Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Jiří Nantl je prvním náměstkem nového ministra školství Petra Fialy

Rekonstrukce ministerstva školství pozvolna začíná: Ladislav Němec už není prvním náměstkem, skončil i šéf kabinetu Martin Krejza.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

F.K.S.

15. 5. 2012 10:49
komentare k zamysleni
Nekolik komentaru k zamysleni: - profesor Fiala je pry katolik a zaroven je z generace, ktera svou karieru zacala jeste za byvaleho rezimu. Komunisticky rezim nedovolil nikomu s nabozenskym smyslenim delat karieru.  Cituji o Fialovi z wikipedie: "V roce 1988 absolvoval studium historie a bohemistiky na brněnské univerzitě. Po studiích pracoval mimo jiné jako historik v Muzeu Kroměřížska, jako redaktor Lidové demokracie a nakladatelství Atlantis. Po roce 1989 na Masarykově univerzitě spoluzakládal katedru politologie, v jejímž čele stál v letech 1993–2002 a na níž získal doktorský titul (1996). V tomto oboru byl jmenován docentem (1996) a později profesorem (2002)." - konec citatu.Noviny Lidova demokracie, kde pan Fiala zacinal a vubec cela tzv. "skupina vericich" byla plna a plne pod kontrolou agentu komun. tajne bezpecnosti (STB). Zaroven byla Masarykova (tehdejsi jeste UJEP) univerzita v Brne  typickou bastou skalnich komunistu a estebaku. Zli jazykove tvrdi, ze bez rozsahle site agentu by ta univerzita v Brne vubec nemohla existovat. Nicmene sotva rezim padl, pan Fiala zde dela velkou karieru. Vsimnete si jak rychle take dosel k titulu profesora.  Nemam rozumny duvod si myslet, ze lide z prostredi jako je pan Fiala jsou duveryhodni.  - nevim jak nekdo muze oznacovat za charismatickeho cloveka s tak krivym usmevem. Mne osobne pripomina cloveka, ktery se nestiti niceho. Ale zajiste pripoustim, ze vzhled tvare je jen subjektivni pocit. Nicmene proc se mne kdosi ptal proc si na te univerzite v Brne voli do cela takove nesympaticke lidi (predchudcem Fialy byl rektor Jiri Zlatuska). Proto mi prominte, kdyz si myslim, ze Fiala by se diky svemu vzhledu nejlepe hodil do role padoucha v dalsim pokracovani filmu James Bond. - byl to rektor Jiri Zlatuska, ktery Fialu prosadil na post rektora. Jestlize byla ve spolecnosti pochybnost o kvalitach Jiriho Zlatusky, kde se bere presvedceni, ze jeho schvaleny nastupce je jiny? - ano, souhlasim s nazory, ze protezovani brnenskych lidi v celostatnich funkcich je politicky zamer a deje se tak na objednavku shora. Nemusite mi verit, ale tajne sluzby jsou v tomto divnem state velmi aktivni. Jestlize vime, ze pred padem komunismu bylo akademicke prostredi v cesku a v Brne obzvlaste prospikovano agenty STB, tak po padu komunismu na univerzite v Brne vyhodili sotva par lidi, vetsinou nepotrebnych duchodcu a ucitelu marxismu-leninismu. Ti skutecni agenti nikdy odhaleni nebyli. A jak rika i Vladimir Putin, agentem zustava clovek cely zivot. Prosim Vas, tim NETVRDIM, ze zrovna pan Fiala je agent. To by byla velka hloupost, protoze to nelze nikdy nijak dokazat.
0 0
možnosti

