politicky nadiktovány ceny, za které musí svoji službu prodávat. Kompenzace (bývalá dotace) jsou proto považovány stejně jako jízdné od veřejnosti za tržbu. Vyrovnaného hospodaření před r. 2007 dosahoval DP díky tomu, že peníze určené na investice (opravy tramv. tratí atp.) utrácel na provoz - říkalo se tomu změna účelovosti; ročně zhruba v objemu 500 mil. Kč.Ruku na srdce - likvidaci MHD v Praze zahájil už Bém, Svoboda s Hudečkem ale statečně sekundují.
0 0
možnosti

J. Sixta

21. 11. 2013 22:11
Miliardy se kupí
Zatímní neúplná bilance Svobodovy a Hudečkovy vlády z oboru dopravy:- dopravní podnik před krachem (z miliardových zisků už 2 roky po sobě ztráta 400 mil., jeho zadlužení se zvýšilo o cca 20 miliard). To všechno přes vyjádření Svobody o prokazatelné úspoře 1,5 miliardy...- ztráta dotací na metro A cca 3 miliardy+nesmyslná výstavba trasy D (na kterou nejsou peníze)- Blanka xxx mil/mld. ???Vzpomeňte si, jak se Svoboda kasal, co všechno bylo auditováno, napraveno (hlavně hovořil o útvaru městského investora, zodpovědného za Blanku). Může někdo dát příklad toho, co se mu povedlo pro Prahu udělat (kromě vybavení své vlastní ordinace za peníze EU)?  
0 0
možnosti
Metrostav
Naprosto zkreslené informace pro novináře. Na MHMP mají rozpracovaný zákon o veř. zakázkách- od jaké výše je kdo kompetentní. Pokud vím, Rada schvalovala zakázky nad 20.mil, ostatní je v pravomoci odborů. Ale i tzv. velké zakázky  odbor  vyhlásí, Rada schválí zakázku a poté smlouvu s vítězem a to na základě doporučení komise, vše následně podepisuje ředitel příslušného odboru. Žádná Rada nic nepodepisujeToto vše je uvedeno na veřejném portálu MHMP. A jinak- i kdyby tomu tak nebylo, naprosto vylučuji, že by Rada zakázku o takovém objemu neschválila, protože musí na ni vyčlenit peníze, k tomu musí dát souhlas další odbory. Hudeček učinil nějaký výkřik do tmy anebo jako v případu Opencard vůbec nezná chod svého úřadu a  uzavřené smlouvy tímto úřadem. On ani neví, kde je má hledat. Vůbec nestraním Bémovi, ale tady to skutečně přehnal. A mimo jiné- i kdyby tato naprostá pohádka byla pravdou, tak ve vztahu ke třetím osobám je smlouva platná, protože ji/ v tomto případě Metrostav/ uzavřely v dobré víře. Viz obchodní zákoník. Tak se mi zdá, že všichni vyjadřující se právníci studovali právnickou průmyslovku v Plzni
0 0
možnosti

Strojil

21. 11. 2013 22:11
Ale tak otázka nestojí
Já myslím, že platnost vůči Metrostavu není vlastně zpochybňována. Otázka spíše je, jestli bez dalšího rozhodnutí soudu o platnosti smlouvy, může město někam posílat peníze. Protože rozhodnutí o té "de-facto" platnosti asi nepřísluší T. Hudečkovi ani radě. 
0 0
možnosti

Lotrass

21. 11. 2013 19:35
Zkrátka TOP kecy , pár demago fousovaných "faktů"
bez časových a jmenných údajů o zodpovědnosti .Zkrátka ukázka vyspělosti TOP
0 0
možnosti

Lotrass

21. 11. 2013 19:32
Zkrátka Bém neměl smlouvu na tunel ani s Peklem
protože tomu tehdy velel Kalousek s Vlkem
0 0
možnosti