Wolfi

9. 5. 2012 6:52
Uff..
Tak to se nám opravdu ulevilo - ne tak kvůli tomu "Brnu" :), ale kvůli tomu, že pan Vitula na MŠMT napáchal už  škody dost.....
0 0
možnosti
Vážený pane prorektore Štechu,
(věřím, že se dle Vašeho nicku a minulých příspěvků nepletu), předně Vám děkuji za ohlas, nicméně jsem trochu na pochybách, zda komentujete jen mnou napsaný článek nebo obecně mediální diskurz. Nevím. V případě, že se Váš text týká výše zmíněného článku, si Vám dovolím položit otázku, zda vskutku odlišujete, co je můj názor a co pronáší někdo jiný... Leč postupně.1) Napsal jsem, že prof. Fiala je respektovaný politolog. Za tím si stojím, ano, je to můj názor, stejně jako řady mých přátel a akademiků, kteří vystudovali politologii a s nimiž jsem o nynějším panu ministrovi hovořil. Pokud s tím nesouhlasíte, je to Vaše věc a já s tím nic nenadělám. Jen pro pořádek (dosti upřímně) uvádím, že prof. Fiala je skutečně jedním z nejcharismatičtějších a nejzajímavějších rektorů, s nimiž jsem měl možnost mluvit nebo dělat rozhovor - ať již zde v ČP nebo dříve v týdeníku Euro. Bibliografii najdete zde na stránkách MU. Pokud ale dle Vás není respektovaným politologem, uveďte prosím některé validní argumenty.2) Výrok "úspěšný předseda ČKR" jsem neužil já, ale Josef Dobeš.3) Že je prof. Fiala blízký ODS, jsme na ČP psali několikrát, například loni v září, kdy se stal šéfporadcem pro vědu.4) Ani podprahový signál o "komunistické UK" jsem nevyslal já, nýbrž Josef Dobeš v Týdnu, kde tak učinil v rozhovoru. A jak jistě víte, interview je specifický žánr, kde se dá říci leccos a tazatel to nemusí komentovat. Hodně to ale říká o osobě, jež tato slova pronesla.5) Silnou brněnskou linku, jak píšete, jsem nastínil. I včetně toho, že dá očekávat protibrněnská odezva. A věřte mi, že si to prof. Fiala i náměstek Nantl nejspíše uvědomují a jistě tento krok řádně zvažovali. Ex-kvestora MU Jana Vitulu si ale na MŠMT nejspíše nepřiberou ;-)6) Ad megalomanské projekty. Za to, že si Praha nedomluvila přísun peněz z fondů EU na VaV skutečně nemohu; již dříve jsme několikrát psali, že tzv. velké i druhoprioritní projekty OP VaVpI mohou způsobit potíže a uvidíme, zda nebudeme mít v případě brněnských center CEITEC, ICRC, NETME, AdMaS, CETOCOEN aj., ale třeba i vesteckého BIOCEVu, na němž se podílí i Univerzita Karlova, za několik let jen prázdné budovy s extrémními náklady... Takové starosti mají jistě nejen na MŠMT, ale i mezi příjemci dotací. Uvědomuji si to, stejně jako naši čtenáři a nevidím důvod, proč to neustále opakovat.Závěrem uvádím jen tolik, že v médiích není možné psát pouze věci, s nimiž souhlasíte. Není to subjektivní komentář jedné vlastní - jakkoli dobře podložené - pravdy, ale také informativní (a pokud možno vícevrstevnaté) sdělení včetně výroků, se kterými autor nesouhlasí... V této zemi žije hodně lidí, kteří si například myslí, že UK nejde ideální cestou a brzy bude MU předstižena. Mediální obraz se pak skládá z mnoha těchto tahů štětcem, různé kvality, různé barvy a různých významů.Díky za pozornost. Hezký den, Martin Rychlík
0 0
možnosti

Stechs

8. 5. 2012 19:14
ano - je to tak
moje reakce nebyla zdaleka jen na Váš článek. Možná jen okrajově přes asociaci "uznávaný profesor atd." Moje první věta taky zní, že osobně nemám problém, nepopírám, že jako politolog je uznávaný (já to nesleduji, tak to nevím). Nicméně, celkové ladění diskurzu v médiích 3-4 dny po jeho nástupu bylo obecně apriori pozitivní, až jásavé (lidovky). Samozřejmě, že již znovu nezazněly souvislosti, o kterých píšete, že byly zmíněny mnohokrát (a které mohou vyvolávat obavy). Já si vůbec nemyslím, že by se měly psát jen věci, se kterými souhlasím. Vyvolává-li se ale apriori nějaký obraz, pak mám tendenci upozornit i na rizika nebo slabiny. Pokud jde o srovnávání s UK, přeju kritikům UK volnosti dosyta ukazovat na špatnou cestu. Já si to tak úplně nemyslím. V prodávání sebeobrazu a podlézání establishmentu jsme fakt podprůměrní. Když jde o výsledky vědy a výzkumu jak v RIV ( a financích), tak i v mezinárodních srovnáních (nejsolidnější asi Sci Mago), tak jaksi ten úpadek UK a její válcování MU ne a ne se projevit, že? Tak se halt hledají i jiné cestičky. Že máme svých starostí až nad hlavu a celou nůši věcí, které musíme změnit, o tom není pochyb. taky je to zcela evidentní z našeho Dlouhodobého záměru, který není jen formálním PR. No a to je celé.Zbytečné se rozčilovat - Martina Rychlíka jsem ani jednou za ostatní výroky  nekritizoval. Jen se mi zdálo, že to hodnocení "uznávaný politolog a charismatický předseda ČKR" má předem vyslat podprahové sdělení, že co od něj vzejde, je už skoro nekritizovatelné (první jeho výrok prof. Fialy je ovšem varovný - "zápisné musí být, protože má regulační a technickou funkci" - čili ideologická, nikoli v diskusi probraná a argumentovaná teze + enigmatická regulační (jakože to vyřadí ty, co s tím budou mít problémy, nebo že náročné obory budou mastněji placené?) a technická funkce (??).  Počkejme si, co bude a jak se situace bude vyvíjet. Ale při tom informování můžeme upozornit taky na jiná rizika než je třeba to, že je to ministr údajně nestranický (mnoho deníků - nikoli česká pozice). 
0 0
možnosti

Stechs

7. 5. 2012 17:09
Možná jde taky o hodně peněz na megalomanské projekty
Proti prof. Fialovi nemám osobně vůbec nic. Není mi ale jasné, kde se v médiích vždycky vezmou výroky typu "respektovaný profesor politologie", "úspěšný předseda ČKR" apod. To jako že vždycky vyšel s ODS již od r. 2006? A mohl by mně někdo připomenout, v které krizové situaci posledních šesti let silně zazněl jeho hlas, něco zklidnil, prosadil nebo naopak zaprotestoval?Klidně nechme čas a nehodnoťme, ale tahle vlna apriori pozitivního je taky docela divná, ne? A co třeba podprahové signály typu "komunistická UK". Líbilo by se mi, kdyby Týden poctivě analogicky napsal "pravicový příznivec ODS prof. F. ministrem". Nálepky však platí samozřejmě jen pro jednu stranu.Pokud nikomu nevadí silná brněnská linka (RVVI, poradcování, ministerstvo ve zdvojeném bloku) a ani se nezajímá o to, co nás bude stát kofinancování a a provoz melagomanských brněnských projektů  - klobouk dolů. To je fakt výsledek kvalitní práce na mediálním obrazu. 
0 0
možnosti

7. 5. 2012 13:53
doufám, že vyjdou najevo
i platy a odměny (a nejen to...)  Dobešových oblíbenkyň a oblíbenců, kteří jsou v článku jmenováni, včetně tiskového mluvčího a následně Dobešova tajemníka Václava Koukolíčka...to by veřejnost zírala, jak to Josef Dobeš ve skutečnosti myslel  s tím šetřením finančních prostředků. I když, kdyby se tak stalo, tak se Josef Dobeš bezpochyby , jak je jeho dobrým zvykem, ze všeho vylže a naprosto bez nejmenšího studu obviní bývalé podřízené ve stylu "to já neeee, to oni, to bylo pod mojí rozlišovací schopností"...
0 0
možnosti
míníte třeba...
ex-kvestora MU? ;-) Myslím, že nikoliv... Hezký den, rmt
0 0
možnosti

Jan Vitula

8. 5. 2012 19:33
Potvrzuji
Chci jen potvrdit, že se zpět na MŠMT na pozici VŘ nechystám. To by už někteří lidé v Praze z toho Brna vyskočili z kůže. :-D
0 0
možnosti

Petr.Pavlik

7. 5. 2012 10:02
Prof. Wilheml asi sotva může
Prof. Wilheml asi sotva může být považován za vyslance UK, když se proti jeho působení explicitně vymezil AS FF UK a nepodpořil jej ani AS UK. :-)
0 0
možnosti

Lsd

7. 5. 2012 8:43
Wilhelm s Nantlem se opravdu
Wilhelm s Nantlem se opravdu nemají rádi, takže bych si dovolil odhadnout, že pokud Fiala nedá Wilhelmovi nabídku, kterou nelze odmítnout, odejde Wilhelm během následujících několika týdnů. Mimochodem, hledá se také nový vrchní ředitel pro operační programy. Zajímavostí je požadovaná angličtina na úrovni B1, což mám obavy, že by nestačilo ani u maturitu, natož pro jednání "s útvary Evropské komise a Evropského účetního dvora", jak stojí v inzerátu.
0 0
možnosti

Jaromir Marek

7. 5. 2012 10:22
comeback
Nemyslíte, že by na postu vrchního ředitele pro OP mohlo dojít  i k návratu  jednoho ;-)  z tamních bývalých šéfů?
0 0
možnosti